Od końca:
Znajomość Birthright, nie wymagam by gracze znali szczegółowo historię świata, ale ogólna znajomość założeń settingu będzie potrzebna. Zresztą niezbędne informacje planuję umieścić w rekrutacji.
Znajomość DnD3.5 na poziomie podstawowym wystarczy, jako że z całej gamy podręczników będziemy korzystać tylko z podstawowych + Birthright + Heroes of Battle (bo mają kilka naprawdę interesujących i przydatnych opcji). Możliwe, że również kilka rzeczy zaczerpnę z Poradnika Budowniczego Twierdz.
Rozmiar domeny, zdecydowanie mniejsze i na początku nie będzie tam praktycznie nic prócz ludzi i ruin (właśnie się skończyła długa wyniszczająca wojna).
Cytat:
Napisał Slaaneshi Czy myślimy o większej skali, z kontrolą handlu, gildii, miast, balansowaniem w polityce pomiędzy władcą, religią, radami, zarządzanie państwową agenturą i urzędami? |
Myślicie, to dobrze powiedziane. Na swoich ziemiach kontrolujecie owe aspekty lecz na szerszą skalę będziecie musieli handlować z sąsiadami, zawierać umowy z gildiami i podporządkować się prawu królestwa. W sprawie religii, warto zajrzeć do podręcznika który zlinkowałem.
Tron królewski jest wolny, rody które mogły sobie rościć do niego prawo już nie istnieją. Z tą sytuacją też trzeba sobie jakoś poradzić. Jak to już zależy od graczy,
czy wybiorą niepodległość czy spróbują objąć rządy... zobaczymy.
Cytat:
Napisał Slaaneshi Z jakiej perspektywy toczyć się ma rozgrywka - gracz tworzy postać władcy i panuje z jego perspektywy, czy raczej zamierzasz zamieszczać ekonomiczno-strategiczno-dyplomatyczne rozwiązania znane nam z gier komputerowych, służące do zarządzania państwem, gdzie gracz byłby dla swojego zakątka narratorem wszechwiedzącym? |
To zależy bardzo od ilości graczy. Wolałbym aby gra był z perspektywy władcy a nie wszechwiedzącego gracza, ale nie oszukujmy się, przy więcej niż 4 graczach nie dam rady sam zapewnić wam idealnego wsparcia, więc albo zyskalibyście większą wiedzę i kontrolę nad domeną, albo poszukałbym drugiego MG do pomocy.