Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-06-2017, 21:22   #1
Kaworu
 
Kaworu's Avatar
 
Reputacja: 1 Kaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputację
[M&M 3 ed.] Exalted: Powrót Szkarłatnej Cesarzowej

Szkarłatna Cesarzowa zniknęła.

Początkowo nikt w to nie wierzył. Jakże to tak? Szkarłatna Cesarzowa? Zniknęła? Najpotężniejsza kobieta w całej Kreacji? Ta, która sama wdarła się do Miecza Kreacji i odpędziła inwazję Pięknego Ludu? Ta, która żyła w harmonii z Pięcioma Smokami Żywiołów? Ta, która stworzyła od podstaw całą Szkarłatną Dynastię i najpotężniejsze imperium naszych czasów?

Z początku mało kto wierzył, iż tak ważna i silna osoba mogła zniknąć, ot, tak o, bez słowa. Ale im dłużej nikt jej nie widział, tym więcej osób było o tym przekonanych. Niektórzy wierzyli, że jej nieobecność, jest w jakiś sposób zaplanowana, że tak ma być, że Cesarzowa wróci, sprawdziwszy najpierw, kto jest jej wierny, lub kto sprawnie zarządzał jej Cesarstwem, lub kto nie stracił zimnej głowy w całym tym politycznym zamieszaniu, które wynikło podczas jej nieobecności. Z czasem wierzyło w to coraz mniej i mniej ludzi, aż w końcu nie ostał się prawie nikt. Było jasne, że trzeba coś zrobić. Pytanie tylko co?

Przedstawiciele Szkarłatnej Dynastii ustalili, iż pod nieobecność Cesarzowej jej Krainą będzie zarządzał Regent Fokuf. Był to widocznie jeden ze znaków, iż nikt już nie wierzy w jej powrót, gdyż trudno o znalezienie bardziej niezdecydowanej, małej i słabowitej osoby. Choć sam Regent bardzo się cieszył ze swej nowej funkcji, był nieświadom tego, że wszystkie jego ruchu są efektem pociągnięć ze sznurki przeprowadzanych przez wielkich możnych tego świata. Cesarstwo powoli chyliło się ku wojnie domowej.

W tym samym czasie w całej Kreacji pojawiło się więcej Plugastw. Anathema, tak zwali je biegli w języku Cesarskim, ale dla całej reszty świata znani byli po prostu jako Plugastwa. Najwięcej nowych Plugastw było odzianych w oślepiające, wypalające oczy światło, demony z zamierzchłej historii, gdy Pięć Smoków uwięziło ich w Otchłani. Srebrne Plugastwa, syczące się światłem Luny i szalejące w nocy, także stały się liczniejsze, panosząc się w Dziczy ze swoimi karykaturalnymi, pół-ludzkimi, pół-zwierzęcymi ciałami, z chęcią mordu w oczach. Ale najgorsze były zupełnie nowe Plugastwa, stworzone z nocy i śmierci, pozbawione imion, służące Niezrodzonym. Rycerze Śmierci, tak ludy Kreacji nazwały nowe zagrożenia, najniebezpieczniejsze z wszystkich w tym niestabilnym świecie.

Wtedy, kiedy wydawało się, że osłabione Cesarstwo padnie pod naporem wewnętrznych sporów i zewnętrznych ataków, stał się cud.

Szkarłatna Cesarzowa wróciła.





Słowem wstępu




Witam wszystkich serdecznie w mojej rekrutacji!

Jak widać z tytułu i wstępu, fabularnie będziemy grać w Powrót Szkarłatnej Cesarzowej, luźny zarys epickiej przygody do systemu Exalted. Jako że Exalted ma świetny świat i ogólny pomysł, ale kiepską mechanikę, postanowiłem poprowadzić go na czymś lżejszym. Wiem, że najwięcej osób chciało zagrać w Tri-Stata, ale stwierdziłem, że nie czuję się na tyle pewnie w tym systemie by na nim poprowadzić sesję. Próbowałem zrobić w nim kilka BNów, ale… no cóż, po prostu mi nie wyszło. Po dłuższym namyśle zdecydowałem, że najlepiej znam i czuję się w Mutants and Masterminds second third edition i na tej mechanice właśnie będziemy grać. SRD do gry możecie znaleźć pod tym linkiem.

[Przejrzę jeszcze tą edycję i zobaczę czy wszystkie poniższe detale mechaniczne się zgadzają.]

Chciałbym w tym momencie wykorzystać okazję i Was przeprosić za to, że nie respektuję Waszych głosów z ankiety, ale kiedy ją robiłem miałem nieco inny obraz Tri-Stata niż mam obecnie. Myślę, że ten system ma swoje zastosowania, ale nie jestem przekonany, czy emulowanie Exalteda jest jednym z nich.

Jeszcze raz, szczere przeprosiny.




Detale mechaniczne




Gramy Słonecznymi lub Lunarami, byłbym też w stanie dopuścić do gry jednego Gwiezdnego z Złotej Kasty. Gramy względnie początkującymi postaciami, które doświadczyły Drugiego Oddechu jakiś czas temu i choć mogą mieć jakieś dokonania na swoim koncie, to są młode i niedoświadczone w skali Exaltedów.

Tworzymy postaci standardową metodą, to jest PL 10 / 150 PP. Moce wykupione przez postać powinny być zgodne z rodzajem Exalteda, którym chce się zagrać (np.: moce związane ze zwierzętami powinny przynależeć tylko do Lunarów). Dodatkowo, każda postać otrzymuje za darmo moce związane z kastą.

Zamiast dwóch umiejętności, to jest Computers i Knowledge: Technology będziemy mieli umiejętność Magitech bazująca na Inteligencji i której mogą używać tylko wyszkolone postaci. Magitech służy nam też jako Craft w przypadku urządzeń magitechu. Poza tym, zamiast obowiązujących w klasycznym M&M umiejętności Craft będziemy mieli Craft związane z pięcioma żywiołami Exalteda, to jest np.: Craft (Water), Craft (Earth) itp.

Korzystamy z dodatków Ultimate Power i Mecha and Manga.

Moce kast

Słoneczni
  • Świt: Confuse 10 (Limited to: Flee at top possible speed (-1), 10 PP)
  • Zenit: Healing 5 (Limited to: Creatures of Darkness (-1), 10 PP) [UP]
  • Zmierzch: Force Field 10 (10 PP)
  • Noc: Invisibility 2 (8 PP) + advantage Evasion 2
  • Zaćmienie: Mogą mieć moce inne niż tematyczne zakładając, że znaleźli odpowiedniego nauczyciela. Dodatkowo, posiadają moc zawierania Niebiańskich Paktów (będę je traktował storytellingowo, jak w 3 edycji Exalteda).

Lunarzy
  • Pełnia Księżyca: Leaping 5, Quickness 5 (10 PP)
  • Zmienny Księżyc: Morph 5 (humanoids) (10 PP)
  • Nów: Magic 5 (10 PP)

Gwiezdni

Tu dla prostoty odejdziemy trochę od mechaniki Exalteda i zamiast tego uczynimy z każdej kasty mistrza przeznaczenia. Oznacza to, że Gwiezdni otrzymują Luck Control 3 (9PP) + Luck Advantage 2.

Dodatkowo, wszyscy Wybrańcy Niebios otrzymują moc Light Control 10 z Drawback Full Power. Działa ona jako Anima. Za każdym razem, gdy postać wyrzuci 20 na kostce podczas używania którejś z mocy, Light Control zostaje aktywowane. Oczywiście, jeśli postać chce, może także aktywować tą moc niezależnie od rzutu kością.

Moce kast mogą być aktywowane tylko przy włączeniu Animy.

Modyfikacje zainspirowane Exaltedem

Chciałbym, aby każda z postaci posiadała własną heroiczną Motywację. Realizacja motywacji da postaci dodatkowe punkty doświadczenia, a także bonus +5 do przeciwstawiania się mocom mentalnym, których użycie ma nakłonić postać do działania wbrew motywacji.

Każda postać powinna także posiadać od 3 do 10 Upodobań, to jest mniejszych, ważnych rzeczy w życiu. Upodobania działają nieco jak mniejsze motywacje, ale dają premię do testów na oparcie się nadnaturalnym wpływom zaledwie +2.

Postaci Exaltedów posiadają także Wielką Klątwę. Należy opisać jej wyzwalacz jak i jej efekt. Aby się jej oprzeć należy zdać rzut obronny na Wolę (Mind Shield tu nie pomaga) o ST 20. Udany rzut obronny pozwala postaci oprzeć się Klątwie, niezdany – sprawia, że postać ogarnia szał. Każdy udany rzut sprawia, że ST następnego wzrasta o kumulatywne +2. Jeśli postać nie zda testu, ale brakowało jej do niego dwóch oczek na kości, to jest częściowo ogarnięta Klątwą i może do pewnego stopnia kontrolować swe zachowanie.

Każde wpadnięcie w szał Klątwy (pełen, nie częściowy) daje postaci 1 Hero Point.

Ważna, poza „czystą” mechaniką jest także Koncepcja postaci i opis jej Animy.




Świat i fabuła




Będziemy grali w świecie z mieszanymi elementami drugiej i trzeciej edycji Exalteda. Oznacza to, że choć większa część settingu będzie wyglądać jak w drugiej edycji (choćby z tego względu, że z powodu dodatków jest lepiej opisany), to mogą znaleźć się w nim miejsca nieznane w tej wersji, takie jak np.: Dreaming Sea.

Fabuła, jak zaznaczyłem, jest dosyć luźno zarysowana i duży wpływ na nią będą mieli gracze i ich postacie. Chciałbym, poza podążaniem za „oficjalnym” wątkiem z Powrotu, wpleść w fabułę także osobiste cele postaci.




Deadline




Na nadesłanie postaci macie dwa tygodnie. Rekrutacja kończy się 2 lipca 2017.

Prosiłbym, aby KP wysyłać mi w formie dokumentu na GoogleDoc - linki najlepiej tu w temacie lub na PW.

Przyjmę około 4 graczy, może ciut więcej lub mniej.

EDIT: W czasie rekrutacji padło kilka pytań, mój post z odpowiedziami na nie znajdziecie TU ([M&M 3 ed.] Exalted: Powrót Szkarłatnej Cesarzowej)
 

Ostatnio edytowane przez Kaworu : 23-06-2017 o 23:53.
Kaworu jest offline