To tak tylko dla dyskusji na ciekawy temat.
Mag masz rację, ale...
Beczka (jak na Twoim schemacie) jest możliwa, ale jako manewr w kosmosie jest bez sensu gdyż jest zbyt wolna i przewidywalna.
Obracając w kosmosie myśliwiec i włączajac ciąg robimy o wiele dynamiczniejszy manewr, a dodając dodatkowe skłądowe szybiej i bardziej nieprzewydywalnie jesteśmy trudniejsi do trafienia.
Druga sprawa, że po kilku manewrach nikt nie patrzy gdzie jst dół a gdzie góra wzgledem ekliptyki.
Pikując w dół możesz lecieć w górę układu ekliptycznego.
Dół pod względem fizyki jest kierunkiem gdzie ciągnie Cię siła, a w kosmosie ciągnie Cię w tył, a nie tam gdzie masz stopy (czyli tak jak przy starcie siedzą piloci w rakiecie startującej z ziemi - dół jest w tyle)
Realnie i w praktyce jest przód i tył i to z persopektywy pilota, a nie wektora lotu.
Bo w przeciwieństwie do lotnictwa wektor lotu nie ma nic wspólnego z kierunkiem w jakim patrzy pilot.
Cytat:
Performing sharp turns after a boost, you can not only shoot back in the direction you came from while still moving backwards, you can also strafe or drift, facing a target but moving in a curve or corkscrew around it. The possibilities for fancy flight manuevers were endless.
|
Cytat:
Napisał Fenrir__ Zupełnie inny temat i nie sprawdzi się w eskadrze myśliwskiej. |
Fenrir bardzo się mylisz, bo jest sporo gier, któe bardzo dobrze oddają walkę myśliwcem zgodnie z zasadami fizyki, ale przyjmuję argument, że zmiany względem mechaniki będą trudne.
Dobra powymądrzałem się
Postaram się pisać ogólnie żeby było dobrze i spójnie.
P.S Ale trzymamy się tego, że dźwięk w kosmosie się nie rozchodzi tak, że nie słychać laserów innych niż nasze i wybuchów? Czy robimy tak jak w gwiezdnych wojnach? :P