Cytat:
@Pip
A jak dokładnie działa mechanika przeciążenia? Jakie mam kary za to, że tacham 4 przedmioty ponad normę?
|
- Jak ktoś jest bez przeciążenia to ma szybkość 5. Jak z przeciążeniem -1 (czuli jak w tej chwili Sigrun i Dave) to ma prędkość -1 czyli 4. Jest więc wolniejsza od tych bez przeciążeń. Obrazowo możecie to sobie porównać do różnicy między 5 km/h a 4 km/h albo 5 i 4 heksów na jakiejś siatce. Czyli podobnie ale z obciążeniem trochę wolniej.
- Prędkość wpływa na odcinek jaki da się przebiec w ciągu Akcji, Tury lub podobnym odcinku czasu. Póki dwie postacie o różnej szybkości pokonują ten ocinek czasu podobnie no to ta wolniejsza jest wolniejsza. Czyli jeśli np. byłaby akcja biegu na 2 Akcje no to postać z szybkością 4 zostaje z tyłu za tą z prędkością 5. Chyba, że ta z prędkością 5 coś robi innego niż ruch w 1 Akcji a ta z szybkością 4 robi przez 2 Akcje tylko ruch no to pokona dłuższy odcinek.
- Z obciążeniem ważne jest też to, że działa schodkowo. Czyli jak ktoś ma powiedzmy Siły 6 to ma do dyspozycji 6 slotów. Jeśli ma obciążenia za 1-6 no to nie ma żadnych kar. Ale jak ma 7-12 no to ma obciążenie o -1. I nie jest ważne czy ma ich 7 czy 12, to jest to samo -1. Tak samo jakby miał ich 13 czy 18 to tak samo miałby go na -2. Dlatego warto jest podumać kto i co dźwiga, zwłaszcza jak macie do dyspozycji więcej niż jedną osobę i jest możliwa wspólna konfiguracja ekwipunku.
Cytat:
Dałoby się może rozłożyć tą wodę na pozostałych członków ekipy? Szkoda wyrzucać.
|
- Dałoby się. No ale to raczej piłka po Waszej stronie jak się dogadacie.