Cytat:
Rzeczywiście nie powinienem bronić wam dostępu do informacji, lecz pozostaję przy podejściu, że wiedza lokalna zależeć będzie od wyniku testu na History. Informacje te zostaną jednak dostarczone już w trakcie rekrutacji przez PW. Postać otrzyma advantage lub disadvantage do testu w zależności od szczegółów zawartych w jej historii (np. podróżnik, który dopiero co dotarł do Makarydii z odległej krainy, otrzyma disadvantage do rzutu). Mam nadzieję, że stworzy to kilka ciekawych sytuacji, gdzie jedni gracze będą mieć możliwość opowiedzenia innym o panującej sytuacji i legendach
|
Tylko zauważ, że ja nie pytam o sprawy lokalne pokroju "jedna rodzinka umarła na dziwną chorobę", a o sytuacje/wydarzenia na szczeblu krajowym/globalnym. O takich rzecz wieści niosą się bardzo szybko, szczególnie w takich krajach ala arabskich, ponieważ mieszkańcy stłoczeni są w osadach, a nie rozsiani po całym terytorium (ponieważ jego większość to niezdatna do życia pustyni). Może więc jednak zdradzisz? Postać raczej powinna wiedzieć coś o np. wojnie kiedy co drugi sąsiad na niej mógł być :P
Cytat:
Tutaj mogę uchylić nieco rąbka tajemnicy:
W Nul Agbar występuje przewaga ludzi. Kolejną liczną grupę społeczną stanowią halflingi, półorki i dragonborn. Elfy, krasnoludy, gnomy są przeważnie podróżnymi z innych krajów i handlarzami. Na ulicach można również spotkać Yuan-Ti czystej krwi.
Jak zaznaczyłem już w rekrutacji Tieflingi są dyskryminowane i wzbudzają lęk. Obecność Tabaxi jako gościa w domu lub sklepie, uznawana jest za dobrą fortunę.
W Makarydii panuje Kalifat. Sułtan jest najwyższym władcą, a tytuł ten jest dziedziczony. Najwyższymi urzędnikami i doradcami sułtana są wezyrowie. Po nich zaś znaczną władzę sprawują lokalni pasze (paszowie? pachy?!), którzy z ukrycia pociągają za polityczne sznurki i wciąż walczą między sobą o wpływy w kraju. Tytuł paszy można zdobyć (lub nawet kupić), posiadając znaczące wpływy na dworze sułtana.
Niektóre miasta Makarydii nieoficjalnie wyłączone są spod władzy Kalifatu, a rządy sprawują tam kapłani.
Niewolnictwo jest w Makarydii dozwolone, lecz niewolnicy są bardzo dobrze traktowani.
|
A co z genasi?
Cytat:
Magia jest zjawiskiem w miarę powszechnie spotykanym, ale dostępna głównie dla bogatych. Bardzo rzadka i ceniona jest magia druidyczna. Czary pozwalające na podróżowanie pomiędzy wymiarami, niemal nie występują, a w niektórych miejscach używanie takich zaklęć karane jest śmiercią. Z uwagi na obawę przed magią wieszczenia, niektóre obszary w Nul Agbar chronione są specjalnymi wardami, dającymi nieco dyskrecji (obszary te są odpowiednio oznakowane). Paszowie i możni kupcy również zaopatrują się w takie zabezpieczenia.
Skoro już zostałem pociągnięty za język (:P), zdradzę jeszcze, że jeśli ktoś zostanie przyłapany na korzystaniu z magii iluzji lub oczarowania, aby coś ukraść lub oszukiwać podczas transakcji handlowych, będzie podlegał karze więzienia, lub chłosty.
|
Hmm... Sułtan posiada jakieś oddziały wojskowe skupione na magii? Np. oddział magów bojowych lub coś w tym guście?
Jeszcze może tak w jednym dwóch zdaniach o najbliższych sąsiadujących państwach/krainach i relacjach z Makarydią?
EDIT: Dozwolone jest stworzenie autorskich zaklęć?