Polecam trolla.
Troll dice roller and probability calculator
Dla dużych liczb (rzuty dla WoDa z 10+ kośćmi, przerzutami i ujemnymi sukcesami troll sobie nie radzi) faktycznie trzeba zrobić to samemu.
Poprawnie: nie potrzebujesz liczba ścianek^liczba kości kombinacji - nie ma dla Ciebie znaczenia kolejność wyników, a jedynie suma oczek (permutacja z powtórzeniami). To powinno mocno zmniejszyć czas wykonywania obliczenia. Weź w ręce
Pythona i pakiet iterools i pójdzie gładko.
Uproszczone, ale wygodne: jeżeli nie zależy ci na dużej precyzji, możesz stworzyć sobie rozkład normalny.
Parametry:
wartość oczekiwana = średni wynik z 1d6(3,5) * liczba kości
odchylenie standardowe = takie samo jak dla fikcyjnej próbki gdzie będziesz miał po równo 1,2,3,4,5,6 czyli łatwo sobie spreparujesz w excelu (dla 1d6 wychodzi pierwiastek z (liczba kości*35/12))
I zwyczajnie odczytujesz prawdopodobieństwo uzyskania wyniku większego niż żądany np. w
wolframie