Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-08-2017, 22:13   #11
Leminkainen
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wiecznie zapominam co znaczy ten ołów, miedź itd..
Oryginalnie miedź miała cztery kolory - warianty prowadzenia gry, wnosiły one pewne zmiany mechaniczne (jak limity obrażeń) ale zazwyczaj sesje nigdy nie były prowadzone w czystym kolorze

Ołów to fanowski dodatek (do ściągnięcia legalnie jako PDF) zmieniający mechanikę (np przez wywalenie % i ST z walki strzeleckiej i wprowadzenie modyfikatorów które działają płynnie bez poziomów, do tego z ważniejszych dodają rozrzut jako cechę kalibru broni, co jest sensowne bo nawet najcelniejsza broń nie sprawdzi się na większy zasięg jeśli ma nabój o trajektorii rzuconego ziemniaka) w zasadzie nie musicie się nim przejmować, jeśli w karcie zrobionej wg zasad podstawowych zobaczę coś na co wpływ miałyby zmiany z Ołowiu dam znać (zawsze też w komentach można dopytać)

Cytat:
Jakie są wymagania dla gracza o wiedzy na temat świata?
Jakie są wymagania dla kart postaci pod względem historii?
AD 1 \
w sumie dwie odpowiedzi:
1 Neuro nie jest systemem szczególnie kanonicznym więc jest tu zawsze miejsce na interpretacje MG więc istnieje możliwość że coś się w jego wizji zmieni...
2 To postapo, jeśli gdzieś nie byłeś to znasz to z opowieści podróżników albo (jeśli w twojej okolicy występują) gazet albo radia, które informacje biorą od podróżników (wyjątkiem są gazety w NY te mają swoich korespondentów ale wszystko co przesyłają przechodzi przez wydział kontroli informacji więc nierzadko opowieści podróżników mają w sobie więcej prawdy). O ile nie stworzysz postaci która z racji swojej historii powinna by niesamowicie oblatana w świecie to brak wiedzy o nim czy posiadanie informacji kompletnie wyssanych z palca jest w zasadzie normą.

AD2 raczej postacie z niewielką historią, bez szczególnie spektakularnych dokonań i bez znajomości z wielkimi tego świata. W końcu zatrudniliście się jako jeden z wielu pracowników kolei gdzie będziecie wykonywać rozkazy za niezłą ale też nieszczególnie spektakularną dniówkę i wyżywienie

Cytat:
Trzeba opisać wydarzenia z przeszłości wraz z ich przeżywaniem, czy wystarczy określić rys psychologiczny postaci?
Bardzo nie lubię tego pierwszego bo bardziej mnie kręci odgrywanie postaci (podejmowanie decyzji niosących za sobą konsekwencje) niż jej tworzenie i wymyślanie historii, a zazwyczaj historia i tak nie bywa wykorzystywana w sesji.
W sumie ciekawe pytanie samo w sobie, ja raczej uważam że zbyt szczegółowo opisana postać na etapie tworzenia utrudnia jej późniejsze dostosowanie do sesji. Coś jak z butem którego się nie da rozchodzić...

Jak dla mnie niezłym narzędziem jest Neuroshimowy formularz bo pozwala on pokazać czego się można spodziewać po postaci

Cytat:
Jakiś specjalizacji/zawodów szczególnie szukasz?
Wracając do tego, to ujmę to tak, coś co sprawi że w BG nie zostanie zakwalifikowany jako kolejny pracownik fizyczny ani też niezbędny specjalista przykuty do swojego stanowiska ze względu na jego niezbędność przy podstawowych zadaniach jakimi są naprawy torów i umacnianie nasypów mostów etc. Polecam funkcje które sprawią że wyląduje on w kategoriach: ochrona, zabezpieczenie i rozpoznanie (także techniczne, oraz nie zaszkodzi skażeń), pozyskiwanie pożywienia (lodówki są duże i energożerne więc polowania są dobrym sposobem urozmaicania diety załogi), prowadzenie pojazdów
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline