Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-02-2017, 20:07   #3
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Polowanie i zbieractwo.

Dżungla porastająca wyspę jest wyjątkowo gęsta i bujna. Nie brakuje tam potencjalnych źródeł pożywienia i rzadkich egzotycznych roślin, które mogą służyć do wytwarzania różnych maści i dekoktów. Jednocześnie jest też jednak pełna pułapek i bardzo ciężka do sforsowania. Gęste zarośla i liczne wzniesienia i wąwozy utrudniają obranie prostej drogi i zmuszają do ciągłego kluczenia i nadrabiania drogi.

Odpowiedni test wykonuje się po czterech godzinach przeznaczonych na powyższą czynność. W zależności od tego, co chcemy znaleźć/upolować, użyć możemy jednej z poniższych umiejętności:
- survival
- craft (alchemy)
- profession (herbalist)
- knowledge nature

Co przy sukcesie testu pozwala nam zdobyć jedną z następujących rzeczy:
- Wyżywienie dla jednej osoby na dobę*
- Naturalny repelent przeciw owadom dla jednej osoby na dwie doby
- Naturalne składniki alchemiczne o wartości 20gp

*Rasy small potrzebują tylko połowę wyżywienia i wody, istoty large podwójną ilość.

Za każde 2 punkty, o które postać przekroczy DC testu może:
- Wyżywić dodatkową osobę.
- Zdobyć materiały na repelent na dodatkowy dzień
- Zdobyć materiały alchemiczne warte dodatkowo 10gp

Zbieractwo i polowanie podlega modyfikatorom z pogody, osoba podejmująca się tych czynności narażona jest też na spotkania losowe i specjalne wydarzenia zależne od regionu, pory i sytuacji na wyspie.

Im teren jest drużynie lepiej znany (dłużej pozostaje w okolicy i więcej "kratek" wokół zwiedziła) tym poziom trudności staje się niższy. Zaczyna się od 15.

W przypadku korzystania z umiejętności "survival" inne osoby, które wybierają się z polującym na polowanie/zbieranie mogą go wspierać (aid another) zapewniając modyfikator +2 do jego testu na podstawowych zasadach aid another.

Podróżowanie

1) Standardowe warunki, standardowe istoty - 0,5 mili na godzinę.

2) Forsowny marsz - pozwala podwoić tę prędkość, jednak wymaga rzutów na zmęczenie, takich jak w czasie godzin upałów (dwa razy częstsze jeśli jest godzina upałów). Dodatkowo zapewnia ewentualnym wrogim istotom w okolicy modyfikator +2 do percepcji na cele wykrycia postaci.


Obóz

1. Zbudowanie porządnego obozu wymaga testu survival DC 12 i poświęcenia 1 godziny za każdą osobę, która ma się pomieścić w obozie. Czas może zostać skrócony o 1h za każde 2 punkty, o które wynik przekroczy DC testu.

a) Brak odpowiednich narzędzi to kara -5 do powyższego testu.

b)Dowolna liczba innych postaci może wspierać postać rzucającą na survival w powyższym przypadku (aid another) jednak otrzymują oni -5 do tesu, jeśli nie będą posiadać własnych narzędzi.

c) Niektóre miejscówki na wyspie mogą skrócić ten czas, bądź naturalnie wzmocnić lub osłabić niektóre aspekty obozu.

d) Obóz zapewnia:
- Mniejszą szansę na zachorowanie dla nocujących tam postaci
- Bonus do morale Bohaterów Niezależnych
- Możliwość odzyskiwania w czasie snu podwójnego HP przez long term care
- Bonus +2 do testów leczenia chorób (Treat Disease) dla odpoczywających tam postaci

W zależności od wybranego na nocleg miejsca brak obozu może jednak zmniejszyć szansę na nocne spotkanie losowe/utrudnić wykrycie śpiącej postaci (obóz jest widoczny z dalszej odległości).

2. Ulepszanie obozu

a) Fortyfikacja obozu.
- Osoba o obozowej roli obrońcy** może poświęcić cały dzień na odpowiednie przygotowanie otoczenia obozu, w tym zastawienie pułapek, wykopanie dołów oraz zagrodzenie niekorzystnych dróg dostępu (np ostrymi patykami, ciernistymi gałęziami itd). Może to spowolnić atak ewentualnych agresywnych istot oraz może zadać im obrażenia. W przypadku znalezienia/zrobienia lepszych pułapek obrażenia od nich mogą się zwiększyć. Rozwiązania są jednorazowe, potem obrońca znowu musi poświęcić cały dzień na ich odbudowanie. Po pracy postać obrońcy musi rzucić na CON, bądź otrzymać status fatigued następnego dnia. Brak odpowiednich narzędzi zapewnia karę -5 do tego testu. W przypadku, gdy dwie osoby poświęcają na to dzień na CON się nie rzuca.

b) Wzmocnienie konstrukcji.
- Osoba o obozowej roli myśliwego** zamiast zbierać pożywienie może poświecić cały dzień na szukanie i zbieranie najlepszych dostępnych w okolicy materiałów, które posłużą do wzmocnienia podstawowego obozu. Zmniejsza to szansę na zniszczenie obozu podczas gwałtownych zjawisk pogodowych o 50%. Po pracy postać myśliwego musi rzucić na CON, bądź otrzymać status fatigued następnego dnia. Brak odpowiednich narzędzi zapewnia karę -5 do tego testu. W przypadku, gdy dwie osoby poświęcają na to dzień na CON się nie rzuca.

c) Postać pełniąca całą dobę obozową rolę strażnika** zapewnia bonus +5 do inicjatywy i +5 do percepcji w celach wypatrzenia wrogich istot, oraz rozpoczęcia walki przed nimi. Niektóre lokalizacje obozu mogą zapewniać dodatkowy bonus albo kary dla tej roli.

d) Przenoszenie obozu.
- Najczęściej wiąże się z przeniesieniem zebranych narzędzi, części materiałów, oraz zapasów jedzenia i wody. W zależności od sytuacji nowy obóz może zostać postawiony szybciej, bądź mieć naturalne ulepszenia. Tak, czy inaczej podczas przenoszenia obozu "na raz" najczęściej co najmniej 4 osoby muszą zostać ciężko obciążone.

**Obozowe role mogą być pełnione przez postacie graczy, bądź BN'ów, którzy są zmotywowani i posiadają odpowiednie umiejętności. By otrzymać profity z roli obozowej postać musi na pełnienie swojej funkcji poświęcić prawie cały dzień.


Zasady odpoczynku

Odzyskiwanie HP
- 1HP za level postaci na noc
- 2HP za level postaci na noc, gdy druga postać zda test opieki długotrwałej skilla heal (możliwe tylko w obozie).

+2 punkty HP do powyższego, za każdą postać pełniącą obozową rolę medyka w dniu, w którym śpimy w obozie.

Spanie w pancerzu: Postać śpiąca w średnim albo ciężkim pancerzu następnego dnia automatycznie dostaje status fatigued (-2 STR i DEX, no RUN).

Zakładanie pancerza trwa 5 rund.

Brak snu albo bardzo krótki sen oznacza rzut na CON nad ranem. Nieudany oznacza fatigued. Nieudany, gdy już jesteśmy fatigued - exhausted.

Sen krótszy niż 8h wielu klasom postaci nie pozwala na odzyskiwanie czarów.
 
Tadeus jest offline