Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-04-2019, 08:05   #17
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cierpliwości. Jeśli chcecie, mogę Wam zacząć losować postacie. Każdy dostanie zestaw pięciu rzutów. Na ten zestaw składa się losowa profesja, rzuty 3d6 na atrybuty i ekwipunek, jaki mieliście przy sobie w momencie porwania, na przykład:

Cytat:
0-level Occupation: Fortune-teller
Strength: 8 (-1)
Dexterity: 9 (0)
Constitution: 11 (0)
Intelligence: 13 (+1)
Wisdom: 7 (-1)
Charisma: 15 (+1)

HP: 4
Weapon: Dagger
Equipment: Torch
Trade good: Tarot deck
Starting Funds: 42 cp
Languages: Common, Ogre

0-level Occupation: Hunter
Strength: 8 (-1)
Dexterity: 12 (0)
Constitution: 11 (0)
Intelligence: 10 (0)
Wisdom: 9 (0)
Charisma: 12 (0)

HP: 4
Weapon: Shortbow

Equipment: Backpack (2 gp)
Trade good: Deer pelt
Starting Funds: 28 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Animal trainer
Strength: 9 (0)
Dexterity: 14 (+1)
Constitution: 10 (0)
Intelligence: 12 (0)
Wisdom: 12 (0)
Charisma: 13 (+1)

HP: 4
Weapon: Club

Equipment: Backpack (2 gp)
Trade good: Pony
Starting Funds: 30 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Alchemist
Strength: 13 (+1)
Dexterity: 15 (+1)
Constitution: 6 (-1)
Intelligence: 10 (0)
Wisdom: 9 (0)
Charisma: 12 (0)

HP: 3
Weapon: Staff

Equipment: Rations (1 day) (5 cp)
Trade good: Oil (1 flask)
Starting Funds: 30 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Locksmith
Strength: 14 (+1)
Dexterity: 12 (0)
Constitution: 12 (0)
Intelligence: 14 (+1)
Wisdom: 10 (0)
Charisma: 9 (0)

HP: 4
Weapon: Dagger

Equipment: Torch (1 cp)
Trade good: Fine tools
Starting Funds: 43 cp
Languages: Common, Gnoll
Kilka uwag (powtórzą się w rekrutacji):
1. Jak można zauważyć, rzucałem 3d6, czyli gracie normalnymi ludźmi, którzy mieli pecha trafić do niewoli potworów. Jeśli te postacie staną się w jakikolwiek sposób wyjątkowe w trakcie gry, będzie to wynikać jedynie z ich heroicznych albo łotrowskich czynów, a nie jakiejś przewagi mechanicznej.
2. Modyfikatory są trochę spłaszczone względem nowych D&D, np. 18stka gwarantuje tylko +3, a cecha między 9 a 12 to +0.
3. Do gry nie trzeba wprowadzać wszystkich postaci, ale z przeżywalnością może być różnie. W powyższym przykładzie akurat nie ma żadnej naprawdę tragicznej ani też żadnej wyjątkowej, więc na miejscu gracza brałbym wszystkie. Jeśli chodzi o wybieranie klas na pierwszym poziomie, to warunkiem jest posiadanie 9ki w tzw. prime requisite, na przykład wojownik musi mieć minimum 9 STR.
3. Jeśli zdecydujecie się na grę więcej niż jedną postacią, to od razu uprzedzam, że nie wymagam prowadzenia jakichś dialogów pomiędzy tymi postaciami. Moglibyśmy się szybko nabawić schizofrenii. Możecie uczynić jedną postać liderem, itp.
4. Od gracza będę wymagać tylko krótkiej nawijki o wylosowanych postaciach, klimatycznych portretów (np. taki znalazłem na moim pintereście) i wymyślenia jakiegoś pseudoromańskiego imienia, np. Lucius czy Aelianus. W rekrutacji dodam jakąś listę. Możemy się umówić na wersje spolszczone: Lucjusz czy... Aeljanusz. No dobra, to drugie nie było najlepszym przykładem. Tereny na których będzie toczyć się gra będą pograniczem między dwoma wrogimi imperiami i zawierały ruiny trzeciego, więc nawet niekoniecznie muszą być to odpowiednicy tylko fantastycznych Rzymian (pseudoegipcjanie i pseudopersowie też są ok).

Ktoś chętny na powyższy set? Wylosował się myśliwy i trener zwierząt, więc polecałbym Shivowi. Jak przeżyją, to będą dobrze nadawać się na odkrywców (czyt. rangerów).
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2019 o 12:23.
Lord Cluttermonkey jest offline