Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-11-2017, 19:30   #5
Ardel
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Rasy

Ludzie
Nazwy w różnych językach:
Garethi: człowiek
Isdira: tala (przyjazny człowiek, zwany również różouchym), telor (możliwy wróg)
Rogolan: Xomascho (mężczyzna), Xomascha (kobieta)

Ludzie to najpowszechniejsza rasa na Dere, najbardziej popularnymi kulturami są Śródziemianie, Tulamidyjczycy, Thorwalijczycy, Nivese, Norbardowie, Ludzie Lasu i Utulus.

Wygląd
Śródziemianie mają najbardziej zróżnicowane możliwości co do koloru oczu i włosów. Najbardziej popularne są włosy blond i brązowe. Wzrost waha się między 170 a 180 cm.

Tulamidyjczycy (wzrost pomiędzy 165 i 175) i Norbardowie mają ciemniejszy kolor skóry i najczęściej czarne i ciemnobrązowe włosy.

Thorwalijczycy charakteryzują się jasnymi i rudymi włosami. Ich skóra jest jaśniejsza od Śródziemian. Są wysocy, między 180 i 190 cm.

Rude włosy są bardzo częste u Nivese, prawie nie występuje tam inny kolor. Ich oczy mają nieco migdałowaty kształt. Wzrost waha się między 165 i 175 cm.

Utulus (wzrost pomiędzy 180 i 190) mają ciemnobrązową skórę i gęste czarne włosy, natomiast Ludzie Lasu (często z Utulus myleni) mogą mieć skórę od prawie czarnej do miedzianej. Włosy prawie zawsze są czarne. Ludzie lasu są jedną z najniższych ras, rzadko mają więcej niż 165 cm.

Rozmnażanie i długość życia
Ludzie mogą krzyżować się z orkami i elfami, czego efektem są półorkowie i półelfy. Długość życia człowieka, który nie jest schorowany, sięga około 80 lat.

Mechanika
Koszt rasy: 0 PD
Punkty zdrowia: 5
Duch: -5
Wytrzymałość: -5
Ruch: 8
Atrybuty: jeden atrybut +1
Kultury:
• Śródziemianin: Andergastianin, Bornlandyjczyk, Cyklopeańczyk, Horasjanin, Maraskanin, Śródziemianin, Północny Aventurianin, Nostriańczyk, Południowy Aventurianin, Svellter
• Nivese: Bornlandyjczyk, Nivese, Północny Aventurianin, Svellter
• Norbard: Bornlandyjczyk, Norbard, Północny Aventurianin
• Throwalijczyk: Fjarning, Północny Aventurianin, Thorwalijczyk
• Tulamidyjczyk: Aranianin, Maraskanin, Mhanadistanin, Novadi, Południowy Aventurianin
• Człowiek Lasu: Aranianin, Mhanadistanin, Mohas, Novadi, Południowy Aventurianin
• Utulus: Aranianin, Mhanadistanin, Mohas, Novadi, Południowy Aventurianin
Częste zalety:
• Nivese: odporność na zimno, wyczucie odległości
• Thorwalijczyk: zwiększona wytrzymałość, twardy wojownik
• Tulamidyjczyk: odporność na upał
• Człowiek Lasu i Utulus: niewrażliwość na truciznę (Wurara), niewrażliwość na chorobę (dyzenteria), niewrażliwość na chorobę (poty z Brabak), przyjemny zapach, odporność na upał
Częste wady:
• Nivese: wrażliwość na upał
• Thorwalijczyk: szał bojowy, osłabiony duch
• Tulamidyjczyk, Człowiek Lasu, Utulus: wrażliwość na zimno

Elfy
Garethi: elf
Isdira: fey (mężczyzna), fae (kobieta), fey'e (elfy), feya (elfia rasa)
Rogolan: Bunferatosh (siedzący na drzewie)

Elfy podobno pojawiły się na świecie opuszczając swoją Krainę Światła, do której (także podobno) kiedyś powrócą. Tego, czy jest to prawda, nikt nie wie. Dawniej elfy zajmowały większą część Aventurii, lecz są to czasy dawno minione. Obecnie śnieżne elfy przemierzają zamarznięte, północne pustkowia, drzewne elfy tkwią w Salamandrowych Skałach, jedynie leśne elfy można spotkać bliżej ludzkich miast, czasem nawet wyprowadzają się z lasów i mieszkają między ludźmi.

Wygląd
Oczywiście ich uszy różnią się od ludzkich, są bardziej spiczaste. Dodatkowo ich oczy są nieco większe, natomiast ich kolor jest niesamowity. Błyszczą niczym kamienie szlachetne w kolorach szafirowego błękitu do szmaragdowej zieleni. Oprócz brwi i włosów nie mają żadnego owłosienia. Często mają więcej niż 180 cm wzrostu.

Rozmnażanie i długość życia
Elfy mogą żyć praktycznie w nieskończoność, jednak każdy prędzej czy później umiera. Wynika to stąd, że w trakcie dorastania elf poznaje sens swojego życia i spędza to życie na jego wypełnieniu. Kiedy uda mu się swój cel wypełnić, żegna się z rodziną i przyjaciółmi i następnie umiera w przeciągu kilku dni. Po osiągnięciu wieku dorosłego, elfy przestają się starzeć i ich wygląd przestaje się także zmieniać.

Elfy potrafią kontrolować swoją płodność w związkach między sobą, przez co nie mają zbyt wielu dzieci. W przypadku jedynej rasy, z którą mogą się krzyżować, tj. z ludźmi, ta kontrola niestety nie działa.

Mechanika
Koszt PD: 18
Punkty zdrowia: 2
Duch: -4
Wytrzymałość: -6
Ruch: 8
Atrybuty: Int i Zwi +1, Mdr albo Sił -2
Kultury:
• śnieżne elfy
• leśne elfy
• drzewne elfy
Automatyczne zalety (wykorzystują limit 30 na zalety):
• czarodziej
• dwugłos
Silnie wskazane wady i zalety:
• Widzenie w słabym świetle
• Nieumiejętność (Mocna głowa)
• Niepotrzebny sen
• Odporność na starzenie
• Czuły nos
Częste zalety: oburęczność, uzdolnienie (śpiew, muzyka), piękny głos, akrobata, widzenie w słabym świetle II, wyczucie kierunku, wyjątkowy zmysł (słuch, wzrok), przystojny/ładna, niewrażliwość na chorobę (wścieklizna, czarna wścieklizna, likantropia), lepsza regeneracja EM, szybki, odporny na choroby, odporny na trucizny
Częste wady: nękany przez pomniejsze duchy, włosy mocy, prawdziwe imię
Niewskazane zalety: odporny na czary, krasnoludzki nos, odporność na upał
Niewskazane wady: gruby, szał bojowy, kurza ślepota, ograniczony zmysł

Półelfy
Garethi: półelf
Isdira: feytala (elfoczłowiek)
Rogolan: Giratosch (połączenie elfa i człowieka)

Półelfy żyją na skrajach społeczności – ludzie traktują je jak elfy, natomiast elfy traktuję je jako badoc – coś za bardzo ludzkiego. Czasem elfia rodzina adoptuje półelfa, jednak często jest traktowany jako ktoś gorszy. Szczęśliwie istnieje parę miejsc, gdzie bycie półelfem ma swoje zalety – przykładowo w Imperium Horasjańskim posiadanie krwi elfów traktowane jest jako coś pięknego. Półelfy często dziedziczą uzdolnienie magiczne po elfim rodzicu, które to jest coraz rzadsze w kolejnych pokoleniach (jednak jest zawsze ukryte i może w każdej chwili się objawić).

Wygląd
Zawierają w sobie mieszankę obu rodziców, więc ich wygląd zależy od wyglądu rodziców.

Rozmnażanie i długość życia
Rozmnażanie półelfów jest takie samo jak ludzi. Średnia długość życia wynosi około 100 lat. Przez większą część życia zachowują wigor i młodzieńczy wygląd, jednak pod koniec swojego życia bardzo szybko się starzeją. Mogą krzyżować się z ludźmi, elfami i półelfami. Kolejne pokolenia łączone z ludźmi po pewnym czasie tracą elfie dziedzictwo.

Mechanika
Koszt PD: 0
Punkty zdrowia: 5
Duch: -4
Wytrzymałość: -6
Ruch: 8
Atrybuty: jeden atrybut +1
Częste kultury: Andergastianin, Bornlandyjczyk, śnieżny elf, leśny elf, Horasjanin, Śródziemianin, Nivese, Północny Aventuryjczyk, Nostriańczyk, Svellter, Thorwalijczyk, drzewny elf
Częste zalety: oburęczność, uzdolnienie (śpiew, muzyka), piękny głos, akrobata, widzenie w słabym świetle I, wyjątkowy zmysł (słuch, wzrok), przystojny/ładna, szybki, czarodziej, dwugłos
Częste wady: wrażliwy nos, prawdziwe imię
Niewskazane zalety: odporność na czary, krasnoludzki nos
Niewskazane wady: gruby, szał bojowy, wrażliwość na choroby

Krasnoludy
Garethi: krasnolud
Isdira: boroborinoi (niski mamroczący pod brodą)
Rogolan: Angrosho (mężczyzna), Angroshna (kobieta), Angroshax (krasnoludy), Angroshim (krasnoludzka rasa)

Według legend krasnoludy zostały stworzone przez ich boga, Angrosha (który jest odpowiednikiem Ingerimma z Dwunastki), aby pilnowały skarbów ziemi.

Kuźniowe krasnoludy żyją głównie w górach Kuźnia i znane są ze swojego zamiłowania do przygód. Skalne krasnoludy żyją w Szczytach Ingry, w pradawnym mieście Xorlosh i w górach Kosh. Wzgórzowe krasnoludy żyją na wzgórzach Kosh wraz z ludźmi. Natomiast diamentowe krasnoludy zostały wygnane ze swojego domu, który obecnie zamienił się w Prowincję Cienia, i zamieszkały w Murze Rashtul.

Wygląd
Krasnoludy rzadko przewyższają 130 cm, mają grube kości i przysadziste ciała. Głównym elementem krasnoludzkiego mężczyzny jest jego broda – to jego duma. Wbrew przesądom kobiety krasnoludów nie mają bród (a przynajmniej nie wszystkie).

Rozmnażanie i długość życia
Krasnoludy osiągają do 300-400 lat, zdarza się, że nawet więcej. Krasnoludy rzadko mają dzieci, a wtedy tylko jedno na cztery rodzi się dziewczynką. Zdarza się, że krasnoludy rodzą się bliźniakami czy trojaczkami, jednak dziewczynki zawsze rodzą się same.

Krasnoludy osiągają stają się dorosłe w wieku 20 lat i są traktowane jako dorosłe, gdy przejdą chrzest ognia – inicjację tę przechodzi się w wieku około 35 roku życia. Krasnoludy nie krzyżują się z innymi rasami.

Mechanika
Koszt PD: 61
Punkty zdrowia: 8
Duch: -4
Wytrzymałość: -4
Ruch: 6
Atrybuty: Bud i Sił +1, Cha albo Zwi -2
Silnie wskazane wady i zalety:
• widzenie w słabym świetle I
• niewrażliwość na truciznę (tulmadron)
• nieumiejętność (pływanie)
Kultury: diamentowe krasnoludy, wzgórzowe krasnoludy, kuźniowe krasnoludy, skalne krasnoludy
Częste zalety: widzenie w słabym świetle II, odporność na czary, wyczucie kierunku, krasnoludzki nos, zwiększona wytrzymałość, odporność na choroby, odporność na upał, twardy wojownik
Częste wady: szał bojowy
Niewskazane zalety: piękny głos, akrobata, czarodziej
Niewskazane wady: zmniejszony duch, zmniejszona wytrzymałość, kurza ślepota, wrażliwość na ból, wrażliwość na upał
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline