Pewnie jednej uda się przechylić szalę i sformować rpgową drużynę. Druga albo oszaleje albo stanie się antagonistką drużyny, aby np. wywrzeć zemstę za pomocą wszelkich możliwych środków. Bo nic nie dorówna wściekłości wzgardzonej kobiety.
Pozostałe postacie znacie z sondy i to są jakieś tam moje małe wizje tych archetypów, ale nie znaczy że musicie się tego niewolniczo trzymać.
Gangster: Cyngiel mafii, zaufany człowiek od brudnej roboty; może kierowca, może ochroniarz; a może ktoś wykonujący prozaiczny zawód, krawiec, zegarmistrz, barman; człowiek o podwójnej tożsamości, nikt nie chwali się że jest płatnym zabójcą; proponowane konflikty: rodzina (żona, dzieci, spokojne życie) kontra kłopoty gangstera; choroba lub nałóg który niszczy ci życie, utrudnia funkcjonowanie w społeczeństwie;
Biznesmen (bankrut): Byłeś bogaty, (piękny dom w willowej dzielnicy, rodzina), byłeś udziałowcem w dobrze prosperującej firmie (branża do uzgodnienia), do czasu aż konkurencja zaczęła korzystać z pomocy mafii. Jedna fabryka wyleciała w powietrze, w drugiej zaczęły się zdarzać wypadki śmiertelne. Z dnia na dzień twoja firma upada, widmo bankructwa zagląda ci w oczy. Masz długi, wierzyciele czekają pod twoim domem; dostajesz listy z pogróżkami; Zabiegasz o pożyczki, masz sporo znajomości wśród finansjery i przedsiębiorców. Liczysz, że Blackwood pomoże ci w kłopotach, obiecał ci pomoc ale niestety zmarł; proponowane konflikty: jesteś przyzwyczajony do życia ponad stan, musisz ograniczyć wydatki;
Prawnik: zdeprawowany, adwokat diabła, etc.
Muzyk jazzowy: typ w stylu Richarda Gere z "Cotton Club"
Detektyw: - koniecznie po przejściach, może weteran wojenny,
Dziennikarz: - śledczy, łowca sensacji, piszący o życiu gwiazd, paparazzo
Zaczepienie postaci:
Blackwood jest filantropem i szczególnie upodobał sobie szpital New Orlean Sanitarium, w którym mieści się również centrum leczenia uzależnień. Dobrze aby postacie miały w przeszłości wizytę w tym przybytku nadziei, najlepiej jako pacjent, albo członek bliskiej rodziny chorego. Bohaterowie tam mogli poznać Blackwooda, który pomaga pacjentom wrócić do społeczeństwa załatwiając im pracę i wspierając ich finansowo.
Blackwood obdarzył kiedyś zaufaniem Bohaterów Graczy. Zaprosił na spotkanie, rozmowę na obiad do restauracji, może wieczorem spotkaliście się w klubie jazzowym, może w kinie, może przy stole w kasynie. Zwierzyliście mu się ze swoich problemów, a on postanowił wam pomóc. Ale od dłuszczego czasu radzicie sobie sami i nie jesteście blisko Blackwooda. Dlatego moze was zdziwić że dostaliście zaproszenie na pogrzeb milionera.
Karta postaci ma zawierać: archetyp postaci - w jednym akapicie opisujący koncepcję postaci, np. na jakim bohaterze filmowym, książkowym się wzorujecie albo do kogo mu najbliżej;
zdjęcie opis wyglądu postaci - chcę opis wyglądu, stroju, ekwipunku, rekwizytów;
historia postaci - zwięźle opowiedzcie mi o tej postaci, z czego żyjecie, gdzie mieszkacie, gdzie bywacie, rodzina i znajomi. konkrety i ciekawe detale, opis wyglądu i historia są istotne, powiedzą mi jak piszecie; nie potrzebuje scenek, przemyśleń na to będzie czas w sesji; w historii uwzględniamy trzy punkty
persona - co mogą o was wiedzieć inni, jak jesteście postrzegani, wasze kreacja wizerunku;
natura czyli 3-4 tajemnice - dotyczące przeszłości postaci, które ujawnią waszą prawdziwą naturę;
opis choroby lub nałogu - tu uzgodnimy jak to dopasować do naszej skali choroby
Mechanika:
Istnieje konieczność rozdzielenia punktów wpływu między konkretne sfery wpływów. Wpływy pomogą uzyskać wskazówki i kontakty przychylnych bohaterów niezależnych z danych sfer. Każdy rozdziela bazowe 8 punktów wpływu; oraz 2 punkty z automatu dodajemy z archetypu jaki wybierzecie; np. jeśli grasz dziennikarzem to masz dwa dodatkowe punkty w mediach; obie panie i detektyw ma prawo wyboru gdzie rozłożą te dwa punkty; rzucam k10 przed monitorem, tyle kostek ile punktów przy sferze.
Cytat:
Polityka: urzędnicy i sędziowie;
Media: dziennikarze;
Policja: gliniarze;
Świat biznesu: biznesmeni, bankierzy, przedsiębiorcy;
Mafia: półświatek przestępczy, gangsterzy;
Rozrywka: muzycy, aktorzy;
|
Druga sprawa mechaniczna to system wad (nałogi, choroby). Gramy w wariant dramatyczny, który zyskał wyższą popularność. Pbf daje spore możliwości opisywania stanów psychicznych na co liczę.
Pięciostopniowa skala nałogu, jest to system wpędzania graczy w kłopoty i dramatyczne sytuacje, w razie braku sukcesów lub krytyka ujawniający waszą naturę i tajemnice w razie sukcesu zapewniający szczęście lub nawet wskazówkę;
Zdradzę wam pewną teorię starego psychiatry:
Cytat:
Wariaci mają szczęście i niewykluczone że czasem wasz nałóg lub choroba może pozwoli osiągnąć coś czego racjonalne zachowanie nie da rady. Czasem agresja się przydaje aby kogoś przycisnąć, wasza choroba może kogoś przestraszyć na tyle że zdradzi wam informacje dla świętego spokoju, bo z wariatami lepiej nie zadzierać. Kiedy będziecie apetyczny mogą was zlekcewarzyć, stracić czujność, powiedzieć coś ważnego bo śliniący się świr czy epileptyk i tak tego nie dosłyszy, ani nie wykorzysta. A wbrew pozorom zmysły chorego mogą być bardziej wyczulone.
|
1. lekkie zaburzenie 1k10- jesteś na rauszu, twoja choroba daje o sobie znać, ale najwyżej strzelisz jakieś foux pas;
2. średnie zaburzenie 2k10- ujawniają się twoje problemy, możesz być agresywny, albo apatyczny, odwalasz jakiś numer, który może cię wprowadzić w kłopoty,
3. silne zaburzenie - 3k10 czasowo tracisz kontrolę (1-2 godz., wyczerpanie fizyczne)
4. bardzo silne zaburzenia 4k10- wskazana konsultacja lekarska, lub przyjęcie leków (psychotropy), musisz odespać noc,
5. Amok 5k10- konieczna trwała hospitalizacja, co najmniej kilka dni
Ufam - nie ufam i tajne akcje (proponowana mechanika napiszcie co o tym sądzicie)
Co jakiś czas poproszę każdego z graczy by się określił czy ufa członkom drużyny czy nie. Oczywiście te informacje dotrą tylko do Mistrza Gry. Abym mógł sobie naszkicować ładną i tajną mapę relacji. Postać z najwyższym zaufaniem dostanie jakiegoś jokera do wykorzystania.
tajne akcje (można byłoby zadeklarować tajną akcję, tylko do wiedzy MG, która może wpłynąć na przebieg gry np. podrzucenie dowodu, fałszywy przekupiony świadek, kłamstwo które opinia publiczna uzna za fakt, rozpuszczenie plotek itd.;
Technikalia: częstotliwość postowania 4-5 dni dla graczy + 3-5 dni dla MG. Google Doc będzie, bo jest przydatny (rozmowy i sceny zbiorowe). W docu raz na dwa dni krótki odpis lub deklaracja. Można też zgłosić, że nie macie czasu na doca i wtedy czekam na posta. Nieobecności, brak czasu na posta zgłaszamy w komentarzach, najlepiej z deklaracją działań postaci. Posty nie muszą być długie, ale jeden akapit to za mało. Prosze o estetyczne posty, dzielimy na akapity, justujemy, klikamy enter, duże zwarte bloki tekstu czyta się fatalnie i ciężko tam odszukać informacje. W długich postach boldujemy nazwiska postaci niezależnych. Oczywista oczywistość w rpg, ale przypomnę, że wasze postacie nie wiedzą, co pomyślała sobie inna postać.
Rekrutacja trwa
do 17 marca. Planuje przyjąć
5 postaci. Gotowe postacie przesyłać jako link do doca na PW. Powodzenia.