Przy rzutach obowiązuje k20, nie k50.
Przez 10 dzielisz współczynniki tylko przy tworzeniu postaci. Chodzi o te współczynniki z oryginalnej mechaniki. Np. człowiek ma oryginalnie żyw 100 i zr 35. Zmieniasz na żyw 10 i zr 4 itd.
Np. Przy ataku trafienie jest sumą 1/4 ZR+1/4 SF+Biegłość. Obrona jest sumą aktywnej obrony ( +1 za każdy punkt ZR powyżej 5), obrony z broni, zbroi, tarczy i magii. Zadawane obrażenia to: skuteczność broni+1/4 SF.
Jeśli chodzi o trafienie krytyczne, jeśli wyrzucisz na k20 jedynkę masz trafienie krytyczne w siebie, czyli w najlepszym razie łamie ci się broń. Jeśli rzucisz 20 trafiasz krytycznie przeciwnika. Za każdy stopień specjalizacji w zawodzie chirurga dodajesz +1 do szansy krytyka, czyli za chirurga (czeladnika) dodajesz +2 do szansy krytyka, czyli trafiasz krytycznie rzucając w granicach 18-20.
Czujesz klimat?
Jaśmin
PS. Mechanika w fazie testów wiec nie wahajcie się pytać. |