@Aiko, jasne - już tłumaczę.
Przykładowa sytuacja. Banita - nazwijmy go Eustachy - próbuje przekraść się przez stróżówkę w domu mytnika. W pokoju znajduje się strażnik.
W takiej sytuacji pojawia się test przeciwstawny - obie postacie wykonają rzut, Eustachy na skradanie, a wartownik na spostrzegawczość.
Cechą powiązaną z umiejętnością skradanie jest Zręczność, która u banity wynosi 41. Dla spostrzegawczości sprawdzamy Inteligencję - 35 u strażnika.
Teraz pora na modyfikatory. Wszystko dzieje się wewnątrz budynku, a wyjęty spod prawa mężczyzna przekrada się tuż za plecami wartownika - test będzie więc trudny (-20 do testowanej cechy) - na potrzeby testu Eustachy jest traktowany, jakby miał Zr 21.
Wartownik jest jednak zajęty posiłkiem, obrócony tyłem do banity i lekko podpity - test dla niego będzie wymagający (-10 do testowanej cechy) - na potrzeby testu jest traktowany, jakby miał Int 25.
Pora na rzuty:
- jeśli obaj nie zdadzą, rzucamy raz jeszcze;
- jeśli jeden zda - wygrywa test;
- jeśli obaj zdadzą, sprawdzamy poziomy skuteczności - wygrywa ten, kto ma ich więcej.
Za każde 10 poniżej wartości cechy naliczamy jeden poziom skuteczności.
Np.: Eustachy wyrzuca 18, a strażnik 09. Obaj zdali test - sprawdzamy poziomy skuteczności. Banita ma ich zero - tylko 3 poniżej poziomu cechy. Strażnik ma jeden - 16 poniżej poziomu cechy - i tym samym wygrywa test przeciwstawny. Eustachy zostaje zauważony. |