Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-08-2019, 16:42   #18
PeeWee
 
PeeWee's Avatar
 
Reputacja: 1 PeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputacjęPeeWee ma wspaniałą reputację
Z racji, że będziecie się skradać, to warto w tym momencie wspomnieć słowem o mechanice w tym systemie.

Wszystkie rzuty opierają się o pulę kości sześciościennych. Wielkość tej puli to suma Atrybutu i Umiejętności (zależne oczywiście od sytuacji jakiej dotyczy test. W przypadku skradania będzie to BODY + SNEAK.
Sukces to wyrzucenie "6" na kości. Zazwyczaj potrzebny będzie jeden sukces. Zdarzają się jednak sytuacje wymagające większej ilości sukcesów.

Zdobycie większej ilości sukcesów w teście pozwala dodać do specjalny efekt do danego działania. Oznacza to, że coś wyszło naszemu dzieciakowi nad wyraz dobrze i można to wykorzystać dodając opis do tej czynności i uzyskując jakiś dodatkową korzyść.

Przykład:
Konrad siłuje się z jakimś oprychem ze szkoły. Udaje mu się rzucić trzy "6" a jego przeciwnik nie ma żadnego sukcesu. Konrad zatem nie tylko go pokonał, ale może dodać opis, że go przy tym strasznie upokorzył bo zrobil to z wielką łatwością.


Wykonując test do puli kostek można dodać dodatkowe kostki używając swoich ważnych i ikonicznych przedmiotów, które wymyślaliście przy tworzeniu postaci.

Jeżeli test się nie udał, to można go albo przerzucić, albo użyć szczęścia.
Przerzut, to po prostu kolejny rzut tą samą pulą kostek z tym, że porażka w tym rzucie oznacza dodatkowy negatywny efekt.
Na przykład:
Ewka próbuje uciec przed robotem. Musi rzucić na BODY i MOVE. Pierwszy rzut i nie ma żadnych sukcesów. Decyduje się na przerzut i znowu nic. Oznacza to, że nie tylko nie udało jej się uciec w bezpieczne miejsce, ale też w trakcie biegu potknęła się i upadła.
Punkty Szczęście - używając punktu Szczęścia powtarza się test wybraną ilością kostek, bo na przykład w pierwszym rzucie uzyskało się za mało sukcesów. Zatem sukcesy z pierwszego rzutu zostają, ale rzuca się ponownie kostkami na których nie było sukcesu.

Raz w trakcie sesji można też uzyskać automatyczny sukces używając swej Dumy. Wymyślaliście ją tworząc postać.

Na przykład
Lilka walczy z robotem. Używa swojej Dumy, którą jest bycie poza systemem. Czuje ona dumę jeśli zniszczy coś należącego do społeczeństwa. Robot jest państwowy, komunistyczny, więc jak najbardziej wszystko się zgadza.
Lilka bez konieczności rzutu, trafia robota i go niszczy.


Można też pomagać sobie na wzajem.
Gdy jakaś postać stara się coś zrobić inna postać wspiera ją słowem lub podpowiada co ma zrobić, aby dane działanie się powiodło. Daje to jedną dodatkową kostkę do puli.

Są też testy wspólne i takim będzie wasze skradanie. W tych testach grupa musi uzyskać jakąś daną ilość sukcesów. Każdy rzuca swoją pulę kostek, a sukcesy się sumują dla grupy.

Tak będzie wyglądał test na wasze skradanie. Każde z was rzuca na BODY + SNEAK i będziecie musieli uzyskać 4 sukcesy, aby cała grupa przeszła niezauważona przez roboty.

Pytanie tylko jak technicznie rozwiążemy rzucanie.
W panelu sesji jest opcja "uruchom kostki", ale nie wiem jak ona działa.
Jakieś propozycję?
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!
PeeWee jest offline