Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-06-2017, 13:20   #16
Autumm
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Mechanika nie ma znaczenia dla sesji RPG tak bardzo, jak świat czy fabuła. Jasne, że często jedno z drugim jest związane dość mocno, ale a) istnieje szereg mechaniką uniwersalnych, które można dopasować do każdej fabuły b) gry z fatalną mechaniką a ciekawym światem mają się lepiej niż te z wspaniałą mechaniką i światem słabym (patrz Eclipse Phase, Earthdawn/Shadowrun). Szczególnie ma to znaczenie w PBF, gdzie przez to, że jest wiele czasu na odpisy, mechanika może być skrajnie toporna i trudna, ale i tak zwykle jej nie widać

OP'ie, jeśli mogę coś poradzić - nie fiksuj się na "obronie" mechaniki świata, ale pokaż w rekrutacji że sam świat jest fajny, ciekawy, inny niż wszystkie. Albo nawet jeśli świat jest "generic fantasy", to daj nadzieję, że twoja fabuła/scenariusz wywali graczy z butów. Mechanikę można zawsze zmienić, ulepszyć, modyfikować (zdarzały się nawet sesje na LI, gdzie mechanika zmieniała się w połowie gry). Mało kto też zaczyna sesję, bo lubi akurat ten czy inny "silnik".

Zaś źle zaplanowana fabuła to niestety śmierć dla sesji... zawsze i nieodwołanie.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline