Siemka
- Dumania mnie wzięło nad kolejną sesją. Nie wiem jeszcze czy się pakować w kolejne misiowanie ale, że chodzi mi ten pomysł po ciemno blond głowie to pomyślałem, że pokażę o co mi biega i zobaczę co kto powie i wtedy zobaczymy.
- A więc dla mnie punktem wyjścia był klimat z PC-tówki "Zombie Army". Czyli koniec II WŚ i nagle Niemcy używają jakiegoś portalu i sprowadzają na nasz świat różne duchy, demony i inne takie cudactwa na które cinszko coś poradzić. I właściwie taka jednostrzałówka w jednej misji aliantów nadal wydaje mi się całkiem ciekawa. No ale.
- No ale jak zacząłem to tabelkować właściwie można by wziąć to na tapetę nieco dokładniej. Coś pobawić się w tajne organizacje zwalczające inne tajne organizacje i się robi klimat trochę jak "Archiwum X", Cold City, Hellboy, faceci w czerni tylko tak w klimatach lat 30-tych i okolic II WŚ. Jak widać rozrzut jest całkiem spory co do tego kim by mieli być BG i na co miałoby być położony nacisk w sesji.
- Jak dla mnie to im bardziej tajna organizacja tym bardziej sesja ciążyła by ku sesji detektewistycznej czy szpiegowskiej (takich szpiegów od Suworowa a nie od Fleminga). Im bardziej jawna/masowa to raczej jak w Archiwum X z machaniem odznakami i powoływaniem się na jakieś przepisy.
- Podobnie sprawa z tą częstotliwością występowania tych różnych tajemniczych zjawisk. Jak trzeba robić całe śledztwa by gdzieś tam wyśledzić jakiś dziwny artefakt to w ogóle inny klimat niż gdy na froncie szaleją bataliony zombich a nad niebem latają jakieś cósie. Tu co prawda można pobawić się osią czasu i im bliżej tego 45-go tym te zjawiska byłyby silniejsze i częstsze a powiedzmy w połowie lat 30-tych to oscylujące wokół zjawisk paranormalnych.
- No i sama organizacja. Można bowiem albo robić jakąś tajną, prywatną grupkę BG - przyjaciół mamy wówczas coś zbliżonego do klasycznej Drużyny RPG. Taka nieoficjalna i nieformalna grupka znajomych badająca jakieś okultyzmy i dziwne technologie (w zależności na jakim etapie nasilenia tych zjawisk by się toczyła sesja), można wymyślić jakąś rzadową, oficjalną organizację właśnie w stylu Archwiwum X albo tej z Cold City. Wtedy jak w rządzie no jest większa moc munduru i odznaki ale jest też i hierarchia i rozkazy i prikazy itd. No albo jeszcze inne podobne rozwiązania jak ktoś coś ma to niech mówi.
No a jak widzę taką sesję?
- BG widzę głównie jako ludzi. Bez żadnych ludków z supermocami czy z innych wymiarów. Żadnych marvelówek.
- BG są tymi agentami, podlegają wymogom agencji do jakiej należą w trakcie wojny czy pokoju w jakim danym momencie by toczyła się sesja.
- BG widziałbym jako zespół speców. Raczej nie chciałbym mieć minisupermanów uzdolnionych we wszystkim.
- Sesja raczej tak w klimatach okultyzmów, tajnych akcji, dyskrecji, odpowiedzialności/poczucia misji itd. No i w klimatach zjawisk niezrozumiałych, nienaturalnych i strasznych więc Gracz raczej musiałby nie mieć oporów przed strachaniem się swoją postacią jak to przy grozie i horrorze bywa.
- Sesja nie polegałaby na machaniu odznakami i nadużywaniu władzy przez mega nigdy nie pocących się przetwardzieli. W ogóle nie mam ochoty na prowadzenie takiej sesji.
- Przy jednostrzale no to jednostrzał. Wtedy pewnie by była jakaś misja dotarcia z Włoch czy Francji do centrum Niemiec/Czech/Polski i zrobienie jakiegoś questa. Więc troche planowanie takiej akcji, trochę kino drogi, trochę skradajki albo fortele no i sama główna akcja a potem powrót. Myślę, że nawet z takiego jednostrzała uszyłoby się niezła sesję. Przy jakimś innym wariancie pewnie by była 1 akcja/śledztwo na kilka - kilkanaście miesięcy.
---
- Jak na razie ode mnie tyle
To co? Ktoś, coś by jakoś widział taką sesję w takich lub zbliżonych klimatach?
---
- Okey by jakoś dać konret to podam coś na podobę ankiety czy innego testu. Podałem dla orientacji i skala jest 1 - 10 a podane przykłądy to ino właśnie przykłady. Więc jak ktoś chce niech zaznacza 8 albo 3 w tych punktach
I jakiś koment też by pewnie był pomocny dla lepszej orientacji
I - Stężenie zjawisk dziwnych
1 - skrajnie rzadkie, ewenement.
5 - wiadomo, że coś w ten deseń może być i zdarza się tu i tam, trzeba się z tym liczyć.
10 - katastrofalna manifestacja, kataklizm w sercu Europu, strefa innowymiarowa.
II - Tajność organizacji
1 - wszyscy wiedzą o co chodzi tak jak z Policją, Pocztą czy FBI.
5 - wiadomo, że takie coś jest choć raczej spotkać kogoś “od nich” to ewenement.
10 - rzadkość, właściwie lepiej podszyć się pod bardziej znaną organizację.
III - Wielkość organizacji
1 - kilka osób, mniej więcej odpowiednik klasycznej Drużyny RPG.
5 - lokalna organizacja/oddział na skalę jednego kraju/rejonu.
10 - globalna organizacja w stylu X-COM czy CIA.
IV - Stopień w hierarchii
1 - Kandydat/szeregowy człowiek od pierwszego kontaktu lub z małej organizacji.
5 - Oficer, szef zespołu z zadaniem dla zespołu (cóś jak porucznik)
10 - Starszy oficer, szef całej operacji/projektu (cóś jak major)