Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-03-2020, 23:11   #1000
Mike
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wyśmiewanie (Spryt)
Ta umiejętność pozwala wywołać Próbę woli, mierzącą
w dumę przeciwnika, którego próbujesz ugodzić
szyderstwem, ciętą ripostą czy zwykłą kpiną.
Wykonujesz wówczas test przeciwstawny do Sprytu
ofiary.
Cytat:
Próba woli
Umiejętności Wyśmiewanie i Zastraszanie pozwalają
zmierzyć się z przeciwnikiem w „Próbie
woli”. Podczas walki Próba woli ma rezultaty opisane
poniżej. W innych sytuacjach o wyniku Zastraszania
i Wyśmiewania decyduje Mistrz Gry.
By przeprowadzić Próbę woli, postać i wybrany
przeciwnik wykonują test przeciwstawny. Jeśli atakujący
używa Wyśmiewania, przeciwnik broni się
przy użyciu Sprytu. Atak Zastraszaniem odpiera się
za pomocą Ducha.
W zależności od sytuacji, Mistrz Gry może przyznać
obu stronom modyfikatory. Na przykład, wymachiwanie
komuś przed nosem pistoletem zdecydowanie
nie jest grzeczne, ale na pewno zapewnia
+2 do Zastraszania (chyba że przeciwnik ma jeszcze
większy pistolet).
Sukces oznacza, że atakujący otrzymuje premię
+2 do swojej kolejnej akcji przeciwko pokonanemu.
Jeśli agresor uzyska przebicie, nie tylko uzyskuje premię – pokonany doznaje nadto Szoku. Próba woli może okazać się świetnym preludium do ataku,
sztuczki albo nawet kolejnej próby, jeśli pierwsza
Cytat z podręcznika na ten temat Kombinuj
 
Mike jest offline