Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-02-2017, 18:34   #10
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Zasady walki pod wodą:

Cytat:
1. Pod wodą nie działa broń miotana.
2. Broń strzelecka za każdą kratkę (5 stóp) przebytej wody dostaje karę -2 do trafienia.
3. Broń slashing i bludgeoning zadaje w wodzie połowę obrażeń i ma -2 do trafienia.
3. Istoty które mają własny swim speed poruszają się w wodzie zupełnie jak na lądzie. (jako move action pełna prędkość)
4. Istoty, które nie mają swim speed mogą poruszyć się 1/4 swojej prędkości (move action) lub połowę swojej prędkości (full action), jednak tylko jeśli zdadzą test na pływanie (trudność zależy od warunków na morzu). Nieudany test oznacza brak ruchu i utratę dex do ac, bonus do trafienia +2 dla wrogów (off balance) i kary do trafienia i obrażeń dla osoby, która nie zdała testu - generalnie jak się nie zda, to kary są do wszystkiego .
5. Istoty zanurzone przynajmniej po pierś w wodzie otrzymują bonus +8 do AC przeciwko przeciwnikom ostrzeliwującym ich z lądu.
6. Pod wodą czary rzuca się normalnie tylko jeśli można oddychać pod wodą, w przeciwnym razie wymagany jest test koncentracji.
7. Czary związane z ogniem pod wodą wiążą się z dodatkowymi utrudnieniami. Nie mogą przebić powierzchni wody, zaś rzucone spod wody pod wodę wymagają dodatkowego trudnego testu.

Sand obecnie dysponuje czarem, który daje i pozwala dać własny swim speed. Choć nie zapamiętanym.

Dodatkowo istnieje czar freedom of movement, który pozwala zniwelować kary za walkę bronią obuchową i tnącą pod wodą.
 
Tadeus jest offline