Moja obecna sesja właśnie się kończy, a że czekałem na coś takiego, to chętnie się zgłoszę. Szczerze mówiąc, sesje storytellingowe są nie dla mnie. Zupełnie się nie odnajduję w takiej grze, w której gracze wspólnie piszą powieść.
Przygotowywana przeze mnie postać to paladyn Helma.
Pytania:
1. Do kiedy jest termin na wysyłanie kart postaci?
2. Nigdy nie grałem w Dedeki ani Pathfindera na forum, więc proszę o wyjaśnienie, czy to gracze będą aktualizować swoje karty postaci w tym szablonie na Lastinn, czy robi to MG. I czy ten szablon na pewno działa, bo np. jeśli chodzi o generator rzutu kośćmi (generowanie rzutu w postach), to doświadczenia mam różne. Zdarza się, że rzucasz, a wychodzi "error". Poza tym, o ile wiem, to możliwy jest tylko jeden rzut na każdy post.
3. Jaki ma być styl gry. Czy w dialogach gracze i MG mają się w pełni utożsamiać z odgrywanymi postaciami, czy obok fabularnych deklaracji dopuszczalny będzie też erpegowy żargon? Jak w przykładzie rozgrywki z PMP do D&D 3.0 (cytat poniżej).
Cytat:
MP: Mialee, jesteś pierwsza. Co robisz?
Mialee: Łapię pająka, ciskam nim o ziemię, żeby potem go zdeptać.
MP: W porządku, tylko że twoja próba prowokuje okazyjny atak pająka. Gryzie cię, gdy go łapiesz. [Rzuca kostkami, testując atak pająka – otrzymuje 16.] Mialee, czujesz ukłucie w szyję. Wykonaj rzut obronny na Wytrwałość. Gracze głośno wypuszczają powietrze. Ze strachu czy zdenerwowania? Mialee rzuca – do wyniku mogłaby dodać premię do Wytrwałości, lecz takowej nie posiada.
Mialee: Wytrwałość! Mój najgorszy rzut obronny! Zobaczmy – 15 plus 0 to… Cóż: 15. Wystarczy?
MP: Na razie czujesz się dobrze. Niemniej ugryzienie zraniło cię. Punkt obrażeń.
|