Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-03-2018, 11:18   #10
Adr
RPG - Ogólnie
 
Adr's Avatar
 
Reputacja: 1 Adr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputacjęAdr ma wspaniałą reputację
Kilka zdań i spraw, które może pomogą wam wymyślić koncept postaci.

Blackwood obdarzył kiedyś zaufaniem Bohaterów Graczy. Zaprosił na spotkanie, rozmowę na obiad do restauracji, może wieczorem spotkaliście się w klubie jazzowym, może w kinie, może przy stole w kasynie. Zwierzyliście mu się ze swoich problemów, a on postanowił wam pomóc.

Psychologia postaci

Większość w sondzie zagłosowała za dramatem i pogłębionymi psychologicznie postaciami. Dlatego chcę wiedzieć czego wasze postacie pragną, do czego dążą i jak to wpływa na ich motywację i działanie. Motywacja finansowa jest popularna, pewnie dlatego bo pieniądze pozwalają np. zaplanować i przeprowadzić zemstę, zmienić styl życia, kupić to czego nie można zdobyć w inny sposób lub wreszcie wyjść na prostą. Za postawami bohaterów często kryją się wyznawane przez nich wartości, chciałbym te wartości poznać. Mogą to być normy moralne (uczciwość, odpowiedzialność, poczucie obowiązku) czy też zobowiązania lub obietnice. Te normy mogą być i często są zaburzone przez chorobę lub nałóg. Nagle z porządnego obywatela stajesz się brutalem, chamem, nieprzystosowanym społecznie wyrzutkiem.

Natura kontra persona

Opisz jakie pierwsze wrażenia sprawia twoja postać. Jak ukrywa swój nałóg, chorobę. Nikt nie przedstawia się jako świr i alkoholik, bo traci społeczną wiarygodność. Wszyscy gramy w maskaradę, kreujemy własny wizerunek, aby zyskać uznanie, prestiż, stać się atrakcyjnym i przez to zyskać przychylność innych ludzi.

Konflikty i kompromisy.

Dobry konflikt w mgnieniu oka odsłania motywacje, wartości, czułe punkty i bolesne wspomnienia bohaterów, a także popycha akcję. W sesji chciałbym dla każdej postaci gracza uzgodnić konflikt wewnętrzny, który będzie jednym z ważniejszych motywów działania postaci. Jeśli w grę wchodzą wartości, w które bohaterowie bardzo mocno wierzą, w imię których nie są skłonni do żadnego kompromisu, konflikty się pogłębiają.

Nałóg / Choroba psychiczna

Wada postaci jest choroba psychiczna lub nałóg, ale też charakter postaci, który sprzęga się z nałogiem. Np. Wyobraźmy sobie gangstera lub policjanta, który jest wobec ludzi bezwzględny i nieustępliwy, ale nałogowi ulega z łatwością; inny przykład to złote połączenie nałogów alkoholowego z hazardem, bohater / ka pije, gra, skutkiem są długi, wierzyciele i kłopoty;



Cytat:
Napisał Selyuna Zobacz post
flapper (jest na to jakieś dobre polskie słowo? bo wikipedia podsuwa mi "chłopczyca" ).
Nie ma dobrego słowa. Chłopczyca, niezbyt. dla mnie bardziej jest to kobieta wyzwolona, zbuntowana przeciw społecznemu wyobrażeniu kobiety, ówczesne feministki niby o wyzwolenie walczą, a flapper to po prostu robi. śmiało wkracza w męskie role i nic nie robi sobie z konwenansów i ról społecznych.


A to jeszcze dla kobiecy postaci dodam link o aktorkach.

Gone With The Wind: 8 Famous Hollywood Actresses Who Wanted to Be Scarlett O'Hara and Failed ~ vintage everyday
 

Ostatnio edytowane przez Adr : 07-03-2018 o 11:28.
Adr jest offline