Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-03-2019, 17:53   #1
Wenzel
 
Wenzel's Avatar
 
Reputacja: 1 Wenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputacjęWenzel ma wspaniałą reputację
Sci-Fi Survival; Nemesis.

Hej,

Chciałbym poprowadzić sesję testową, na podstawie gry planszowej Nemesis. Najpierw krótko o samej grze:
Cytat:
Nemesis to gra dla 1-5 graczy, w klimatach sci-fi. Załoga zostaje wybudzona z hibernacji z powodu awarii, a komputer pokładowy zgłasza problem z silnikami uniemożliwiający dalszy lot. Celem graczy jest usunięcie usterki, upewnienie się, że współrzędne lotu pozostały niezmienione po wyjściu z nadprzestrzeni, ponowny skok i powrót na Ziemię.
Oczywiście żeby nie było zbyt łatwo już na wstępie pojawia się problem - jedna z kapsuł hibernacyjnych została rozbita, a jej poprzedni rezydent leży teraz martwy obok niej...

Nemesis is a cooperation game combined with bluffing, backstabbing, and other elements of a science-fiction survival horror adventure.
Mechanika gry przerobiona tak, aby działała na pbf'ie, a także później, pod one-shota, którego będę prowadził na żywo. Tu na PBF przewiduje kilka wariantów:

Szybki - gra powinna potrwać nie dłużej niż miesiąc, nie skupiamy się za bardzo na grze fabularnej, każdy z graczy dostaje losowo jedną z dostępnych ról (kapitan, pilot, mechanik, naukowiec, zwiadowca lub żołnierz) i gra z minimalną wiedzą o mechanice - ja wszystkiego pilnuje, a dla Was ważna jest akcja i komu uda się przeżyć.

Kampania - Trochę wolniejszy wariant, pozwalający na eksplorację fabularną waszych postaci (które będzie trzeba stworzyć). Poprowadzę Was przez krótką, zmodyfikowaną przeze mnie, wersję kampanii z komiksu dostępnego z grą. W tej wersji jest to full coop (przynajmniej na początku)

Mix - Zasady gry szybkiej, ale gracze mogą swobodnie "roleplayować" swoje postacie i grać swoim tempem.

Niezależnie od wariantu nie jest to projekt, który będzie wymagał od graczy tworzenia wybitnych historii i znajomości miliarda zasad. Mechanika jest bardzo prosta i wystarczy, że ja będę pilnował wszystkich rzutów - dla graczy najważniejsze tak na prawdę byłoby zapoznanie się z zasadami, co jest bardzo proste. (zasady typu - pobudka z hibernacji sprawia, że ma się tymczasowe zaniki pamięci, układ pomieszczeń na statku jest z początku nieznany dla graczy)

No więc - chciałbym się dowiedzieć czy miałbym jakichkolwiek chętnych tutaj na któryś z wariantów.
 

Ostatnio edytowane przez Wenzel : 06-03-2019 o 17:55.
Wenzel jest offline