Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-10-2019, 17:45   #1
Sindarin
DeDeczki i PFy
 
Reputacja: 1 Sindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputację
(18+) Pathfinder Gestalt

- Macie wieści? - głos kobiety był zaniepokojony. A może to tylko niecierpliwość?
- Można tak powiedzieć - zaczął mężczyzna, po czym kontynuował, by dalej nie irytować przełożonej - Przeżyli, to pewne, więc i zadanie zapewne wykonane.
- Czyli wisicie mi kolejkę - inny, starszy głos był pełen satysfakcji - Mówiłem, że sobie poradzą
- Jeszcze nie wrócili - ucięła kobieta - mają ze dwa tygodnie do miasta, wszystko się może wydarzyć
- Pesymistka. Od Kassen droga jest już łatwa.
- Mamy tam kogoś?
- Cyngara
- Tego pijaka? No trudno. Dajcie mu znać, niech ma na nich oko. Jeśli rzeczywiście sobie poradzili, to mam dla nich kolejne zlecenie
- Już?!
- Ostatnio wiele się dzieje, a ludzi wciąż mamy mało
- A utalentowanych jeszcze mniej...
- Koniec gadaniny, mam zamiar odebrać dług jeszcze dzisiaj!



Cześć!

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem przeprowadzenia małego eksperymentu z mechaniką Pathfindera, a mianowicie wprowadzeniem gestaltowych postaci. Z racji tego, że niedługo zwolni mi się miejsce w grafiku sesyjnym, czas wypróbować moje pokręcone pomysły
Jego zasady są opisane w SRD dla edycji 3.5 (tutaj), ale bez problemu można je zastosować w Pathfinderze. W dużym skrócie, każda postać posiada jednocześnie dwie klasy, rozwijające się równolegle. Wybiera lepsze wartości z takich rzeczy jak premia do ataku, skille i hapeki, i dostaje wszystkie zdolności obu klas (o ile te się nie pokrywają). Gestalt nie tyle sprawia, że postacie są przepakowane, co raczej niweluje słabe strony lub daje im więcej możliwości.


Sesja będzie raczej dość standardową przygodą, nie nastawioną na jeden konkretny motyw – chcę zobaczyć, jak postacie radzą się sobie w różnych sytuacjach i przeciwko różnym wyzwaniom. Oczekujcie dungeon crawlu, śledztw, eksploracji, w zasadzie wszystkiego po trochu.
Akcja na pewno będzie rozgrywała się na Golarionie (bazowy settting PFa), domyślnie w okolicach Nirmathas i Lake Encarthian (co może się zmienić, patrz niżej). Postacie graczy będą początkującymi członkami Pathfinder Society - organizacji zrzeszającej poszukiwaczy przygód - mającymi już za sobą swoje pierwsze zadanie.

Przed wyruszeniem na sesję należy zebrać drużynę

Kolejnym dziwactwem sesji będzie sama rekrutacja. Lubię, kiedy postacie graczy są od początku w jakiś sposób (świadomy lub nie) powiązane ze sobą i światem, a ich koncepty się nie gryzą. Dlatego mam dla was propozycję: zbierzcie się w drużyny (3-4-osobowe) już teraz i zgłoście się razem! Ewentualnie dogadajcie się podczas rekrutacji Wspólne zgłoszenia (jeśli takie w ogóle będą) będą miały fory w rekrutacji, a mając całe drużyny z jakąś wspólną historią i fabułą, będę mógł dostosować do nich całą przygodę.


Poziom: 3 (przewiduję rozwój do ok.8)
Atrybuty: Point buy 25 punktów (Kalkulator)
Dozwolone materiały: Wszystko z tego SRD jest dozwolone, pozostałe materiały będą wymagały konsultacji ze mną.
Klasy: Rogue i Summoner są zastąpieni swoimi odpowiednikami Unchained (Monk i Barbarian mogą wybrać)
Rasy: Core i Featured, pozostałe także po konsultacji ze mną.
Charaktery: Złe postacie są zabronione
Traits: 2 traity plus 1, jeśli ktoś zdecyduje się na drawback. (Wymagam, żeby traity i drawback miały uzasadnienie fabularne)
Format KP: Myth-weavers
Mechanika: Większość rzutów będzie jawna, za pomocą Kostnica. Swoje będziecie mogli wykonywać sami - wedle preferencji. Planuję korzystać z pełnej mechaniki, chociaż zdarza mi się przymykać na nią oko dla dobra opowieści. Walki będą prowadzone na gdocu.
Historia: Nie oczekuję długiej historii - kilka-kilkanaście zdań wystarczy plus opis wyglądu, charakteru postaci i pomysły na powiązania.
Ekwipunek: 3000 gp, bez bonusów za crafting
Towarzysze: Jedna postać może mieć maksymalnie dwójkę chowańców/zwierząt/eidolonów/najemników - jesteście awanturnikami, a nie obwoźnym zoo
Portrety: szerokość 200px, wysokość 250-350px
Gramy z Background Skills

Tworząc postacie gestaltowe, z pewnością natraficie na masę kruczków i niepewnych sytuacji, więc nie krępujcie się do mnie pisać z pytaniami czy wątpliwościami. Lepiej dogadać się w trakcie tworzenia, niż wnerwiać po fakcie.

Jeszcze parę spraw organizacyjnych:
Równowaga doc/forum: Walki/dialogi/krótkie deklaracje załatwiamy na docu, ale wolę, gdy posty nie ograniczają się do przeklejania doca.
Tempo sesji: średnie, dostosuję się do graczy - prowadzę jednocześnie inną kampanię, więc nie śpieszy mi się.
Długość postów: Proszę bez jednolinijkowców, kilka zdań przynajmniej. Nie oczekuję elaboratów, ale też nie zabraniam.

Termin nadsyłania kart: koniec listopada.

Zapraszam do gry i czekam na pytania!
 

Ostatnio edytowane przez Sindarin : 27-10-2019 o 18:09.
Sindarin jest offline