Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-06-2017, 17:41   #35
brody
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
Dhorr odpowiedź sobie na pytanie, co właściwie chcesz osiągnąć? W tym momencie, to chyba nikt nie wie do czego zmierzasz.
Chcesz poprowadzić sesję na forum? Czy może sprawdzić własną mechanikę, którą ponoć opracowywałeś kilkanaście lat, a na naszych oczach w ciągu kilku dni przedstawiłeś jej nowy wariant.

Nikt z tutaj piszących, na pewno nie chce podkopywać twoich chęci do tworzenia, ale ludzie tutaj obecni w większość zjedli zęby na rpg i wiedzą, co mówią. Część z tutaj obecnych ma stworzone własne światy, własne wariacje na temat popularnych mechanik, a nawet wydane własne gry.
I wszyscy tutaj próbujemy ci uświadomić, że zabierasz się do tego w niewłaściwy sposób.

Coś co się sprawdza w gronie przyjaciół przy stole i daje dużo frajdy w grze, nie wytrzymuje konfrontacji z szerszym gronem odbiorców. Gdyż przy stole wystarczy szkicowy opis zasad, czy świata, a reszta jest na tzw. gębę. Powstaje w trakcie, ewoluuje w czasie sesji i nikomu to nie przeszkadza.
Jeśli jednak upubliczniasz takie szkicowe pomysły i nazywasz to autorskim systemem, to ludzie wytykają błędy i ostro krytykują. Domagają się szczegółów, dopytują, a ty wszystko masz tylko w głowie. Tak się nie da i ludzie tego nie kupią.

Tworzenie własnego świata, własnej gry, to trudna sprawa. Zwłaszcza jeśli robi się to w pojedynkę. Jeszcze raz powtórzę. Jeżeli robisz to dla grona kumpli, to nie ma problemu. Jeżeli jednak ogłaszasz, że pracujesz nad czymś x lat i myślisz o wydaniu tego czegoś, to brutalnie zderzasz się z rzeczywistością i ludzkimi reakcjami i opiniami.

Jak odpowiedz sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć tym tematem i szerzej tworzeniem własnego świata, to łatwiej będzie ci wyznaczać konkretne punkty, które musisz zrobić, aby to miało sens.

A plagiat, którego tak się obawiasz i nie publikując swoich pomysłów, to na razie sam popełniasz, używając popularnych nazw będących czyjąś własnością. O tym już jednak była mowa, więc nie będę drążył tematu.

Nie zniechęcaj się, ale podejdź do sprawy kompleksowo i pracuj systematycznie. I dopiero mając konkretny materiał, daj go ludziom do oceny lub zaproś do grania.
 
__________________
Konto usunięte na prośbę użytkownika.

Ostatnio edytowane przez brody : 06-06-2017 o 17:44.
brody jest offline