Mechaniczna strona kreacji postaci to nie problem, ja mam inne pytanie: w jaki sposób koteria Kupca zawiąże ze sobą zawodowe więzi? Jeśli Mistrz przyjmie, że to odziedziczony w jakiś sposób okręt, to dla części ról wejście w grę jest ułatwione. Nawigator, techkapłan czy astropata zostają w razie potrzeby zakontraktowani w odpowiednich instytucjach - odpowiednie fundusze przechodzą z ręki do ręki i specjaliści wchodzą na mostek. Void-master lub/i arch-militant może zostać odziedziczony razem z jednostką albo już wcześniej służyć pod rozkazami kapitana w innym miejscu i czasie. Z seneszalem jest nieco trudniej - to persona ciesząca się w teorii wielkim zaufaniem kapitana, więc jej obecność w świcie początkującego Wolnego Kupca musi być odpowiednio podbudowana fabularnie.
Stąd właśnie moje pytanie: od jak dawna nasz kapitan posiada swój okręt i jak wszedł w jego posiadanie oraz w jaki sposób skompletował kadrę oficerską? (odziedziczył z okrętem, zrekrutował po nadaniu Glejtu czy znał już wcześniej i zabrał ze sobą do Port Wander). Znając przynajmniej z grubsza odpowiedź potrafiłbym zabrać się za kreację życiorysu swego bohatera.