1. Się zacytuję:
Cytat:
Śródziemie - centralna Europa na przełomie średniowiecza i renesansu. Konkretne prowincje odzwierciedlają Brytanię, Francję/Niemcy i inne.
Imperium Horasjańskie - renesans Włoch połączony z erą Ludwika XIV we Francji. Czyli Borgia i Richelieu.
Wyspy Cyklopów - jw. tylko ze smaczkiem antycznej Grecji i jej mitów
Daleka północ - Alaska i Kanada
Ziemie Nivese - stepy syberyjskie, Skandynavia
Thorwalia - Skandynavia z czasu wikingów
Nostria i Andergast - średniowiecze, w klimatach wojny Stuletniej i ze smaczkiem politycznym Zimnej Wojny
Ziemie Orków i dolina Svellt - dziki zachód, tyle że zamiast Indian mamy orków
Bornlandia - Europa wschodnia za czasów carów, wolne miasta i trochę słowiańskich baśni
Miasta krasnoludów - Moria połączona z Nibelungami. Wzgórzowe krasnoludy to bardziej Shire.
Prowincja Cienia - jak Śródziemie (to wszak dawna prowincja z tamtego obszaru), jednak wypełniona klimatem plugawego Warhammera
Maraskan - Afryka połączona z Japonią połączona z wojną w Wietnamie.
Arania - brytyjskie kolonie w Indiach, elementy arabskiej kultury. No i matriarchat.
Państwa Tulamidyjskie - baśnie tysiąca i jednej nocy w pigułce
Kalifat (tam, gdzie Novadi) - arabskie pustynie, Beduini. No i dżihad.
Al'Anfa (południe Aventurii) - południowa i środkowa Ameryka z niewolnikami, dekadencją i truciznami
Lasy i wyspy na południu Aventurii - dżungle Ameryki południowej i środkowej przed i po konkwiście. Do tego trochę Piratów z Karaibów.
|
A Salamandrowe Skały możesz wpisać w nawiasie obok kultury.
Reszcie przyjrzę się potem.