Cytat:
Napisał Porando Co do picia to z zasady żakowi szkoda kasy na karczmę, więc Vincent proponuje odwiedzić szybko piwniczkę z winem Karla. O kradzież nie oskarżą bo dowody rzeczowe szybko znikną |
Zawsze można na kultystów zwalić winę
@
Flejm
Na razie skupmy się na obecnej scenie. Downtime później...
Cytat:
Jego ciało i tak powinno spłonąć na stosie. Dla kultystów, bez względu na motywy, nie ma wyjątków.
|
Karl nie był kultystą z własnej woli, a jedynie szpiegiem i nie ma żadnych śladów mutacji, to może być pierwszy argument, a drugi - śmierć przez powieszenie lub stos zarezerwowana jest dla imperialnego pospólstwa, a szlachtę obowiązuje bardziej honorowa śmierć. Przynajmniej w Imperium, bo krasnoludy nie muszą respektować podobnych zasad. No, ale to nie znaczy, że Peter nie może ich spróbować przekonać. Test jest trudny (-20%). Zdanie go oznacza śmierć od miecza, a zdanie go z trzema punktami sukcesu oznaczać będzie przekonanie krasnoludów do umożliwiania mu prawa do sprawiedliwego wyroku. Pamiętajmy, że mówimy tu o spadkobiercy potężnego, acz ostatnimi czasy trochę zubożałego magnata, więc istnieje mała szansa do przekonania krasnoludów. W najlepszym wypadku (gdyby wszystkie testy zostały zdane na medal, co jest dość mało prawdopodobne) czeka go bardzo długa odsiadka w lochach.
Druga sprawa, to trzeba pamiętać, że są to krasnoludy z Karak Hirn, a nie jakiegoś karaku z Karaz Ankor. Za wyjątkiem króla Alrika Ranulfssona, który słynie z olbrzymiego (nawet jak na krasnoludy) przywiązania do zasad i tradycji, to większość społeczeństwa Karak Hirn jest trochę bardziej... otwarta. Karak Hirn prowadzi ożywiony handel z Imperium, posiada na swoich ziemiach dawikony, czyli pomniejsze osady/wioski będące skupiskiem ludzi z wszystkich stron świata. Posiada w Karak Hirn pięć różnych ambasad i osobny system sprawiedliwości, który zajmuje się właśnie problemami dotyczącymi przedstawicieli innych ras (krasnoludzkie społeczeństwo reguluje ich własny, odrębny kodeks, który jest dość bezwzględny). Pisałem o tym na stronie:
Cytat:
Gmach Sądu – Krasnoludy z Karak Hirn zdają sobie sprawę, że pewna część populacji ludzkiej nie cofnie się przed wykorzystywaniem swoich rodaków, poprzez legalne i nielegalne środki, jeśli będą mieli ku temu sposobność. W celu przeciwdziałania tym destruktywnym zachowaniom w Kupieckich Salach (i na terenie całego królestwa) powstał gmach sądu, w którym zasiada trzech magistratów z cechu runicznego. Zajmują się sprawiedliwym wyrokowaniem w spornych sprawach i karaniem za przewinienia (od pomniejszych opłat, a skończywszy na zlecaniu egzekucji).
|
Tak więc istnieje pewna szansa na odroczenie wyroku, ale nie jest ona zbyt duża, dlatego, że Doran nie chce ryzykować rozgniewania thana Fimburssona.