Wątek: [autorska] Meon
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-07-2007, 17:36   #23
Kokesz
 
Kokesz's Avatar
 
Reputacja: 1 Kokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputację
Moja karta nie mieści się na PW. Stworzyłem nową rasę i dałem dość długi jej opis. KP umieszczam tu i mam nadzieje że nie będzie to duży problem.

Imię - Nesir Ir`Mahin
Rasa - Ashir
Opis rasy:
Ashirowie to nie wielki lud zamieszkujący pustynie. Rasa ta jest dosyć tajemnicza, ponieważ mimo dużych kontaktów z innymi rasami nie ujawniają oni swoich tajemnic innym. Ze względu na małą liczebność tego ludu jest on nastawiony neutralnie do innych ras. W ciągu swojej historii Ashirowie starali sie nie wplątywać w konflikty między innymi większymi rasami. Ponieważ Ashiriowie żyją na pustyni, dlatego nie maja stałych osad i prowadzą koczowniczy tryb życia. Struktura społeczna tej rasy jest strukturą plemienną. Po pustyniach wędruje wiele plemion Ashirów. Każde plemię ma swoją starszyznę, która składa się przeważnie z trzech Ashirów cieszących się największym poważaniem wśród współplemieńców. Wszystkie te plemiona są związane ze sobą osobą Wielkiego Wodza, który jest wybierany na wielkich zjazdach przez członków starszyzn wszystkich plemion. Wielki Wódz rozwiązuje konflikty między plemionami i reprezentuje wszystkich Ashirów w kontaktach z władcami innych ras. W społeczeństwie Ashirów ważnymi postaciami są Szamani, są oni kapłanami i czarodziejami. Jako jedyni mogą się kontaktować z duchami przodków zwanymi Duchami Pustyni. Ashiriowie nie wierzą w bogów a jedynie w Duchy Pustyni. Modlą się do nich i proszą ich o błogosławieństwo i opiekę podczas ich wędrówek po piaskach pustyni.
Ashiriowie zajmują sie głównie hodowlą sadu i handlem. Sadu to żyjący na pustynii bardzo szybko biegający duży ptak (nielot). Ma on ok 2 metrów wysokości i dochodzi do 100 kg wagi. Tułów tego ptaka jest pokryty gęstymi piórami, długie nogi i szyja jest pokryta łuskami, które chronią przed utratą wody i piaskiem. Ich nogi są zakończone szerokimi stopami z trzema palcami, dzięki którym nie zapadają się one w piasku. Jeden palec przy obydwu stopach jest zakończony grubym, twardym i bardzo ostrym pazurem służącym temu ptakowi do obrony i walk godowych. Sadu żywi się wszystkim co znajdzie zarówno upolowanymi zwierzętami jaki znalezionymi roślinami. Ich głowy są nie wielkie, a dzioby mają ok 20 cm długości i są na końcu zakrzywione jak dzioby ptaków drapieżnych. taka budowa pozwala tym ptakom z jednej strony odrywać kawałki mięsa z padliny lub upolowanych niewielkich zwierząt, z drugiej umożliwia im jedzenie roślin. Sadu zostały udomowione przez Ashirów wiele pokoleń temu. Używaja ich oni do transportu.
Drugim głównym zajęciem Ashirów jest handel. Przez pustynie ciągną się karawany Ashirów, które wiozą wiele towarów z jednego krańca pustyni na drugi. Łączą w ten sposób ludy mieszkające przy granicach pustyń. Karawany te są strzeżone przez dosiadających sadu ashirskich wojowników, który potrafią doskonale powozić sadu i walczyć przy pomocy szabli i łuków.
Nie wiadomo jakie jest pochodzenie rasy Ashirów. Ich wygląd może sugerować że są krewnymi ludzi bądź krasnoludów. Mają oni nie wielki wzrost, średnio ok 145 cm. Ich skóra ma brązowy kolor tak jakby była spalona słońcem. Ich oczy są jasne i wyróżniają się na tle ciemnej skóry. Włosy są proste i koloru bląd lub czarne. Ashiriowie mają dosyć krępą posturę i wydają się dosyć silni jak na swój wzrost. Nie wielki wzrost pozwala im dosiadać sadu i jest wynikiem przystosowania sie tej rasy do życia na pustyni. Inną rzeczą, która pomaga im przetrwać wśród piaszczystych wydm są ich powieki. A dokładniej dwie pary powiek. Pierwsza to zwykłe powieki jakie mają także np. ludzie. Druga, to rodzaj przezroczystej błony. W czasie burz piaskowych powieki te opuszczają się na oczy i w ten sposób chronią je przed piaskiem, a Ashiriowie jednocześnie mogą widzieć i podróżować dalej. Najważniejszym przystosowaniem tej rasy do życia w pustynnym środowisku jest coś w rodzaju "wewnętrznej busoli". Dzięki niej wiedzą oni zawsze gdzie jest dany kierunek geograficzny niezależnie gdzie są i czy jest to bezchmurny dzień czy pochmurna noc. W ten sposób nigdy nie gubią się na pustyni.

Zawód/zajęcie - początkujący Szaman Karawany
Zdolność wrodzona - wewnętrzna busola
Zdolność wyuczona - jazda na sadu, walka szablą i strzelanie z łuku, znajdowanie wody

Historia:
Nesir był synem Mahina. Mahin był szefem karawany. Młody Nesir z racji zawodu ojca wychował się wśród wozów i mnóstwa towarów. W raz z ojcem i karawana zwiedził wiele krajów i poznał wiele kultur. Przebywając wśród Strażników Karawany szybko nauczył się jeździć na sadu, a także strzelać doskonale z łuku i walczyć ashiryjska szablą. Gdy dorósł jego umiejętność jazdy na sadu była tak doskonała, że potrafił on zmusić swojego sadu do kopnięcia i równocześnie potrafił utrzymać się na jego grzbiecie. To przekonało jego ojca o tym, że Nesir powinien stać się Strażnikiem Karawany. Wreszcie mając 20 lat został oficjalnie przyjęty do grona Strażników. Jak każdy uczestnik karawany musiał się nauczyć odnajdywania wody. Umiejętność ta była jedyna szamańską umiejętnością lub czarem jaki mógł być stosowany przez wszystkich Ashirów nie zależnie od tego czy byli oni szamanami czy nie. Polega ona na proszeniu Duchów Pustyni o zesłanie łaski wody na modlącego się. Gdy się to udaje Ashir czuje obecność wody i wie gdzie ją można znaleźć. Nesir szybko panował ta umiejętność co zwróciło uwagę Szamana Karawany. Szaman Karawany to przywódca Strażników i nie jest zwykłym Szamanem. Jest on Strażnikiem Karawany, który nauczył się magii ashiryjskich Szamanów. Nie jest on kapłanem tak jak zwykli Szamani i nie potrafi rozmawiać z Duchami Pustyni. Potrafi jedynie używać magii Szamanów, czyli zna zaklęcia zapisane w starożytnym języku przodków. Szaman który zwrócił uwagę na Nesira nazywał się Fazmin. Postanowił on, że nauczy młodego Strażnika magii. W ten sposób Nesir rozpoczął długą naukę magii Szamanów.

Wygląd:
143 cm wzrostu; 47 kg wagi; ciemna skóra; czarne włosy; jasne błękitne oczy; na prawej stronie twarzy tatuaż barwy czerwonej przedstawiający znak jego plemienia; ubrany jest na granatowo, szerokie spodnie, tunika, pod nią koszula z wyhaftowanymi na rękawach szarą nicią wzorami roślinnymi, na głowie coś w rodzaju turbana - czyli długi kawał granatowego materiału zawinięty wokół głowy z możliwością zasłonienia twarzy tak by było widać oczy, skórzany pas z klamrą, granatowy płaszcz.

Statystyki
Inteligencja 2
Siła 2
Zwinność 1

Fajnie by było gdyby moja postać miał swojego sadu, ale to już zostawiam MG
 
__________________
Nic nie zostanie zapomniane,

Nic nie zostanie wybaczone.
Księga Żalu I,1
Kokesz jest offline