Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-09-2018, 13:16   #46
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Mały update jednak. Chętnie przyjmiemy jeszcze jednego Mistrza Podziemi chętnego na taką współtworzoną kampanię w Zapomnianych Krainach, piątej edycji i stylu gry adventure / dungeon of the week, choć zapowiada się raczej na lokalną kampanię w Waterdeep i okolicach (aż trzech MP pod rząd chce prowadzić właśnie w Waterdeep).

Przez dobry rok od listopada raczej będę prowadzić ja, a później kolejnych dwóch MP, więc zanim chętnemu przyjdzie prowadzić, to się dobrze nagra.

Jeśli ktoś jest chętny, proszę dać znać tutaj lub przez pw, udostępnię Dokument.

Podstawowe założenia wklejam poniżej:

Cytat:
Domyślnie D&D 5, ale z możliwością konwersji postaci w trakcie gry, gdyby któremuś z MP pasowała inna edycja. Dany MP ma również pełne prawo dostosować warianty i zasady domowe pod swój moduł.
Gramy w Zapomnianych Krainach. Mistrzowie Podziemi mają pełną dowolność w kreowaniu swoich Krain - tak jak Neuroshima ma swoje cztery kolory, tak my będziemy mieli sześć unikatowych wizji tego settingu.
Z moich obserwacji wynika, że nikt raczej nie zamierza prowadzić sesji “wrażliwej timeline’owo” (ja również nie), więc w kwestii timeline wyjdziemy od tego przedstawionego w Sword Coast Adventurer’s Guide do piątej edycji, bo wydaje się najluźniejszy (tj. Faerun doczekał się jednego wielkiego resetu po Czaropladze; brak wielkich wydarzeń zmieniających całe Zapomniane Krainy).
Domyślnie formuła gry to epizodyczny adventure / dungeon of the week, ale MP mają pełną swobodę wykorzystania klocków (postaci, lokacji, przedmiotów, itd.), które pojawiły się w poprzedni module w celu nadania całości wrażenia ciągłości, chyba że mistrzowie dogadają się inaczej.
Wszystkie moduły do rozegrania określamy przed startem gry, ale nie traktujemy tego jako sztywnej struktury, tylko bardziej jako plan, który ma nas inspirować. Jeśli chcecie poprowadzić coś autorskiego lub zachować moduł w tajemnicy, wystarczy podać zakres prowadzonych poziomów.
Żeby kampania nam się nie wykoleiła, raz ustalony zakres poziomów obowiązuje danego MP, tj. postacie nie mogą w trakcie danej przygody awansować powyżej za wczasu ustalonego poziomu. Na przykład moja sesja kończy się na osiągnięciu piątego poziomu, więc jedynymi zmiennymi mogą być w którym momencie przygody BG osiągną ten poziom i jakim kosztem.
Długa kampania tymi samymi postaciami (jeśli przeżyją) od zera do bohatera (poziomy 1-20), w której każdy uczestnik będzie miał okazję i zagrać, i poprowadzić.
Konieczność wystąpienia prędzej czy później w obu rolach to niejako fundament tej kampanii, więc w razie gdyby komuś się odwidziało mistrzowanie prosiłbym o wiadomość. Rozejdziemy się w pokoju, to tylko gra.
Pomiędzy modułami bohaterowie graczy mają określoną ilość downtime, rozstrzyganego na zasadach podręcznikowych lub własnych MP, który prowadził poprzedni moduł.
Do rozważenia, czy spróbujemy stworzyć bardziej lokalną kampanię (tj. każdy prowadzi plus minus na tym samym obszarze, np. Wybrzeża Mieczy) czy o dużej rozpiętości (np. jedna przygoda w Waterdeep, druga na półwyspie Chult, trzecia w Podmroku, itp.).
Z dyskusji wynika, że zostaniemy raczej przy lokalnej kampanii w Waterdeep i okolicach - szerokopojętym Wybrzeżu Mieczy.
W swoim czasie założę stronę kampanii na Obsidian Portal i udostępnię Wam funkcjonalność.
Możemy zaplanować kampanię na “jedno kółko” od 1 do 20 poziomu (tj. każdy w określonej kolejności prowadzi i gra) albo na więcej “kółek”.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 20-09-2018 o 16:20.
Lord Cluttermonkey jest offline