Cytat:
Napisał Leminkainen Hmm w podstawce jest że z Urodzonego mordercy "wszystkie umiejętności z wybranego pakietu wojownika masz na poziomie +2" nie jestem do końca pewien co autor miał na myśli ale zinterpretuję to jako z żołnierza masz na 1 a z UM masz +2 poziomy, czyli wszystko w tym pakiecie na 3 |
Błąd.
Bonus z Urodzonego Mordercy czy Szlachetnego Urodzenia z Feneracji Apallachów dodaje się PO rozdaniu punktów umiejętności.
Potwierdzenie możemy znaleźć między innymi w źródle:
Nuklearne śmieci: Power Gaming - Snajper Cytat:
5) Umiejętności
Mamy do dyspozycji 65pkt., z czego 30 jest na specjalizację, a 35 na resztę.
Jeśli jako profesję wzięliśmy Żołnierza z Wyszkoleniem, to mamy dwa pakiety na start na jedynkach - Broń Strzelecką i Pirotechnikę. Poza tym mamy jeszcze Urodzonego Mordercę w Broni Strzeleckiej, który da nam +2 do końcowych wyników umiejętności w tym pakiecie. Poniżej rozpisane są umiejętności nas interesujące, wraz z ich poziomem i kosztem w pkt.
Broń Strzelecka:
Pistolety - 1+...+2
Karabiny - 1+...2+3+4...+2
Broń Maszynowa - 1+...+2
Pakiet mamy wykupiony dzięki Wyszkoleniu, mamy również zapewnione +2 z Urodzonego Mordercy. Zwiększamy w takim razie Karabiny z poziomu 1 do 4.
Razem 2+3+4=9pkt.
|
Już się odnoszę:
Cytat:
Napisał Leminkainen Nie łapie twoich wyliczeń Raga i nie wiem skąd 4 wziąłeś, wychodzę z założenia że ta funkcja to sztywny bonus niezależny od puli punktów i bez konieczności przeliczania go na punkty umiejętności i z powrotem |
Z żołnierza dostaje się za darmo cały pakiet broni strzeleckiej na 1 poziomie.
Wystarczy wydać trzy razy po dwa punkty aby podnieść te zdolności na 2 aby z Urodzonego Mordercy skoczyły one na 4.
Potwierdzenie w wyżej podlinkowanym źródle.
Edit:
Tylko wtedy ramka w górnej części strony 86 podręcznika ma sens.
Chodzi o tą, która mówi że umiejętności startowe nie mogą przekroczyć 5.
Jedynym sposobem na przekroczenie tej wartości, są bonusy z pochodzenia i profesji.
A bonus mógłby przekroczyć 5 tylko jeśli brałoby się go pod uwagę dopiero po rozdaniu punktów umiejętności.
Nie kojarzę innych skilli dających bonusy niż właśnie z hegemonii i Fenderacji.