Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-05-2018, 13:03   #159
Stalowy
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Alaron Elessedil Zobacz post
Lubię grać magami, tylko według mnie magia jest nieopłacalna w tym systemie. Może się nie znam (pewnie po części tak, bo specem od Warhammera to nie jestem), ale na matematyce wprost przeciwnie.

Prawdopodobieństwo powtórzeń dla Mistrza Magii:
Para - 27% (to bardzo dużo przy potencjalnej liczbie powtórzeń)
Trójka - 1%

Prawdopodobieństwo powtórzeń dla Arcymaga:
Para - 43,2% (troszkę mniej niż pół na pół!)
Dwie pary - 5,4% (jeśli w obliczeniach na szybko nie grzmotnąłem się w liczbie kombinacji)
Trójka - 3,6%
Kareta - 0,1%
1. Nie musisz rzucać wszystkimi kośćmi Magii.
2. Splatanie magii daje ci z bazy tyle punktów do poziomu mocy przy rzuceniu czaru ile masz Punktów Magii.
3. Mistrz Magii ma magiczne przedmioty. Nie jest określone co to za przedmioty, więc czemu by nie wymyślić przedmiotu, który daje ci jakiś plusik do poziomu mocy przy czarowaniu
4. Mając chowańca (tak pamiętam, że MG prosiła o nie branie pupili) może on mieć cechę, która pozwala na re-roll całego rzutu na czar jeżeli wyrzuci się Przekleństwo.

Ot. Takie tam cztery wskazówki wymyślone na poczekaniu jak się nie dać Panu Zmian.

e.
Lub zostać kapłanem (kapłan bitewny z tome of salvation to ostra profka!). Mają mniej upierdliwe manify, mają mniej kości, nie muszą tyle wyciągać poziomu mocy i są mniej squishy.

Co do pomysłów na magiczne przedmioty to warto sobie zerknąć jak ktoś ma do poderków do rpgów wh40k. Jest tak kilka talentów i przedmiotów, które chronią psykerów przed manifami np.
- błogosławiony zwój który się wypala jak zostanie rzucona manifka,
- talent, który pozwala podmienić efekt pomniejszej manify na inny wybrany o ile nie została rzucona poważniejsza manifa.
- talent, który sprawia, że możesz odciąć się od Spaczni i nie mieć tej manify, ale w zamian nie możesz przez kilka rund rzucać czarów
- cechy, które pozwalają modyfikować rzuty na manifie o pierwszą cyfrę z Siły Woli,
- cechy pozwalające rzucać dodatkową kością przy manifie, którą możesz podmienić zamiast jedności lub dziesiątek.

A to tylko kilka przykładów. W WFRP nie masz takich rzeczy, ale nic nie stoi chyba na przeszkodzie, aby wymyśleć itema, który w ten sposób chroni nas przed najnieprzyjemniejszymi manifami.

Ot, taka garść pomysłów jeżeli ktoś się penia, że go Domena Chaosu strzeli po gębie z liścia. Mathhammer jest spoko, ale w pewnym momencie skupiasz się na matmie, a nie na pomyśle jak problem rozwiązać/obejść.
 

Ostatnio edytowane przez Stalowy : 11-05-2018 o 13:27.
Stalowy jest offline