Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-11-2019, 09:55   #285
Ehran
 
Ehran's Avatar
 
Reputacja: 1 Ehran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputację
Oczywiście nie bezpośrednio. Ale i ja się nie odwołuję bezpośrednio do tarcia, ani do fizyki.

Jednak powyższy cytat mówi o "Favorable conditions" i "bad circumstances".
IMHO lewitowane przedmioty zasługują na "Favorable conditions"?

Mój postulat nie brzmi zatem, "proszę uznać mniejsze tarcie lewitowanych przedmiotów".
Nie. Mój postulat brzmi: "Drogi MG, proszę przyznać Favorable conditions dla ciągniętych lewitowanych przedmiotów"

Sprzeczać się jednak nie będę. Nawet ignorując "Favorable conditions", nadal jest to medium load i 40ft speed.

Podobnie A&EG uwzględnia rodzaj ciągniętego pojazdu, tylko nie mają tam niestety lewitujących:

Cytat:
Napisał A&EG
Drawn Vehicles
The speed of a drawn vehicle such as a wagon or chariot
depends on what’s pulling it (the dray creature).
Horses are the most common dray creatures, but the
world of the D&D game also features carriages pulled
by dire wolves, sea-sleds propelled by orcas, and vast
siege towers drawn by teams of war elephants.
Two factors determine the speed of a drawn vehicle:
the weight of the vehicle and the Strength score of the
dray creatures. First, figure out the total weight of
the vehicle, including driver, passengers, and cargo.
Then divide the weight by 4 if it’s a wheeled vehicle
or by 3 if it’s an ice sled or water vehicle. The result is
the pull weight of the vehicle.
Next, compare the pull weight of the vehicle to the
Strength score of the dray creatures on Table 9–1:
Carrying Capacity in the Player’s Handbook to find out
how fast the vehicle can travel. If there are several dray
creatures, simply divide the weight among them.
Pałac jest "wheeled vehicle".
Używając formuły jak dla zwykłego wozu kołowego, nadal mam medium load i prędkość 40ft

Można też do problemu podejść inaczej.

Cytat:
Napisał SRD
(..) the recipient could clamber along the face of a cliff, for example, or push against a ceiling to move laterally (generally at half its base land speed).
(Źródło: Levitate Spell)

Czyli odpychając się od kopuły albo podłoża, pałacyk miał by sam z siebie 40ft speed.

Czy 40 ft, czy 60ft nie robi żadnej różnicy.

Ciągnę pałacyk w bok, czyli węższą jego stroną.

Miniony robią double move, czyli nawet przy prędkości 40ft, mogą przesunąć pałacyk 80ft w bok.

Cytat:
Napisał SRD
If you do nothing but move (that is, if you use both of your actions in a round to move your speed), you can move double your speed.
(Źródło)

Można jeszcze inaczej: Kadir może jako move action (którą jeszcze ma), obniżyć pałac na ziemię. Wtedy Pałac może sam na kołach przejechać 80ft, lub 160 ft jako double move.

Tak czy siak, któraś z metod powinna pozwolić na usunięcie się z pod skorpiona.

Ale pamiętajmy, że mój familiar przeją kontrolę nad shapesand, a moja iluzja stara się zwabić skorpiona precz od nas.
 

Ostatnio edytowane przez Ehran : 01-11-2019 o 09:58.
Ehran jest offline