ZASADY: Pisanie:
1. Piszemy w 3 os. liczby poj. czasu przeszłego ("poszedł", "zrobiła")
2. Dialogi zaznaczamy
kursywą
3. Tekst justujemy.
4. Nie używamy docka - zabija to sesję i rozciąga ja niemożebnie. Dialogi można prowadzić przez forum, dając krótkie, jednozdaniowe wpisy (
tu ([CP/noir] 3((3 |-|0|\/|0) jest przykład z innej mojej sesji)
5. Preferuję raczej krótsze posty, ale to nie reguła
Posty MG:
1. Będę zaznaczała w swoich wpisach, który fragment jest dla kogo.
2. Do dłuższych odpisów MG będzie zawsze dołączony komentarz, co można zrobić w danym czasie, jakie są dodatkowe reguły etc.
3. Sesja będzie podzielona na rozdziały, każdy będzie dotyczył określonego wymiaru czasowego.
Mechanika:
1. Sesja jest realistyczna - dzieje się w znanym nam wszystkim świecie, zgodnie z jego prawami, zasadami etc. - również w zgodzie z rzeczywistymi wydarzeniami (na świecie czy w Stanach) które wtedy miały miejsce.
2. Sytuacje konfliktowe będą rozwiązywane "na zdrowy rozsądek" - to znaczy, że powinniście wiedzieć (mniej więcej), co potrafią Wasi bohaterowie i nie "wymuszać" na MG jakiś akrobacji logiką, żeby usprawiedliwić jakieś działania. Jeśli podejmujecie jakąś ryzykowną akcję (tj. powyżej zdolności Waszych postaci) - napiszcie ją jako deklarację, a nie fakt dokonany.
3. Czasem zdarzy się element losowy - MG będzie turlała sobie w tajemnicy na jakieś zdarzenie czy wynik. Nie będziecie jednak o tym informowani.
4. Nie musicie pisać deklaracji/działań w sposób wyraźny (np. pod postem) - czytam uważnie wpisy i będę wyciągała z nich co najważniejsze.
Światotworzenie:
1. Zachęcam do światotworzenia - to znaczy dodawania do wykreowanego przez MG świata swoich elementów. Jak to działa? Na przykład: MG opisuje Wam spotkanie z dawno niewidzianym znajomym. Gracz, którego postaci jest to znajomy może (oczywiście pokazując to w fabule) dodać np. informację o tym, gdzie się poznali, jakie łączą ich stosunki, jakieś zdarzenie z przeszłości etc. MG dodaje kolejny "obrazek" etc. Nie musi to być oczywiście tylko kwestia dotycząca NPC - równie dobrze może być np. element otoczenia. Oczywiście powyższe "wstawki" od graczy też powinny się trzymać granic rozsądku - tj. w sytuacji kiedy ktoś chce Wam przyłożyć nie możecie nagle wymyślić, że poślizgnął się na skórce od banana, albo jest to wasz najlepszy kumpel z dzieciństwa
2. Opowieść jest najważniejsza. Ta sesja ma być
dramą - to znaczy, że to, co dotyka naszych BG jest nadrzędne nad tym, czy się "wygrywa"
Zachęcam więc do snucia ciekawej historii, a niekoniecznie dążenia do "maksymalizowania zysku" swojej postaci. Ale to pewno wiecie, jako doświadczone gracze