Specjalne zdolności
Ogólne specjalne zdolności Język 1-3 – 2 PD za poziom
Wymagania: brak
Poziom 1: bohater rozumie i potrafi wypowiedzieć proste frazy
Poziom 2: bohater mówi dość płynnie, jednak bez odpowiedniego akcentu i gubi się w trudnych rozmowach
Poziom 3: bohater mówi doskonale i z odpowiednim akcentem
- Alaani
- Angram
- Asdharia
- Atak
- Aureliani
- Bosparano
- Cyclopean
- Fjarningish
- Garethi
- Goblinish
- Isdira
- Mohish
- Nujuka
- Ogrish
- Oloarkh
- Ologhaijan
- Język Kruków
- Rogolan
- Rssahh
- Ruuz
- Poetycki Thorwalian
- Thorwalian
- Trollish
- Tulamidya
- Starożytny Tulamidya
- Zelemja
- Zhayad
Specjalizacja językowa – 1 PD
Wymagania: poziom 3 w wybranym języku
Bohater zna profesjonalne słownictwo z zakresu jakiejś dziedziny (język myśliwych, magów itp.). Otrzymuje +1 w testach gadaniny (nachalna sprzedaż), dopóki jego interlokutor mówi w tym samym dialekcie. Zdarza sie, że bohater otrzyma karę -1, gdy będzie mówił o technicznych sprawach prostemu chłopu.
Alfabet – różnie
Wymagania: odpowiedni język na dowolnym poziomie, brak wady ślepy
Bohater zna alfabet i potrafi czytać i pisać w konkretnym języku.
Lista alfabetów:
- Starożytny Alaani – 1000 logogramów i znaków sylabicznych; język Alaani (starożytna forma); 4 PD
- Starożytne znaki Tulamidya – 300 logogramów, ideografów i symboli sylabicznych; język starożytny Tulamidya; 2 PD
- piktografy Angram – piktografy; język Angram; 4 PD
- Chrmk – 5000 logogramów i znaków ideograficznych; język Alaani, Kemi, Rssahh, starożytny Tulamidya, Zelemja; 4 PD
- Chuchas (proto-Zelemja, glify Yash-Hualay) – 20 000 znaków; język wczesny Rssahh; 6 PD
- runy Hjaldingish – 30 fonogramów, kilka tuzinów piktogramów; język poetycki Thorwalian; 2 PD
- święte glify Unau – 19 fonogramów i znaków ideograficznych; język Tulamidya; 2 PD
- znaki imperialne – 57 fonogramów; język Aureliani (dawna forma Cyclopean); 2 PD
- znaki Isdira i Asdharia – 27 fonogramów i subtelnych znaków ideograficznych; język Isdira, Asdharia; 2 PD
- znaki Kusliker – 31 fonogramów; język Garethi; 2 PD
- znaki Nanduria – 26 fonogramów; język – brak (prawdopodobnie Garethi albo Bosparano); 2 PD
- runy Rogolan – 24 fonograficzne runy, 4 rzadko używane; język Rogolan; 2 PD
- runy Thorwalian – 30 fonogramów; język Thorwalian; 2 P
- przestrzenne obrazy pisemne Trollish – trójwymiarowe ułożenie kamieni; język Trollish; 6 PD
- znaki Tulamidya – 56 znaków sylabicznych; jezyk Tulamidya; 2 PD
- znaki Zhayad – kilkaset fonogramów i znaków sylabicznych; język Zhayad; 2 PD
Specjalizacja (umiejętność) – A/B/C/D: 1/2/3/4 PD za pierwszą specjalizację, 2/4/6/8 PD za drugą, 3/6/9/12 za trzecią
Wymagania: RU 6 dla pierwszej specjalizacji, 12 dla drugiej i 18 dla trzeciej
Bohater wybiera zastosowanie umiejętności, w której się specjalizuje. Otrzymuje 2 punkty umiejetności przy wykonywaniu testów umiejetności dla danego zastosowania.