Teraz rozpoczyna się walka, wykorzystamy w niej podstawowe zasady, które zakładają znaczne uproszczenie. Jeśli przeciwnicy nie mają z jakiś powodów np elementu zaskoczenia, postacie graczy wykonują swój ruch jako pierwsi.
Adam chce nie tylko ogłuszyć ale i złapać mężczyznę przy bagażniku. Będzie więc contest strength + brawl. Adam ma strength 4 + 2 za prowess + brawl 3 + 1 za speciality grappling. Pula Adama to 10. Mężczyzna to average mortal, ma siłę dwa. Nie jest ciemię bity jeśli chodzi o bójkę więc ma także brawl 2. Tym sposobem jego pula to 4. Korzystam z opcji “take half” w przypadku rzutów npc, dla przyspieszenia rozgrywki toteż zamiast rzucać za mortala 4 kości, po prostu przyznaję mu dwa sukcesy. Teraz wystarczy rzucić przeciw temu 10 kości Adama:
Kostnica
8 sukcesów, trzy pierwsze dla przypomnienia na kościach głodu, bo tyle ma go teraz Adam.
8vs2 - Adam wygrał contest z różnicą 6 sukcesów, tą różnice nazywa się margin. Margin jest równe ilości obrażeń, jakie Adam zadaj swojej ofierze. Mężczyzna ma health 4, wychodzi więc na to, że Adam mężczyznę zabił aż za bardzo
Zapewne z powodu bestii, po prostu pacnął faceta na śmierć.
Jeśli Mi Raaz nie chce by mężczyzna umierał, może spróbować użyć willpower by przerzucić do trzech kości czyli np swoje trzy z pięciu nie głodowych sukcesów w nadziei, że będzie ich mniej
:
Kostnica
Niestety nie jest, znów trzy sukcesy
Pozostajemy więc przy pierwszej wersji bez strat w willpowerze
Ten facet po prostu ni mógł przerzyć.