Pogoda 1. Standardowa pogoda na wyspie:
a) Południe, popołudnie - szczyt upałów. Podróżowanie w tym czasie wymaga zdania Fort Save vs 15 za każde dwie godziny podróży, za każdy niezdany test otrzymuje się 1d4 punktów nonlethal damage. Każda walka w tym czasie wymaga wykonania powyższego testu.
Osoby bardzo obciążone, bądź w ciężkim pancerzu otrzymują karę -4 do powyższego testu.
Osoby z wytrenowanym skillem survival (wydany jeden skill rank) mogą dodać do tego testu +2 i udzielić takiej samej pomocy jednej dodatkowej osobie za każde 2 punkty, o które przekroczą DC 15.
b) Popołudnie, wieczór - Często gwałtowne opady.
- 4 do testów percepcji
- 2 do testów śledzenia
- 2 do testów polowania
- 2 do ataków dystansowych powyżej podstawowego zasięgu broni 2. Niestandardowa pogoda na wyspie
a) Skrajne, długotrwałe upały.
- Obrażenia od upału zwiększają się do 1d4+2
- W przypadku odniesienia więcej niż 4 punktów powyższych obrażeń jednego dnia postać otrzymuje status fatigued do wyleczenia nonlethal damage (udar).
b) Długotrwałe gwałtowne ulewy
-4 do testów percepcji
-6 do testów śledzenia
-4 do testów polowania
-2 do ataków dystansowych powyżej podstawowego zasięgu broni
-W okolicy wzgórz możliwe błotne lawiny
-Możliwe błotne rozlewiska i wylane rzeki znacznie spowalniające poruszanie się
-Mała szansa na uszkodzenie obozu i fortyfikacji
c) Sztorm (z deszczem dodatkowo modyfikatory od deszczu).
- +5 do DC pływania wokół wyspy
- +10 do DC do testów wspinaczki po odsłoniętych stromych powierzchniach, normalne poruszanie się może wymagać testów akrobatyki
-4 do testów polowania
-4 do ataków dystansowych powyżej podstawowego zasięgu broni
-Szansa na uszkodzenie obozu i fortyfikacji
-W wielu miejscach szansa na obrażenia od niesionych wiatrem rzeczy.
-Możliwość pojawienia się nowych fantów na plażach i wśród skał.
d) Długotrwałe mgły
20% concealment
-4 do percepcji
-2 do testów śledzenia
-2 do testów polowania
-2 do ataków dystansowych powyżej podstawowego zasięgu broni |