Witam pierwszego śmiałka!
EDIT: Witam również odważną poszukiwaczkę przygód i kłaniam się nisko
Poniżej odpowiedzi na pytania
Cytat:
Napisał Zormar 1. Czy w tej krainie na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat miały miejsce jakieś większe wydarzenia pokroju wojny, zarazy, magicznego fenomenu itp.? |
Rzeczywiście nie powinienem bronić wam dostępu do informacji, lecz pozostaję przy podejściu, że wiedza lokalna zależeć będzie od wyniku testu na History. Informacje te zostaną jednak dostarczone już w trakcie rekrutacji przez PW. Postać otrzyma advantage lub disadvantage do testu w zależności od szczegółów zawartych w jej historii (np. podróżnik, który dopiero co dotarł do Makarydii z odległej krainy, otrzyma disadvantage do rzutu). Mam nadzieję, że stworzy to kilka ciekawych sytuacji, gdzie jedni gracze będą mieć możliwość opowiedzenia innym o panującej sytuacji i legendach
Cytat:
Napisał Zormar 2. Jak prezentuje się sytuacja demograficzna oraz społeczna? Które rasy są najpospolitsze oraz jak wyglądają najogólniej mówiąc relacje między nimi? Np. kogo obawiają się prości ludzie, a kogo uważają za błogosławionego? Jak zorganizowane jest społeczeństwo (np. podział feudalny? Kastowy? Co decyduje o położeniu na drabinie społecznej (np. urodzenie, pieniądze, magiczne moce?)? |
Tutaj mogę uchylić nieco rąbka tajemnicy:
W Nul Agbar występuje przewaga ludzi. Kolejną liczną grupę społeczną stanowią halflingi, półorki i dragonborn. Elfy, krasnoludy, gnomy są przeważnie podróżnymi z innych krajów i handlarzami. Na ulicach można również spotkać Yuan-Ti czystej krwi.
Jak zaznaczyłem już w rekrutacji Tieflingi są dyskryminowane i wzbudzają lęk. Obecność Tabaxi jako gościa w domu lub sklepie, uznawana jest za dobrą fortunę.
W Makarydii panuje Kalifat. Sułtan jest najwyższym władcą, a tytuł ten jest dziedziczony. Najwyższymi urzędnikami i doradcami sułtana są wezyrowie. Po nich zaś znaczną władzę sprawują lokalni pasze (paszowie? pachy?!), którzy z ukrycia pociągają za polityczne sznurki i wciąż walczą między sobą o wpływy w kraju. Tytuł paszy można zdobyć (lub nawet kupić), posiadając znaczące wpływy na dworze sułtana.
Niektóre miasta Makarydii nieoficjalnie wyłączone są spod władzy Kalifatu, a rządy sprawują tam kapłani.
Niewolnictwo jest w Makarydii dozwolone, lecz niewolnicy są bardzo dobrze traktowani.
EDIT: Zapomniałem dodać, że częstym widokiem są również genasi powietrza i ognia.
Cytat:
Napisał Zormar 3. Jak postrzegana i powszechna jest magia? |
Magia jest zjawiskiem w miarę powszechnie spotykanym, ale dostępna głównie dla bogatych. Bardzo rzadka i ceniona jest magia druidyczna. Czary pozwalające na podróżowanie pomiędzy wymiarami, niemal nie występują, a w niektórych miejscach używanie takich zaklęć karane jest śmiercią. Z uwagi na obawę przed magią wieszczenia, niektóre obszary w Nul Agbar chronione są specjalnymi wardami, dającymi nieco dyskrecji (obszary te są odpowiednio oznakowane). Paszowie i możni kupcy również zaopatrują się w takie zabezpieczenia.
Skoro już zostałem pociągnięty za język (:P), zdradzę jeszcze, że jeśli ktoś zostanie przyłapany na korzystaniu z magii iluzji lub oczarowania, aby coś ukraść lub oszukiwać podczas transakcji handlowych, będzie podlegał karze więzienia, lub chłosty.
Cytat:
Napisał Zormar 4. Jakie są najbardziej znane oraz powszechne niebezpieczeństwa w krainie (np. potwory)? |
Największym niebezpieczeństwem są pustynia i sztylet w plecach
Cytat:
Napisał Zormar 5. Czy w stolicy działają jakieś mniej powszednie organizacje? Przez powszednie rozumiem takie standardowe grupy jak np. gildia złodziei, zabójców, bogacze itp. |
Wiedza ta zależeć będzie od wyniku rzutu na History. Z uwagi na to, że jestem w miarę elastyczny jeśli chodzi o światotworzenie, z chęcią rozważę wasze propozycje organizacji i wybiorę najlepsze