Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-04-2017, 21:54   #2
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Mam parę pytań:
  • Skoro to ma być "sims" to po co mechanika ŚM nastawiona na prowadzenie swych postaci w czasie niebezpiecznych przygód? W szczególności, że tutaj nie da się zginąć.
  • Zdajesz sobie sprawę, że zabicie smoka wiąże się z uzyskaniem materialnego zysku innego niż monety ze skarbca - jak chociażby mięso i skóra?
  • Wykupienie statusu to ze Świata Mroku, Warhammera (gdzie przynajmniej w edycji 1 nie ma czegoś takiego), czy jeszcze z innego systemu?
  • Jak sobie wyobrażasz budowę i zarządzanie twierdzą przez "kapłana", "maga ognia", "myśliwego", "zwykłego zarządcę" i "żołnierza"? W jednym momencie.
  • Co oni mają do budowy i zarządzenia twierdzą (no, z wyjątkiem "zwykłego zarządcy" - ale skoro to tylko zarządca to jak brygadzista na budowie, a brygadzista to nie projektant)?
  • Czemu żądasz od graczy "treściwej historii postaci" skoro nie przedstawiłeś "treściwej" fabuły gry?
  • Przygotowałeś jakąkolwiek mechanikę związaną z zarządzaniem i budową? Na co są te "wszystkie rzuty" związane z monetami? Czy gracze będą znać jaka jest szansa na powodzenie akcji? Jakiś atrybut z karty postaci Świata Mroku będzie testowany?
  • Czemu nalegasz, aby gracze pisali "na pewno ładniejsze opisy tym lepsza nagroda", samemu zastrzegasz sobie "prawo do mniej wybujałych opisów", a wszystko to wygląda jakbyś jedynie improwizował i liczył na improwizację graczy - a jeżeli tak, no to jaka jest twoja funkcja w tej grze?

Mam parę porad:
  • Do gry używaj mechaniki, która będzie odzwierciedlać grę. Mechanika Świata Mroku nie nadaje się tutaj. Już prędzej GURPS. Albo Sims3.
  • Stwórz szkielet fabularny o czym będzie ta sesja. Liczenie na improwizację graczy to prosta droga do tego, żebyś był zbędny w swojej własnej sesji.
  • Stwórz rynek - opracuj jaki budżet mieliby gracze, czy z jednego źródła czy z wielu, a także ceny produkcji materiałów budowlanych i koszt wynajmu specjalistów.
  • Nie żądaj od graczy więcej niż od siebie samego - jak nagradzasz wybujałe opisy to wymagaj ich od siebie też.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 01-05-2017 o 08:25.
Anonim jest offline