Co do tworzenia postaci, to chyba nie do końca pojąłem jak się rozdziela punkty na cechy. Koszt podniesienia cechy to jeden punkt.
Cytat:
podniesienie o 1 zawsze kosztuje 1 pkt
|
Wszystkie cechy, jak rozumiem, są domyślnie na 1. Czyli jeśli mamy do rozdysponowania 18 punktów, a podniesienie o jeden poziom to jeden punkt, bez znaczenia czy z 1 na 2, czy z 3 na 4...to praktycznie stać nas na to, żeby wszystkie podnieść na 3, a i tak zostają jeszcze dwa punkty? To by nam dało dość silne postacie (nie że narzekam
).
Czy to chodzi o to, że ten koszt się zwiększa o jeden, czyli że podniesienie na 2 kosztuje 2 punkty, podniesienie na 3 kosztuje dodatkowe 3 punkty, czyli razem pięć?
============
Takie pytanie rzucone do ogółu - czy ktoś pamięta może jak w koncepcję świata wpisywała się postać kapłanek Kreve? Były w ogóle takowe? Kojarzę że była to raczej zmaskulinizowana religia, ale też nie przypominam sobie, żeby istniały jakieś zakazy w stosunku do kobiet.
Do tego dochodzi koncepcja przedstawiona w grze, według której Kreve (tak jak Kopernik) jest kobietą. Jako że jest też Melitele i Freyja, które niejako mogą być tym samym bóstwem, co Kreve, to można domniemywać, że raczej i u tej ostatniej nie ma ograniczenia płci.
============
Plus pytanie pozasesyjne (jako że jeśli dobrze rozumiem, to mechanika tworzenia KP jest tylko luźno związana z "Wiedźmin: Gra wyobraźni") - czy tylko mi się wydaje bzdurne, że twórcy W:GW umieścili umiejętności "magię" i "modlitwy" pod zręcznością?