Ja mam dostęp do pierwszej edycji SFRPG i tak, budowanie postaci jest oparte na systemie kropkowym znanym z WoDa. Na początku priorytetyzujesz trzy atrybuty - Fizyczne, Mentalne i Socjalne od tego, w czym Twoja postać jest najlepsza, w czym przeciętna i w czym słaba, potem rozdajesz kropki (7/5/3). Wybierasz umiejki, background traits, techniki i parę innych rzeczy, o których nie ma sensu teraz pisać. Oprócz tego dostaje się punkty na rozwijanie special maneuvers, dzięki czemu możesz robić super-ciosy.
Co do mechaniki, pewnie ją na dniach przetestuję pod kątem użyteczności w pbf, ale już widzę, że rzeczywiście jest dość nieprzystępna. W walce używa się tzw. Combat Cards, gdzie każda reprezentuje jeden manewr, który postać może użyć w swojej rundzie. Przed każdą walką "wypełnia" się te karty, zapisując ew. ruchy BG. Potem deklaruje się swoją Szybkość, następnie jest faza Ruchu w której zaczyna postać najwolniejsza (ale postać z wyższą Sz może jej przeszkodzić) i Ataku. Po wykonaniu swoich akcji druga postać działa w ten sam sposób aż do zakończenia walki.
Są jeszcze inne rzeczy związane z walką, ale nie ma sensu się rozwodzić, skoro zainteresowanie sesją i tak jest niemal zerowe. Może znasz jakąś ciekawszą i prostszą mechanikę, Mike? |