Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-03-2018, 12:16   #1
Phil
 
Phil's Avatar
 
Reputacja: 1 Phil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputacjęPhil ma wspaniałą reputację
[Oko Yrrhedesa] Oko Yrrhedesa


Długotrwała, blisko miesięczna wędrówka, podczas której stanowiliście zbrojną eskortę karawany kupieckiej na Szlaku Kościotrupów, zakończyła się w małym miasteczku Vetteburg nad Rzeką Jesiotrową. Wynagrodzenie, jakie otrzymaliście od kupców, przeprowadzonych bezpiecznie przez pustkowia rozeszło się nadspodziewanie szybko w zajazdach i oberżach. Z tego też powodu nie kryliście gotowości wynajęcia waszych mieczy kolejnemu zleceniodawcy. Nie czekaliście długo na ofertę, a jednak, ku waszemu zdumieniu, nie przyszła ona z Gildii Kupieckiej ani od książęcych werbowników, ale od kapłanek ze świątyni Delibe - bogini płodności i plonów. Nie mniej było zdumiewające, że do świątyni wezwano i sprowadzono was nocą, potajemnie i skrycie.

I oto siedzicie w kamiennej, pozbawionej okien sali, oświetlonej skąpo oliwnymi kagankami. Naprzeciw was dwie kapłanki, jak wszystkie czcicielki Delibe urodziwe, ale poważne, oschłe i nieprzystępne. Towarzyszy im brodaty krasnolud, który was tu sprowadził. Wiecie, że nazywa się Fungi. Starsza z kapłanek, bez wstępów i ceregieli, przystępuje do wyjaśnień...


Wstęp
Pozwolę sobie wtrącić się i przerwać szlachetnej kapłance Delibe. Witam wszystkich w rekrutacji do sesji „Oko Yrrhedesa”. Kto nie wie, co to i czym się je, niech poczyta trochę historii https://pl.wikipedia.org/wiki/Oko_Yrrhedesa Tak, nazwę gry wzięto od tytułu przygody.


Ja na zachętę powiem tylko, że to system RPG stworzony przez samego Sapkowskiego. Tak, tego Sapkowskiego. Cudów się jednak nie spodziewajcie, gra jest jedynie wprowadzeniem do świata gier fabularnych, mechanika banalnie prosta, a świata czy bestiariusza nikt tam nie opisał. Cóż, na moje potrzeby to jednak wystarczy w zupełności. Moją potrzebą jest bowiem przetestowanie grania w formacie PBF, czego – ze wstydem przyznaję – nigdy nie robiłem. Doświadczenie w „prawdziwym” może mam niemałe, ale na forum... Prosty system, prosty świat fantasy, prosta przygoda (praktycznie dungeon crawl) będzie w sam raz na początek. Szukam więc grupki odważnych poszukiwaczy przygód, którzy wzięliby udział w moim chrzcie bojowym.

Założenia
- ok. 4 graczy
- tempo odpisu – 3 dni dla MG i graczy, może uda się szybciej
- długość odpisu – dość dowolna, gdzieś pomiędzy jednym zdaniem, a esejem
- rzuty wykonuję ja
- współpraca wewnątrz drużyny
- gramy na forum, googledoc dla graczy, jeśli życzą sobie porozmawiać między sobą


Zasady (skrót)

Kondycja (2k6+12) - potwory was ranią, wy się leczycie. Zejście do 0 oznacza... zejście
Siła (1k6+6) – podnoszenie, wyrywanie itp.
Zręczność (1k6+6) – równowaga, zwinność, refleks, strzelanie itp.
Inteligencja (1k6+6) – wiedza, analiza, odporność na strach itp.
Walka ([S+Zr]/2) – zaokrąglone w górę; umiejętność w walce wręcz
Spostrzegawczość ([Int+Zr]/2) – zaokrąglone w górę; odkrycie wroga czy ukrytego przejścia (uwaga: tej cechy nie ma w przepisach, ale uznałem, że przyda się do dungeon crawla, a szukanie na Zręczności mnie wkurza)
Zdolność magiczna (2k6+6) – tylko dla magów, od jej wysokości uzależniona jest liczba znanych czarów oraz punkty magii (każdy czar ma swój koszt przy rzucaniu). Uwaga: magom obniża się K, S i Zr.

Testy cechy: 2k6 – wynik mniejszy lub równy testowanej cesze oznacza zdany test, wyższy od niej – nieudany; możliwe modyfikatory

Walka wręcz: co rundę ustala się Wartość Bojową (Walka+2k6), kto ma więcej ten zadaje obrażenia przeciwnikowi (k10 dla broni ciężkiej, k6 dla broni zwykłej, k3 dla średniej i 1 dla lekkiej). Modyfikowane przez pancerz (tarcza, hełm itp. – 1 za każdy rodzaj, zbroja kolcza – 2, zbroja płytowa – 3).

Strzelanie: test Zr, zdany oznacza k6 obrażeń dla większości broni strzeleckiej (łuki, kusze), k3 dla proc itp.

Magia: najprostsze czary (koszt 1) rzuca się automatycznie, za każdy dodatkowy punkt kosztu jest 10% na fiasko (a w konsekwencji możliwe przykre efekty). Czyli, zaklęcie o koszcie 4 to 30% na fiasko.

Karta Postaci
- avatar (200px szerokość)
- cechy (rzućcie 5k6 (mag 7k6) i rozdzielcie wg własnego uznania)
- opis (imię i nazwisko, profesja, wygląd, osobowość itp. Standardowe rasy fantasy dopuszczone, niech jednak cechy odzwierciedlają wybraną rasę)
- ekwipunek
- historia (nie ma w grze umiejętności, wasza historia będzie determinować co może robić postać)

Ciekawe postacie/karty mają pierwszeństwo. Zaznaczcie proszę wasze doświadczenie w PBF. Zapraszam każdego, ale przyda mi się choć jeden „weteran”, z którym mógłbym ewentualnie sprawy techniczne omawiać w trakcie gry.

Jeśli nie macie dostępu do podręcznika czy numeru 2(7)/94 Magii i Miecza, służę pomocą gdyby ktoś koniecznie chciał się wgłębić w zasady (szczególnie magom przyda się lista czarów). Jeśli macie – nie czytajcie scenariusza.

Na KP czekam do przyszłego czwartku, 5.04, 23:59. Pozostaję do dyspozycji w razie wszelkich pytań czy niejasności.
 
Phil jest offline