Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-06-2018, 11:03   #86
Ardel
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Obecny stan postaci:
Krasna Doranya – brak
Mirthal – brak
Det Grün – brak
Otto Graf - brak


Mirthal postanowił zadośćuczynić magowi za jego pomoc i spleść przy nim kilka zaklęć. Zaczął od banalnej sztuczki, którą ciężko było nazwać nawet magią. Elf zgiął trzy palce i szepnął dwa słowa, przypominające dźwięk, który wydają krople deszczu, rozpryskując się na kamieniu. Gordon, nie przerywając rozmowy z Ottem, pokiwał głową, najwyraźniej dostrzegając niewidzialną energię, która chroniła teraz Mirthala przed nieobecnym deszczem.

Sztuczki, jako najprostsze zaklęcia, nie wymagają żadnego testu, udają się automatycznie. Ich koszt to zawsze 1 EM, zawsze mają także 1 PJ. W związku z wadą, którą posiada Mirthal, po każdym wydaniu EM rzuca się k20. Jeżeli wynik jest mniejszy lub równy ilości wydanych EM, wtedy pojawiają się irytujące duszki, które zaczynają naszego elfa męczyć.

Rzut k20: 13. Nie działa.

Normalne zaklęcia rzuca się w taki sam sposób, w jaki testuje się umiejętności – wykonuje się test trzech atrybutów. Jeżeli się zdało, wydaje się EM w ilości podanej przy zaklęciu. Jeżeli się nie udało, traci się połowę przewidywanej EM.

Dodatkowo każdy mag może lekko zmodyfikować zaklęcie, które rzuca. Na każde 4 rangi umiejętności (zaklęcia) mag może wybrać jedną modyfikację:
– wzmocnienie – mag wydaje więcej EM i otrzymuje +1 do testu
– zmniejszenie kosztu – mag wydaje mniej EM i otrzymuje -1 do testu
– zwiększenie zasięgu – mag zwiększa zasięg zaklęcia i otrzymuje -1 do testu
– pominięcie inkantacji – mag nie musi wypowiedzieć zaklęcia, by je rzucić i otrzymuje -2 do testu
– pominięcie gestów – jw., tylko nie musi wykonywać gestów
– zwiększenie czasu rzucania – mag rzuca zaklęcie wolniej, lecz otrzymuje +1 do testu
– skrócenie czasu rzucania – mag skraca czas rzucania zaklęcia, lecz otrzymuje -1 do testu

@Snigonas – jeżeli byłbyś zainteresowany jak dokładnie się to wszystko zmienia, daj znać na pw.

Test Odem Arcanum: 9, 19, 18 przeciw 12, 11, 14. Pierwszy zdany, na drugi nie wystarczyło punktów. Zaklęcie Odem kosztuje 4 EM, więc Mirthal traci 2.

Rzut k20 na wadę: 14. Nie działa.

Test Armatruz: 7, 1, 8 przeciw 11, 14, 14. Wszystko zdane, zostało 6 pktów, więc mamy 2 PJ. Założyłem, że Mirthal rzuca najprostszą wersję zaklęcia, więc jego koszt wynosi 4 EM. Przez najbliższych 6 minut magiczna zbroja zapewnia elfowi 1 pancerza.

Rzut k20 na wadę: 6. Nie działa.

Jako, że mag będzie nadal nalegał na zaklęcia, elf rzuci jeszcze Balsam.
Test: 5, 6, 19 przeciw 11, 14, 14. Pierwsze dwa zdane, na trzeci zabrakło pktów. Najprostsze zaklęcie kosztuje 4 EM, więc elf traci 2.

Rzut k20 na wadę: 13 – nie działa.


Całe otoczenie rozpraszało Mirthala. Przede wszystkim tyle zbędnych przedmiotów. Ten cały zbytek, pokazywanie sztucznego bogactwa – wszak czym są te wszystkie doczesne dobra, gdy zapomniało się o samym sobie i naturze? W każdym razie pierwsze zaklęcie zupełnie się elfowi nie udało, poczuł jedynie, jak opuszcza go energia. Gordon skrzywił się, gdyż nie tego zupełnie się spodziewał.

Potem Mirthalowi udało się spleść magiczny pancerz, który szczelnie otoczył go, gotowy spowalniać ciosy, które mogłyby go dosięgnąć. Mistrz Hammel kiwnął głową, ale wciąż był skrzywiony. Najwyraźniej spodziewał się innego efektu. Przerwał na chwilę rozmowę i poprosił elfa:

Rzuć no, elfie, jeszcze jedno zaklęcie. Może tym razem…

Elfa tak bardzo rozzłościła roszczeniowość ludzkiego czarodzieja, że gdy dotknął Detleta, by opadły na niego łagodne wiry energii leczącej, dostał lekkiego skurczu dłoni i energia rozproszyła się dookoła. Szczęśliwie i tym razem elfa nie nawiedziły irytujące istoty, które mimowolnie zwabiał astralnym tropem.

Potem przez pewien czas mag rozmawiał jeszcze z Ottem, co jakiś czas pytając o coś niechętnego do współpracy Mirthala.


Tymczasem Det i Dora przekopywali kopy ksiąg i zwojów, starając się skompresować górę wiedzy do krótkiego dziennika.

Jako że nie istnieje umiejętność językoznastwa, spróbujemy taką stworzyć. Jej ranga będzie równa poziomowi znanych języków oraz alfabetów, natomiast na statystyki uznam za: Mdr/Mdr/Int.

Ranga tej dziwnej umiejętności dla Dory wynosi 12, natomiast dla Deta 13.

Będziemy przeprowadzać addytywny test grupowy, czyli taki test, gdzie po danych interwałach czasowych, każdy z biorących udział wykonuje test umiejętności i dodaje PJ do wspólnej puli. Uznałem zadanie za średnio trudne, więc dozwolonych testów będziemy mieli 7, z czego 4 wykona Det, bo ma wyższą umiejętność. Każdy test zajmuje Wam 4 godziny, więc pierwszego dnia zdołacie wykonać tylko po dwa testy. Aby się udało, po wszystkich testach musicie osiągnąć 10 PJ.

Testy Dory:
7, 5, 12 – zdane, 4PJ
4, 11, 1 – zdane, 4 PJ

Testy Deta:
6, 6, 7 – zdane, 5 PJ
14, 2, 8 – zdane, 4 PJ

Łącznie PJ: 17, czyli w zupełności wystarczająco – aby ten test zdać, wystarczyło 10.

Wieczorem pierwszego dnia udało Wam się wykonać sensowny dziennik zawierający różnorakie tłumaczenia. Jesteście tym wyczerpani, ale usatysfakcjonowani (przede wszystkim dlatego, że nie musicie iść tam kolejnego dnia.


Pracowali do zmierzchu, w tym czasie Otto i Mirthal już dawno wrócili do karczmy, a po drodze odebrali dwa małe, gliniane słoiczki z maścią obiecaną przez elfy. Gdy w końcu wrócili do Spłonionej Siostry, było już ciemno, a szlachcic grzecznie spał.

Do podróży prawie wszystko było przygotowane, jedynie następnego dnia trzeba było wybrać się po odbiór zamówienia od Xaviery Zimochłody. I ewentualnie domówić resztę potrzebnych przedmiotów.

Koniec części pierwszej

A teraz to, co gumisie lubią najbardziej, czyli PD.
Wszyscy otrzymują 20 PD za skończenie pierwszej części, dodatkowo:
Det – 1 PD do wydania na wszystko, 5 PD do wydania tylko na umiejętności społeczne
Dora – 3 PD do wydania na wszystko, 2 PD do wydania na umiejętności społeczne
Otto – 2 PD do wydania na wszystko
Mirthal – 1 PD do wydania na bijatykę, 2 PD do wydania na wszystko, 2 PD do wydania na zaklęcia i EM

W komentarzach ustalcie co chcecie jeszcze kupić i wyślijcie mi pw ze zbiorczym zamówieniem. Jak wydać PD napiszę Wam później, drugą część, czyli podróż do miejsca docelowego, zaczniemy za jakieś 2-3 tygodnie. W międzyczasie wydamy PD i jak będą pytania jeszcze odnoście mechaniki, to chętnie wszystko wytłumaczę.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline