- Oki, doki, to mój post jest :> Jeśli chodzi o termin to do cz. 03.19. Czyli cały tydzień na zmajstrowanie posta.
Stan Zdrowia:
Gabrielle 12/12; zdrowa (0); (215 PD);
Karl 13/14; draśnięty (0); (290 PD);
Tladin 11/15; ranny (-10); (230 PD);
---
BN:
Dieter 12/12; zdrowy (0)
Manfred 12/12; zdrowy (0)
Ragnis 16/16; zdrowy (0)???
woźnica Adolphus 12/12; zdrowy
kuc 1 13/15; draśnięty (0)
kuc Karla 15/15; zdrowy
kuc Gladina 15/15; zdrowy
---
Co do zasobów to na tą chwilę wygląda to tak:
- Gabrielle 95 pkt / wydane: 5 pkt. ("Kogut")
- Karl 95 pkt / wydane: 110 pkt. (Grtechen z "Wideł i Cepa", muł, oliwa x3, lina, łom, pasza x3, koło wozu)
- Tladin 10 pkt / wydane: 95 pkt. (na krasiów i większość kuca 2, koło wozu)
- Pasza: 20 porcji (VIII.16 -10 p)
PD
- Karl i Tladin po 5 PD za szybkie reakcje w doc w tej turze.
- Karl i Tladin po 15 PD za ogarnięcie i zarządzanie swoimi ludzi.
- Karl i Tladin po 5 PD za brak jojczenia i marudzenia.
- Karl i Tladin 10 PD za brak strat w oddziałach.
Omówienie
skład:
Karl 13/14; s.draśnięty; -10 za niew.podłoże
Thorsten Ćwierć Glacy 12/12; s.zdrowy; -10 za niew.podłoże
Oscar Pasiak 12/12; s.zdrowy; -10 za niew.podłoże
Brend Kufel 12/12; s.zdrowy; -10 za niew.podłoże
Bogdan Kislevita 12/12; s.zdrowy; -10 za niew.podłoże
Vlad Łucznik 12/12; s.zdrowy; -10 za niew.podłoże
Tladin 11/15; s.ranny; -10 rany
Franz Kusznik 12/12; s.zdrowy; -10 niew.podłoże
Frederik 12/12; s.zdrowy; -10 niew.podłoże.
Stan kompanii Nucci: 62/100
- Oki doki. Post składa się z dwóch części. Pierwsza to indywidualne walki w obydwu budynkach. Zgodnie z mechą, kulaniem i deklarkami na koniec Waszej tury. Druga to parę chwil później po tym wstępnym zdobyciu bramnego przyczółka.
@Tladin
- Na Tladina ruszyło łącznie 4 zwierzoludzi. Z czego na raz póki walka toczyła się przy schodach mógł walczyć tylko jeden z nich. Ale zanim Tladin zarąbał pierwszego na jego miejsce wkoczył drugi a pozostała dwójka przeskoczyła przez poręcz i zaatakowała go już na piętrze.
- Walka toczyła się przez moment 1:3 na liczebną niekorzyść Tladina. Tladin w swojej turze wygrał na WW więc trafił bardzo mocno jednego z nich. W turze zwierzoludzi też wygrał na WW więc trafił pozostałą trójkę, też mocno z czego jednego KIA a pozostałych dwóch prawie. No ale z mechy to wszystko działo się w 1 Turze (14-ej). Całość walki z tą czwórką to 2-3 Tury (12-14).
@Karl
- Karlowi z tym zrzucaniem dech na ulicę kości niezbyt sprzyjały. Nie udało się trafić nikogo z przeciwników.
- W tym czasie jednak Thorsten zdołał przebiec całą kondygnację z góry na dół by zawołać pozostałą trójkę. Co prawda gdzieś na tym się skończyła rozkulana 14-ta Tura no ale w dalszym wypadku możesz uznać, że cała szóstka jest na prawym dachu.
@Karl i Tladin
- Jest moment przerwy. Co do stanu kompanii to na polu bitwy tak dokładnie nikt pewnie nie wie. Ale na oko to liczebnie ubyło ok 1/4 - 1/3 składu po tym pierwszym etapie walk.
- Przez ten moment przerwy możecie rozdysponować swoimi BG i pomocnikami w okolicach bramy. Czyli rozstawić swoje grupki gdzieś na tej planszy:
- lewy dach/budynek (tam gdzie na koniec posta jest Tladin) (walki z dachowcami).
- prawy dach/budynek (tam gdzie na koniec posta jest Karl). (walki z dachowcami).
- któryś z sąsiednuch dachów/budynków.*
- na głównej ulicy tam gdzie zmierza oddział zwierzoludzi.
- barykada (rozbiórka barykady).
- brama (szturm wieży).
* Jak cywilizowanym sposobem czyli zejść na ulicę a potem wejść do budynku to o 1 budynek. Jak przeskakując z dachu na dach to o 2 budynki. Z tymże przy skoku to trzeba wykulać za każdego skoczka. Testy jak w podręcznku podstawowym s. 144. Odległość do przeskoczenia to ok 8 - 12 m.
- Co do miejsca rozstawienia no to dobrze by było zdecydować jakoś na początku tury. Każdy decyduje za siebie i swój oddział. Brak deklarki w tej materii oznacza (powiedzmy do końca nd), że oddziały zostają na obecnej pozycji.
- Jeśli chodzi o inne oddziały to przez bramę przedziera się jakiś oddział włóczników. Ale napotykają oni te same trudności co chwilę wcześniej kompania Nucci czyli dwa wąskie gardła pod rząd i ostrzał z obsadzonej zwierzoludźmi wieży.
- Rozwalanie barykady to kwestia zwykłej robocizny. Trzeba ją poprostu rozrąbać, zdemolować, rozwalić itd. Z mechy trzeba po prostu zrobić odpowiednio duży dmg aby barykada "puściła". Barykada składa się jakby z trzech części. Jedna blokuje drogę główną do centrum miasta, dwie pozostałe tą drogę wzdłuż murów. Każda z tych części ma WYT 3 i 500 Żywotności. Zjechanie danej części do 0 oznacza oczyszczenie drogi na tyle by traktować ją jak wolny teren. Od strony woja jest to 30k6 co turę póki wojacy mogą się poświęcić na rąbanie i nic im nie przeszkadza. Jeśli oddziały BG dołączą do tego demolowania no to po prostu dorzucają swój dmg do tej puli.
- Podobnie z krajalnicą i tym całym ambarasem w bramie. Aby to uprzątnąć to też trzeba to zjechać do 0. Bazowa Żywotność tego pobojowiska to 1 000 i też WYT 3.
- Jeśli oczyści się bramę i chociaż jedną część barykady wówczas udrożni się ruch co jest ważne zwłaszcza dla kawalerii. Przez te dwa wąskie gardła kawaleria obecnie niezbyt ma jak wjechać do miasta.
- Podobnie z rąbaniem drzwi przy w wieży. Drzwi mają 100 Żywotności. No ale jest tam mniej miejsca i na raz może rąbać tylko 2 osoby. Bazowo są to jacyś milicjanci czyli 2k6 dmg co Turę.
- Co do strzelania/walki z dachów to wszyscy mają mod -10 za niewygodne podłoże. Podobnie jeśli ktoś walczy na schodach czy innej tego typu krzywiźnie.
- Co do Dachowców to są to zwyczajni zwierzoludzie jak do tej pory na ziemii. Ot, by było wiadomo, że to ci na dachach to nazwałem ich Dachowcami. Jest ich ok tuzina (10 - 15) z czego z połowa ma łuki a połowa jakieś włócznie/oszczepy. Pod względem zasięgu na koniec posta są w średnim zasięgu łuku/długiego łuku/lekkiej kuszy więc mod za odległość 0, i mod za strzał do ruchomego celu -10. Plus/minus to co dojdzie w trakcie akcji. Strona która wygra walkę o dachy będzie mogła wesprzeć swoich strzelając z góry w przeciwnika. Jeśli żaden z oddziałów BG nie będzie na dachu może ich zastąpić dziesiątka zwykłych milicjantów. Po piątce na każdym dachu. Z tym, że zwykli milcjanci nie mają broni zasięgowej.
- Natomiast główną ulicą nadciąga spora grupa kozłogłowych. Ci mają lekki pancerz (9+), tarczę (-10 do trafienia) i broń ręczną (k6 dmg). Grupa jest na tyle spora by dać zajęcie całej kompanii. Naprzeciw nim szykuje się ok 3-4 rzędów kompanii Nucci.
- Z technikaliów to jak chyba widać było po tej turze, sporo kulania taka bitwa. Tego już nie podejmuje się robić z tel zresztą ostatnio mi net na tym tel więcej go nie ma jak jest. Stąd raczej mogę kulać wieczorami i moje rzadsze odpisy. Bo fabularny odpis jeszcze mogę walnąć z tel no ale nie taką masę kulania i mechy. Dlatego, fajnie, że dajecie odpisy do każdego takiego mojego odpisu w doc
---
- No i chyba tyle z mojej strony. Jeśli coś jest niejasne no to piszcie i pytajcie śmiało.