Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-08-2019, 22:08   #1
Lord Melkor
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Mafia (DND) - Wieża Szalonego Iluzjonisty

Po królestwie krążą wieści o złowrogim liczu, który zawarł pakt z Księciem Demonów, patronem nekromancji Orkusem i przygotowuje rytuał w celu otwarcia portalu do jego domeny w Otchłani. Jeżeli mu się uda, okoliczne krainy, a może i cały świat, czeka zguba. Grupa dzielnych i uzdolnionych awanturników wyruszyła by powstrzymać licza i jego sługusów. Niestety, ten podobno ukrył się w Wieży Szalonego Iluzjonisty, miejscu stworzonym przez obłąkanego mistrza sztuki iluzji, który zaginął bez śladu wkrótce po stworzeniu swojego magnum opus. Podobno każdy kto wchodzi do wieży, gubi się w świecie iluzji i nie postrzega innych jej mieszkańców pod swoją prawdziwą naturą. Złoczyńcy, który przebywają już w wieży od dłuższego czasu i lepiej poznali jej naturę, będą więc mieć przewagę nad poszukiwaczami przygód. Kto zwycięży w tym starciu? Krążą też plotki, że w Wieży mogą pojawić się potężne istoty nie związane z żadną z 2 frakcji.

Uwaga, na ten moment można jeszcze dołączyć!

Lista graczy i ról będących Maskami - proszę o uzupełnienie i przygotowania Avatarów dla ról masek!

Lista graczy:

1. Wisienki - Yomozuki Runa
2. Ardel - Jake
3. Hen Cerbin - Duch Emmericha
4. Lynx Lynx - Spizgany Joe
5. Corax - Elsa
6. Ril -Galareta Zofia
7. Obca - Saxa Valdis
8. Snigonas -Lucyfer
9. Różyczka - Shote the Mighty
10. Marek Rewik - Dwukwiat
11. Shewa92 - Talar
12. BG - Króliczek Przyjaciel Puchatka
13. |Eniacknight - Książę
14. Vivianne -Kuc Dziunia z Bronxu



Na czym polega Mafia?

Tutaj świeży przykład z Lastinna: lastinn - rpg - sesje rpg ([MAFIA] Mitologia Nordycka - Wojna Dziewięciu)

Mafia (zwana też w niektórych kręgach wilkołakiem) jest grą w której niedoinformowana większość (Miasto) próbuje wykryć i wyeliminować lepiej poinformowaną mniejszość (Mafia). Mafia zna wzajemnie swoich członków i mogą się potajemnie w fazie nocy komunikować. Miasto nie wie kto jest w Mafii i kto jest w Mieście, musi dyskutując ze sobą szukać członków Mafii i codziennie glosuje się nad zlinczowaniem danej osoby. Dopiero po linczu wiadomo czy Miasto dopadło Mafiosę czy wykończyło jednego ze swoich. Mafia z kolei może zabijać członków Miasta w nocy. Z kolei w nocy Miasto nie może pisać w wątku gry. Nie można komunikować się między sobą poza kanałami dozwolonymi w grze.

Każdy gracz może wybrać sobie dowolną fikcyjną postać, która nie musi być związana z DND, równie dobrze może to być np. Sknerus MCKwacz, Batman albo Donald Trump. Taka dowolnie wybrana postać będzie zasłoną jego postaci, ale jego prawdziwa rola i przynależność do frakcji będzie ukryta. Nie będę zabraniać sugerowania swoich ról, bo jest to moim zdaniem prawie niemożliwe do wyegzekwowania. Zamiast tego w grze będzie brać udział mniej ról niż naprawdę istnieje i możliwe że podam Mafii kilka ról nie biorących udziału w grze, żeby Miasto nie mogło zbyt łatwo wygrać masowym ujawnieniem.



Główne zasady:

W grze bierze udział 14 graczy: 9 lub 10 członków Miasta (Poszukiwacze Przygód), 3 członków Mafii (Kultyści Orkusa) i jedna lub dwie postacie niezależne (Szalony Iluzjonista albo Smok).

Ról Miastowych jest 13, mafijnych 4, czyli nie wszystkie biorą udział w grze. Mafia może wiedzieć o rolach nie biorących udziału w grze, żeby Miastu nie było za łatwo wygrać sugerując kto jest kim. Miasto musi wyeliminować Mafię, a Mafia Miasto. Mafia zna się wzajemnie (nie zna ról Miastowych, tylko wie kto jest w Mafii), udaje że jest Miastem i może komunikować w nocy (ustawię google doc), Miasto nie wie kto jest kim i musi ustalać, dyskutując i kombinując kto jest podejrzany - widzą tylko iluzyjne maski, za którymi magia Wieży ukryła prawdziwą naturę. Za dnia gracze głosują kogo zlinczować, w nocy używa się niektórych specjalnych zdolności i Mafia próbuje zabijać ukradkiem.

Nie ma bezpośredniego zakazu sugerowania ról, ale nie jest to zasadniczo zgodne z duchem gry ani raczej nie będzie korzystne dla Miasta. Chociaż np. jak ktoś wykrył Mafię specjalną zdolnością może mu się niekiedy opłacać to sugerować....

Faza dnia będzie trwała około 48 godzin a nocy 24 godziny. Do skutecznego linczu wymagana jest przynajmniej połowa głosów która może być oddana (nie zawsze równa ilości graczy). Nie ma obowiązku linczu, ale bez linczowania w ogóle Miasto nie wygra.

Głosując na gracza, należy wyboldować jego imię.

Oczywiście swój głos można odwołać np. pisząc boldem odwołuje głos albo przenosząc na innego gracza wskazując go boldem.

Kolejność rozpatrywania akcji:

Wpierw akcje zamieniające graczy miejscami, potem akcje blokujące, potem leczące i chroniące, potem inne, na końcu zabójstwa.

Lista ról Miasta:

Jesteś jednym z Poszukiwaczy Przygód (Miasto). Wygrywasz jak wyeliminujesz Mafię (Kultystów Orkusa). Jeżeli Miasto wygra, wygrywasz wraz z nim nawet jak zginąłeś w trakcie gry.


Wojownik - jako mistrz w walce wręcz jego głos liczy się podwójnie.

Kapłanka - raz na grę może wykorzystać raz każdą z poniższych zdolności:
- wskrzesić zmarłego członka Miasta;
- spróbować wykryć kłamstwo (wybiera jedno stwierdzenie innego gracza i prowadzący pisze jej w PW czy to prawda czy kłamstwo);
- uleczyć innego gracza z negatywnego efektu (np. trucizna, urok sukuba)

Paladyn - dzięki swojej świętej aurze ochronnej każdej nocy może chronić inną postać przed nocnym atakiem (próbą zabójstwa, działa również na zatrucia).

Rycerz - raz na grę może zadąć w róg - przed ogłoszeniem przez MG wyniku linczu może go jednostronnie odwołać. Ujawnia się wtedy Miastu jako rycerz.

Krasnolud - to prawdziwy twardziel - nie można go zabić w nocy, jest też odporny na trucizny i uroki sukuba.

Elf - z racji wieku i czujnych zmysłów niewiele mu umyka - każdej nocy może sprawdzić czy dany gracz jest członkiem Miasta, członkiem Mafii czy postacią niezależną (sukuba wykryje jako członka miasta).

Niziołek:
- jest mały i wie jak ukrywać się za plecami innych - może wybrać dowolnego gracza i każda zdolność wycelowana w niziołka trafi na tego gracza, nie można użyć dwie noce pod rząd;
- może zaprosić do 2 innych graczy do swojego ogniska i coś im ugotować - wtedy ujawnia się im jako niziołek i może się z nimi komunikować potajemnie dla innych graczy - uwaga, niziołek nie wie, czy zaprosił członków miasta, czy mafię.

Barbarzyńca:
- Szaleńczy atak - w fazie dnia może zaatakować w szale i sprawić że jego głos będzie liczyć się podwójnie - jeżeli będzie do wystarczyć do linczu głosowanie się skończy. W następnym cyklu (faza dnia+nocy) będzie za to osłabiony, jego głos nie będzie się liczyć i nie będzie mógł użyć żadnej zdolności;
-Morderczy szał - barbarzyńca może wpaść w szał i zabić innego gracza podczas nocy. W następnym cyklu (faza dnia+nocy) będzie za to osłabiony, jego głos nie będzie się liczyć i nie będzie mógł użyć żadnej zdolności;
- [Tajna zdolność]

Mnich:
-Atak Ki - każdej nocy może zaatakować innego gracza, blokując jego specjalne zdolności na tą noc, powstrzyma też próbę zabójstwa. Jeżeli zaatakuje skutecznie drugi raz tego samego gracza 2 noc pod rząd, zabija go;
- Czystość ciała i umysłu - jest odporny na efekty takie jak trucizna i uroki sukuba.

Łotrzyk - każdej nocy może użyć jednej z 3 poniższych zdolności - nie może użyć tych samych zdolności pod rząd, ale po użyciu wszystkich 3 odnawiają mu się:
- ukrycie - żadne zdolności używane na nim w nocy nie będą działać;
- obserwacja - obserwuje cel i wie jakie osoby użyły na nim zdolności (ale nie wie jakich);
- ukradkowy atak - atakuje i zatruwa ofiarę - ta osoba przez tę fazę nocy i najbliższy dzień będzie osłabiona (nie będzie mogła używać zdolności a jej siła głosu będzie niższa o 1, jeżeli nikt jej nie pomoże umrze następnej nocy).

Tropiciel - każdej nocy może obserwować inną postać i wie jacy graczy byli celem jej działań (odwiedzani) ale nie wie jakie efekty zostały użyte.

Czarodziej - zna 6 zaklęć, każdej nocy może użyć jednego i każdego tylko raz na grę (raz na grę może użyć magicznej księgi i użyć dwóch zaklęć tej samej nocy):
-Niewidzialność - tej nocy żadne działania innych graczy nie będą działać na czarodzieja;
- Kula Ognia - czarodziej zabija innego gracza - jest to efekt obszarowy, jest 50% szansy że ominie osłony i zabije również kogoś kto odwiedza postać będącą celem;
- Wykrycie magii - może sprawdzić rolę innego gracza;
- Magiczny Pocisk - osłabia siłę głosu innego gracza o 1 na kolejny dzień;
- Magiczna Wiadomość - może przekazać magicznie wiadomość innemu graczowi przez MG, ten może przekazać wiadomość zwrotną;
- Zbroja Maga - chroni tej nocy czarodzieja przez atakami.

Druid:
Może użyć każdej z poniższych 3 zdolności każdej nocy, ale nie dwóch na raz i nie tej samej pod rząd (po użyciu wszystkich 3 odnawiają mu się):
- Oplątanie - może zablokować innego gracza;
- Chowaniec - może wysłać zwierzę aby obserwowało daną osobę i donosiło mu kto ją odwiedził/ użył na niej zdolności (ale nie jakie zdolności zostały użyte);
- Uleczenie - może uleczyć gracza z negatywnych efektów (np. trucizna).
[Ukryta zdolność]



Lista ról Mafii - są zmiany w roli Licza i Herszta w stosunku do rekrutacji

Licz:
- dzięki plugawej magii ukrył swoją duszę w magicznym artefakcie - wybiera jednego ze swoich podwładnych, który dostał artefakt. Licz nie może zginąć póki wybrany sługa żyje, jeżeli nie używa w nocy specjalnej mocy, na jej początku może zmienić sługę który skrywa jego duszę;
- każdej parzystej nocy (2, 4 i tak dalej) może ożywić jednego z martwych członków miasta jako posłusznego mu upiora - może mieć jednego na raz. Upiór zwiększa jego siłę głosu o 1.
- zdolności wykrywające których jest celem nie działają na niego (będzie taki sam rezultat jakby ktoś zablokował postać jej używającą).

Nieumarły rycerz:
- Aura grozy - Niewielu potrafi oprzeć się upiornej aurze nieumarłego rycerza, każdej nocy może zablokować specjalne zdolności dowolnego innego gracza na ten cykl (noc+kolejny dzień). Może zablokować też postać którą atakuje wykonując zabójstwo z ramienia Mafii (nie może innej niż atakuje, jeżeli to on wykonuje zabójstwo).

Herszt goblinów:
- dowodzi plemieniem goblinów, jego słudzy mogą zrobić jedną z 5 czynności raz na grę, po czy jedną może raz powtórzyć. Mogą to zrobić tej samej nocy co herszt dokonuje zabójstwa z ramienia Mafii. Raz na grę może użyć dwóch zdolności jednej nocy jeżeli nie dokonuje zabójstwa.

-Krwawa uczta - gobliny jedzą zabitą przez Mafię ofiarę - jej rola będzie utajniona przed Miastem;
- Pułapka - gobliny zastawiają pułapkę na gracza, kolejnego dnia jego siła głosu obniży się o 1;
- Zatruta strzała - atakuje i zatruwa ofiarę - ta osoba przez tę fazę nocy i najbliższy dzień będzie osłabiona (nie będzie mogła używać zdolności a jej siła głosu będzie niższa o 1, jeżeli nikt jej nie pomoże umrze następnej nocy);
- Poświecenie sługusów - poświecą swoje gobliny dla ochrony siebie lub innego członka Mafii, który będzie chroniony przed nocnymi atakami;
- Pozorowany atak - gobliny wykonują pozorowany atak odciągając uwagę od Mafii - w konsekwencji jedno działanie członka Mafii będzie niewykrywalne tej nocy.

Sukub - Dla elfa jest wykrywalna jako członek Miasta, ponadto nie działa na nią wykrywanie kłamstw przez kapłankę. Każdej nocy może użyć jednej z dwóch poniższych zdolności (jeżeli wykonuje zabójstwo z ramienia Mafii nie może tego zrobić):
- może szpiegować innego gracza pod postacią nietoperza - poznaje jego role;
- jeżeli któreś poprzedniej nocy skutecznie szpiegowała innego gracza, może użyć na nim swojego uroku - wybiera wtedy jedną z jego zdolności i decyduje na kim zostanie użyta. Może mieć tylko jedną osobę pod wpływem uroku na raz; nie działa na postacie niezależne;
nigdy nie ufaj demonom - zdolność utajniona przed wszystkimi innymi graczami (również resztą Mafii)





Role niezależne

Czerwony Smok - zrobił sobie leże w wieży, chcesz zabić jak najwięcej tych głupców dla powiększenia swojego skarbu. Każdej nocy może zabić innego gracza. Ponadto przeżyje pierwszą próbę zabójstwa podczas nocy.
Wygrywa jak zabije 4 graczy i ze swoim skarbem przeżyje do końca gry (wtedy może wygrać zarówno z Mafią jak i z Miastem).

Szalony Iluzjonista - potajemnie kryje się i chce zabawy. Wygrywa kiedy zostanie zlinczowany. Ponadto może wprowadzać chaos iluzjami - może zamienić dwóch graczy ze sobą każdej nocy, zdolności użyte na jednym dotkną drugiego i vice versa.
[Ukryta zdolność gdy wygra grę]



E- Często zadawane pytania:

-osoby które zostały zaatakowane lub zatrute wiedzą o tym:

- osoby których akcja się nie powiodła (np. cel się ukrył lub zostały zablokowane) wiedzą o tym ale mogą się znać dokładnie przyczyny.

czy deklaracje typu "wskrzeszam" 'lecze' musza być jawne czy to jest akcja nocy? - Zależy od roli, dla druida jest to akcja nocna dla kapłanki nie musi być. Nie musi być jawna, podstawą aktywacji akcji jest PW do mnie, ewentualnie Mafia może do tego używać swojego doca.

- jak działa zdolność szalonego iluzjonisty (jeżeli jest w grze) - wybiera dwóch dowolnych graczy (jednym z nich może być on) i zamienia miejscami czyli jeżeli zamienia X z Y to każda akcja użyta na X działa na Y zamiast X a użyta na Y działa na X zamiast Y - dotyczy to wszelkich akcji (ataki, wykrycia, blokowania... i jest rozpatrywane przez wszystkimi innymi nocnymi akcjami

-EE - opisy fabularne w grze mogą ale nie muszą oznaczać kwestii mechanicznych. Nie możecie na nich w 100% polegać.

 

Ostatnio edytowane przez Lord Melkor : 13-08-2019 o 08:06.
Lord Melkor jest offline