Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-10-2019, 11:32   #11
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Androidy. To ciekawy temat.

Czyli żebym zrozumiał

1. Ludzkość zaczęła zasiedlać galaktykę
2. Pojawiły się robale. Ludzkość przegrywała
3. Wprowadzono do wojny androidy.
4. Udało się pozbyć robali z znanych światów.
5. Androidy nie zostały dobrze przyjęte w społeczeństwie. Rasizm, ksenofobia, strach...
6. Bunt androidów. Zakończony podziałem i kilkoma starciami.
7. Androidy wywalczyły sobie własną przestrzeń
8. Robale powróciły a androidy nie chcą słyszeć o ponownym sojuszu?

Co do travellera tak w skrócie:

Mechanika polega na rzucie 2k6 i dodaniu modyfikatora za cechę i umiejętność i przekroczeniu jakiegoś progu trudności. Czyli chcesz strzelać bierzesz mod za zręczność i um broni laserowej np i rzucasz przeciwko poziomowi trudności. Chcesz przeanalizować broń bierzesz wtedy np edukacje i um. broni laserowej.

Więc podstawy mechaniki nie są trudne. Oczywiście walka jest ciut bardziej taktyczna i skomplikowana ale o tym kiedy indziej.

Bardzo istotne jest zaś tworzenie postaci. Tutaj niemamy standardowego systemu wyboru cech i umiejętności. Dużo decyduje los. Gracz wybiera co w danym 4 letnim okresie chce robić, chce dostać się do floty, być marines, technikiem itp. Następnie sprawdzamy czy udało mu się zdobyć pracę(za pierwszym razem), czy udało mu się przetrwać przeciwności (survive), dopiero wtedy rzucamy na wydarzenia (event) i wtedy możemy rzucić sobie na wybraną pulę umiejętności. Chcąc być pilotem nie koniecznie rozwinie nam się pilotowanie, może zagadnienia nawigacyjne lub techniczne. Następnie rzucamy na awans (advance). Rangi gwarantują pewne bonusy a jednocześnie udany test awansu pozwala na ponowny rzut w tabelkach umiejętności.
W wyniku tego postacie są mocno zróżnicowane. Każdy sam ustala ile okresów i co będzie robił. W innych przypadkach się zastanowimy.

Nie każdemu się taki układ spodoba - szczególnie powergamerzy mogą czuć dyskonfort, ale założenia gry mówią jasno, że gramy zwykłymi ludźmi a nie superbohaterami.

Ale żeby podnieść poziom dam wam jeszcze 6 miesięczny intensywny kurs. Możecie zacząć się dokształcać i rozwijać umiejętności. W tym systemie niema standardowego expa. Tylko ciężka praca i praktyka. 6 miesięcy wystarcza na 3 testy, czyli ktoś inteligentny może sporo wynieść z takiego szkolenia.

Oczywiście o ile zdecydujemy się na travellera.

Ilość graczy pewno nie duża. Będzie w skrzydle paru npców. Możemy też troszkę poeksperymentować i z racji większej śmiertelności. Bo trzeba przyjąć do wiadomości, że myśliwiec to nie krążownik i jeden potężniejszy cios go zniszczy. Albo wprowadzimy jakiś system katapultowania żeby utrzymać graczy przy życiu. Albo każdy stworzy sobie skrzydłowego, nad którym wtedy przejmie kontrolę ....

Na skrzydło trzeba liczyć z 10-20 maszyn. Strzelmy więc że będzie to 10 maszyn. Wystarczy wtedy 5 graczy ze skrzydłowymi, albo mniej i uzupelnimy npcami.
 

Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 18-10-2019 o 11:38.
Fenrir__ jest offline