Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-10-2019, 17:54   #136
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
A New Beginning

Reaktywowałem temat zamiast zakładać nowy, to samo z wątkiem sesyjnym, aby uwidocznić burzliwy charakter procesu twórczego oraz early installment weirdness kampanii. A tak serio to niektóre z motywów z poprzedniej krótkiej forumowej sesji wykorzystałem na żywo (złupiona przez zwierzoludzi wioska Tibur, itp.), świat jak i kampania ta sama, więc wolę mieć wszystko w jednym miejscu zamiast mnożyć byty.

Witam na pokładzie pierwszego statku Asmodiana, archiwumX, Rewika, Reinharda i Lorda Melkora.

Na pw dostaliście póki co sznurek prowadzący do takiego czegoś jak Party Backstory Generator. Założenie jest takie, że zaczynacie najbardziej staroszkolnie czy Gygaxowo jak się da:

Cytat:
Napisał Gygax w DMG 1
"...To belabor an old saw, Rome wasn't built in a day. (...) The milieu for initial adventures should be kept to a size commensurate with the needs of the campaign participants - you available time as compared with the demands of the players. This will typically result in your giving them a brief background, placing them in a settlement, and stating that they should prepare themselves to find and explore the dungeon/ruin they know is nearby. As background you inform them that they are from some nearby place where they were apprentices learning their respective professions, that they met by chance in an inn or tavern and resolved to journey together to seek their fortunes in the dangerous environment, and that, beyond the knowledge common to the area (speech, alignments, races, and the like), they know nothing of the world. Placing these new participants in a small settlement means that you need do only minimal work describing the place and its inhabitants. Likewise, as player characters are inexperienced, a single dungeon or ruins map will suffice to begin play.
"After a few episodes of play, you and your campaign participants will be ready for expansion of the milieu. The territory around the settlement - likely the "home" city or town of the adventurers, other nearby habitations, wilderness areas, and whatever else you determine is right for the area - should be sketch-mapped, and places likely to become settings for play actually done in detail. At this time it is probably that you will have to have a large scale map of the whole continent or sub-continent involved, some rough outlines of the political divisions of the place, notes on predominant terrain features, indications of the distribution of creature types, and some plans as to what conflicts are likely to occur. In short, you will have to create the social and ecological parameters of a good part of a make-believe world. The more painstakingly this is done, the more "real" this creation will become.
"Eventually, as player characters develop and grow powerful, they will explore and adventure over all of the area of the continent. When such activity begins, you must broaden your general map still farther so as to encompass the whole globe. More still! You must begin to consider seriously the makeup of your entire multiverse - space, planets and their satellites, parallel worlds, the dimensions and planes. What is there? why? can participants in the campaign get there? how? will they? Never fear! By the time your campaign has grown to such a state of sophistication, you will be ready to handle the new demands."
- Gary Gygax, Dungeon Masters Guide, 1979
a gdybyście chcieli coś więcej lub coś bardziej zindywidualizowanego, na Dokumencie znajdziecie wyniki losowania z takiej fajnej książeczki. Jak macie pomysły możemy je zmodyfikować albo stworzyć coś oderwanego od tych pomysłów.

Więcej materiałów pojawi się niedługo w pierwszym komentarzu do tej sesji. W wątku sesyjnym póki co proszę nie pisać. Z Waszej strony póki co potrzebuję:
a) ogarnięcia ekwipunku,
b) ewentualnej poprawki do tła fabularnego (patrz mój komentarz do statusu społecznego postaci tutaj ([ACKS] Clutterbane (znowu) prowadzi staroszkolny sandbox D&D - termin do 31.10.2019)),
c) ogarnięcia wspomnianego Party Backstory Generator jeśli chcecie z tego skorzystać,
d) kolorowego portretu postaci w formacie 200 (szerokość) na 300 (wysokość),
e) chęci do dalszej gry po dostaniu się do sesji.

Grę tak jak wspominałem zaczniemy w forcie Turos Tem, przy słupie z ogłoszeniami, co by Wam nie narzucać żadnego konkretnego toku działania.

WYŚLIJCIE MI JESZCZE RAZ KARTY POSTACI NA PW

PS Jutro gramy w Warszawie na Młocinach kolejną sesję na żywo o godz. 19. Jeśli ktoś jest chętny dołączyć, pw i jedziemy.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 29-10-2019 o 19:27.
Lord Cluttermonkey jest teraz online