Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-05-2018, 21:21   #22
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
O_o

Tych właśnie "subiektywnych" opinii zamierzam się trzymać tym bardziej, że są w duchu bitewniaka, gdzie w oddziale 5 SM zwykle nie więcej niż 1-2 ma broń ciężką. Wybór broni ręcznej ma być równie dobrą opcją co wybór ciężkiej broni.

Jak ktoś inny będzie korzystał i ma inną wizję... tsk... to będzie musiał włożyć trochę pracy by przepisać zbrojownię, bo jeśli po prostu usunie cechę nieporęczna z melty to nagle okaże się, że żaden z graczy u niego nie chce używać bolterów, bo wszyscy wolą meltę =p

A co do obniżenia z k12 na k4 to jak najbardziej masz rację.
Jak napisałem, poręczna/nieporęczna zdecydowanie wymagają przerobienia.

Zbrojownia była spisana z błędnym założeniem, że test jest wykonywany na zasadzie statystyka+umiejętność, czyli to nie było by k12-->k4, ale 2k12-->k12+k4, co już, w mojej opinii, jest zdecydowanie zasadne w przypadku broni przeznaczonej do strzelania do czegoś czego trafienie (nie licząc zasięgu, osłon i innych modyfikatorów okolicznościowych) zwykle nie wymaga wyniku większego niż 2 =p

Cytat:
Melta ma zbyt krótki zasięg żeby być efektywną bronią przeciwczołgową
W tym momencie zaprzeczasz idei broni melta, ale też pamiętaj, że Wh40k zakłada pewne błędy logiczne które zwykle wszyscy popełniają =p Jak choćby ukochanie walki wręcz, czy dowódcy stający w pierwszej linii, albo pogarda dla życia gwardzistów i papierkologii której uporządkowanie bardzo by pomogło w wojnie =p
Jednym z tych błędów jest to, że wozy bojowe zwykle mają zdecydowanie mniejsze wsparcie piechoty niż powinny mieć i jest ono gorzej zorganizowane dzięki czemu użycie meta bomb ma rację bytu =p

Cytat:
jest jednym z niewielu skutecznych sposobów na przebicie się przez pancerz Astartes
Broń plazmowa doskonale sobie z nimi radzi.
Zwykły bolter załadowany Krakenami.
Rakietnica załadowana krakami.
Bolter szturmowy z pociskami kraken na przebiciu zada prawdopodobnie coś koło 22 obrażeń przeciw wytrzymałości 12, co wystarczy by obalić SM jedną serią.

Opcje są. Nawet zwykły legion bolter zadaje średnio 15 obrażeń, a cecha rzeź (tearing) pewnie w tym wypadku zwiększa obrażenia do 18. Na przebiciu skacze to do 22,5, co wystarczy aby oszołomić i zadać ranę i jest blisko do drugiej rany. Mnie takie liczby satysfakcjonują. I bolter silny i wciąż czuć, że pancerz wspomagany to jednak kategoria lekkiego wozu bojowego.
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem