Napiszę tak prewencyjnie, aby zawczasu przypomnieć pewne mądre prawidło - nie ma postaci uniwersalnych. Każda została zrobiona na tej samej puli punktów. Różnią się specjalizacjami i umiejętnościami, przez co zazwyczaj się uzupełniają. Nie ma lepszych i gorszych BG, BG głównych i jego pomocników. Każdy jest równie istotny, więc pozostaje jedynie kwestia dogadania. Oraz ARK, czyli systemu Akcji-Reakcji-Konsekwencji.
Relacje między sobą wytwarzacie w czasoprzestrzeni sesji, czyli postaci - tę warto oddzielać o czasoprzestrzeni graczy. Wszystkie działania Waszych protagonistów niosą ze sobą reakcję i docelowo konsekwencje. Rzecz tyczy się nie tylko bohaterów niezależnych (nazywanych roboczo "lemingami"), lecz również innych BG. Nie musicie się lubić, szanować, kochać i trzymać za rączki. Od Was zależy jak będą wyglądały. Wolna, radioaktywna amerykanka
Jeśli zaś chodzi o samą wysokość współczynników, różnice między nimi u poszczególnych BG, ich profesję i dane osobowe - w warsztatach widzicie swoje statystyki, aby łatwiej było wyjaśnić czemu w danej sytuacji test komuś poszedł, a czemu nie i skąd te ciągi cyferek przy rozpiskach testów.
Normalnie tego nie ma i w sesji postacie wiedzą o sobie tyle, ile zaobserwują/dowiedzą się/podzielą informacjami. Nikt nie ma łatki nad głową zabójca/monter/lekarz/poborca podatków/rumuńska panda - niepotrzebne skreślić.