Czeka nas teraz podróż do siedziby króla Thranduila. Dystans wynosi 50 mil, idziecie karawaną na piechotę, ciągnąc za sobą obładowane towarami wierzchowce, ale za to ścieżka jest często uczęszczana i wyraźna. Podróż potrwa zatem niecałe 3 dni. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przed zmierzchem powinniście być na miejscu. Teraz ważna rzecz. Podczas podróży każda z waszych postaci musi pełnić jakąś rolę. Więcej niż jedna postać może pełnić daną rolę, z wyjątkiem przewodnika (Guide) - w tym przypadku tylko jeden bohater może być przewodnikiem. Poniżej lista dostępnych ról:
Poza oczywiście samą narracją i podziałem zadań (np. Huntsman dba o zdobywanie pożywienia dla innych podczas długich wędrówek, Scout szuka miejsca na obozowisko lub nowych ścieżek), role stosuje się w przypadku, gdy podczas testu zmęczenia wypadnie komuś na kości Oko Saurona (11 na zwykłej k12). Ta osoba jako pierwsza napotyka się na przeszkodę (może być to zawalony most, zasadzka itp.) i na ogół ją dotyczą jej konsekwencje (nie w każdym przypadku, ale jeśli wylosuje mi ranę, to wybrana postać podczas podróży dozna poważnego uszczerbku na zdrowiu).
Dlatego proszę was wszystkich o zabranie głosu i wybraniu dla siebie odpowiedniej roli. Jest mi to potrzebne do opisania waszej podróży.
Mała podpowiedź:
Przewodnikiem (Guide) powinna być osoba z wysoką (lub najwyższą) wartością
Travel.
Zwiadowca (Scout) potrzebuje do swojej pracy umiejętności
Explore.
Myśliwy (Huntsman) podlega pod
Hunting.
Wartownik (Look-out Man) będzie potrzebować wysokiej
Awerness.