Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-07-2007, 18:35   #1
Yaneks
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 437 Yaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetnyYaneks jest po prostu świetny
[autorski][Harry Potter] To jest życie!

Witam.

Chcę poprowadzić sesję, której jeszcze na tym forum chyba nie było. Otóż jest to sesja osadzona w świecie J.K. Rowling Harry Potter.

Na początku będzie ona polegać na rozwiązywaniu szkolnych sporów i takich tam mniej znaczących rzeczy, oraz przede wszystkim - nauce. Tak więc pierwsza część sesji będzie polegała na wprowadzeniu graczy do systemu. Zanim na dobre rozpoczną rozgrywkę, dogłębnie poznają mechanikę.

Oto, jak tworzyć karty postaci:
Imię i nazwisko:
Wiek:
Krew: Mugolska, połowiczna, czysta
Dom: Hufflepuff, Ravenclaw, Gryffindor, Slytherin
Wyposażenie: różdżka (długość, składniki), książki (używane, czy nie używane), zwierze (kot, sowa, żaba, szczur). MIOTEŁ nie dopuszczam.
Specjalizacja (nauka poszczególnych zaklęć/eliksirów trwa 50% krócej):
Eliksiry, transmutacja, zaklęcia i uroki, obrona przed czarną magią, czarna magia, zielarstwo,
Tyle na początku.

Mechanika gry.
Poziom magii: na początku 1, ponieważ gracze nie znają zaklęć. Na każdym roku Hogwartu gracze otrzymują +1 poziom. Później można go ulepszać poprzez naukę potężnych zaklęć. Od tego poziomu zależy, jak silne zaklęcia może postać używa. Np. do zaklęcia Wingardium Leviosa potrzeba 1 poziom magii, a na zaklęcie Avada Kedavra potrzeba 20.
Zawód: Na początku uczeń
Zdawanie egzaminów: Tutaj trochę bardziej złożone. SUMy liczy się: 5 (poziom magii) + ilość znanych przez graczy zaklęć z danego przedmiotu + znajomość teorii gracza z danego przedmiotu + k100. Wtedy liczę procent. Wygląda to tak:
5 + 10 (zaklęcia) + 20 (max. procent znajomości teorii) + 38 (los) = 73% Gracz zdał suma z transmutacji na 73% czyli zadowalający. Ilość znanych zaklęć to ze wszystkich przedmiotów oprócz eliksirów.
To tyle z mechaniki

Zaklęć można się uczyć tylko ze swojego rocznika. Gracz może znać zaklęcie od 0% do 100%. Każda godzina ćwiczeń daje 10% na zaklęcia proste, 5% na zaklęcia o średnim poziomie trudności, 3 na trudne oraz 1 na bardzo trudne.

Sesję będę prowadził inaczej, niż inne. Stawiam na rozbudowane opisy, styl ponad treść.
Od graczy wymagam wysokiej frekwencji (min. 1 post dziennie). Jeżeli gracz nie odpowie 3 dni z rzędu, zostaje usunięty z gry, a ja otwieram rekrutację uzupełniającą.


Zapraszam do gry!


PS:
Nie mam określonej liczby graczy, gdy uznam, że wystarczy, to napiszę. Jednak minimum 3 postacie. Gracze nie znają się ze sobą, ale pod koniec 1 roku będą znać się jak łyse konie
 
Yaneks jest offline