Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-08-2018, 19:58   #1
Avitto
Dział Fantasy
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
[Warhammer] Chęć przeżycia



Rekrutacja trwa do: 24:00 22.09.2018
Planowany start gry: 28.09.2018
Ilość miejsc przy stole: 14

Serdecznie zapraszam do strategicznej odsłony Warhammera umieszczonej w niewielkim oddaleniu od wojennej zawieruchy. Ślij KP jeśli uważasz, że dasz radę przetrwać ukryty w leśnej głuszy przed kręcącymi się w okolicy wrogami. Potem już z górki – przetrwaj albo giń.

Co w KP?

Postać podstawowa zgodnie z podręcznikiem, wszystkie rzuty po stronie Gracza (a kto nie losuje ten kiep). Dodatkowa pula do wydania: 700 PD. W ramach puli można - poza standardowymi możliwościami rozwoju - nabywać umiejętności spoza profesji za cenę 100 PD za umiejętność/specjalizację w umiejętności (do maks. +10).

Początkowo brak PP.

Historia: ma być. ½ A4 wystarczy. Zostawcie siły na opis charakteru i psychiki.

Ze względów organizacyjnych nie dopieszczajcie proszę KP jak robicie to zazwyczaj - przed startem gry i tak będziemy zmuszeni "wklepać" je do excelowego szablonu bym miał jakiekolwiek szanse w nierównej walce z "cyferkową robotą".


Rozgrywka

Kwestie techniczne, być może oczywiste.
1) Awatar z portretem o szerokości 200 px – zdjęcie współczesne jako awatar nie wchodzi. Grafiki w postach o maksymalnej szerokości 500px.
2) Narracja trzecioosobowa. Posty wyjustowane. Dialogi od myślnika i kursywą. Myśli zaznaczacie cudzysłowem.
3) Terminów trzymamy się ściśle – duża grupa determinuje moim zdaniem brak elastyczności. Jeśli będę miał w terminie co najmniej 70% odpisów jadę z kolejnym odpisem bez pytania.
4) Jak ktoś da mi znać o opóźnieniu to zaczekam ze swoim odpisem do dwóch dób. Dłuższe nieobecności (nawet zapowiedziane) mogą szybko odbić się na postaci.


Miasteczko Langwald na południowym pograniczu Hundsheimerwaldu. Wieczór po powrocie rolników z pól obfitował w atrakcje. Przybyła nawet wędrowna trupa cyrkowa. Licząca niespełna sto osób osada cieszyła się odpoczynkiem po kolejnym ciężkim dniu pracy.
W nocy nadeszło nieoczekiwane. Horda nieumarłych maszerująca od północy pod wodzą bliżej nieznanego wampira z rodu Danu zaatakowała kolejne skupisko ludzkie na swej drodze. Rozpoczął się najazd. Znacząca ilość mieszkańców Langwald zginęła we śnie lub tuż po przebudzeniu tylko po to by zasilić szeregi napastników.
Kilkanaście osób obudziły dopiero nieodległe krzyki.

I w tym właśnie miejscu zaczyna się zabawa

A właściwie – prolog do sesji. Zagramy go w góra kilka kolejek postów na rozgrzewkę w trybie 5/2. Jest z założenia liniowy i służyć ma nawiązaniu wstępnych relacji między BG. Nie oszukuję – można zginąć i na tym etapie. Potem nadejdzie czas na właściwą część rozgrywki.


Organizacja gry

Gra została podzielona na kolejki (dzień czasu gry) oraz fazy (świt, popołudnie, wieczór, noc). Gracz może w ramach trwającej około 6 godzin fazy zadeklarować dowolne działania, które zostaną podsumowane przez MG po wykonaniu odpowiednich do sytuacji testów.

W trakcie dowolnej kolejki i fazy może nastąpić atak na osadę BG, czyli przymusowe spotkanie z wrogo nastawioną grupą stworzeń. Ataki będą rozgrywane w docu w ramach czteroetapowej walki (spotkanie, pierwsze starcie, przewaga, zakończenie).


Punkty szczęścia

Ulubione przez Graczy PS pojawią się w sesji lecz ich ilość będzie znana wyłącznie MG. Każdego dnia w fazie świtu każdemu BG jest losowana rzutem k4 pula PS na nadchodzący dzień. Aby użyć PS gracz deklaruje chęć ewentualnego wydania punktu przed testem, w którym punkt miałby zostać użyty.
Pula odnawia się w każdej fazie świtu. Niewykorzystane PS nie sumują się i nie przechodzą na kolejny dzień.


Zmęczenie

Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w kolejce na działanie jest modyfikator -10 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku.
Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w dwóch kolejkach z rzędu na działanie jest modyfikator -20 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku.
Każda kolejna nieprzespana faza to kolejne -10 do wszystkich testów oraz konieczność wykonania testu odporności na początku każdej kolejnej fazy. W przypadku niepowodzenia postać zapada z miejsca w sen padając ze zmęczenia tam, gdzie akurat stoi.
Dodatkowe modyfikatory do testu odporności wynikające ze zmęczenia (długotrwałe przeciążenie wysiłkiem, głodówka itd.) według uznania MG.

Analogicznie dostatek zapewnia korzyści: jeśli postać poświęci dwie fazy w ciągu kolejki na odpoczywanie otrzyma modyfikator +10 do wszystkich testów na czas następnych czterech faz.


Wycena

Umiejętność “wycena” w sesji będzie używana w rozszerzonym zakresie. Działać będzie jedynie w powiązaniu z odpowiednią umiejętnością z grupy “rzemiosło” i służyć do oceny materiałów i przedmiotów.


Rozwój postaci

W trakcie sesji możliwa jest nauka umiejętności. Szkolona umiejętność zostanie wpisana do KP czerwonym kolorem wraz z jej zaawansowaniem np. “[Ogd] Przekonywanie 10/100”. Uczyć się samodzielnie można umiejętności znajdujących się w aktualnej profesji BG a także wszystkich umiejętności podstawowych. Do nauki wszystkich umiejętności wykraczających poza ten zbiór potrzebny jest nauczyciel-mentor posiadający szkoloną umiejętność co najmniej na nauczanym poziomie.
Może się zdarzyć, że do nauki niektórych umiejętności dobre chęci i mentor okażą się niewystarczające. Zdobycie potrzebnych przedmiotów, wpływów i tym podobnych będzie stanowić dodatkowe wątki fabularne.

W czasie, gdy BG używa nieposiadanej umiejętności MG przyznaje dodatkowe PD sprawiające, że zaawansowanie szkolenia umiejętności rośnie. Najłatwiej wyobrazić sobie sytuację, w której postać usilnie próbuje - z różnym skutkiem - skradać się. Odnosząc na tym polu porażki i sukcesy zdobywa cenne doświadczenie niemożliwe do nabycia w inny sposób. Limit PD do zdobycia w powyższy, praktyczny sposób to 50.

Dla umiejętności podstawowych:
- Nieudany / udany test nowej szkolonej umiejętności - K2%
- Krytyczna porażka (100 na k100) / krytyczny sukces (1 na k100) - K5%
- Faza spędzona na naukę umiejętności z nauczycielem - K3%
- Faza spędzona na naukę umiejętności bez nauczyciela - K2%
- Dla umiejętności zaawansowanych:
- Faza spędzona na naukę umiejętności z nauczycielem - K5%
- Faza spędzona na naukę umiejętności bez nauczyciela - K2%

Ostateczne nauczenie się umiejętności polega na dopłaceniu PD brakujących w zaawansowaniu i fabularnym poświęceniu czasu (w ilości wyznaczonej przez MG) na doszkolenie. Następnie wykonywany jest test cechy przyporządkowanej do szkolonej umiejętności uwzględniający modyfikatory za wkład mentora w naukę oraz znaczące porażki/sukcesy w trakcie szkolenia. Po udanym teście umiejętność należy na stałe wpisać do KP.


Odnośnie postów...

Ze względu na turowy charakter rozgrywki klarowne deklaracje w trybie przypuszczającym mile widziane. Nie rozbijamy faz na drobniejsze elementy a 1 faza = 1 post na forum.
Gdy BG lub grupa BG wchodzą w tryb walki przechodzimy na doc, z którego powstaje post zawierający opis przebiegu starcia oraz jego bezpośrednie konsekwencje. Po jego publikacji faza toczy się dalej normalnym trybem.
Dialogi między postaciami w zakresie własnym BG.


Co dotyczy Graczy i postaci podałem. Gra posiada szereg ukrytych mechanik, które będą wprowadzane i ujawniane stopniowo. Nie przewiduję jednak ujawnienia wszystkich do końca sesji.

Owiane póki co tajemnicą mechaniki pozwolą na zdobywanie pożywienia i surowców, wykorzystywania ich do celów prymitywnych jak i tych o wyższym poziomie idei w tym wiele opcji związanych z budową obiektów. Oczywiście tak długo, jak zdrowie psychiczne pozwoli.

Wszystkich zainteresowanych szczerze podziwiam.

EDYCJA:
Zgłoszenia (chronologicznie):
Avdima - sługa
Reinhard - giermek
Nami - cyrulik
pi0t - strażnik pól
hen_cerbin - rzemieślnik
Porando - banita
Ascard - rzemieślnik
Asmodian - strażnik dróg
Hakon - chłop
 

Ostatnio edytowane przez Avitto : 26-09-2018 o 22:11.
Avitto jest offline